ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 آذر 1389     |     کد : 12625

عاشورا پيام روشني براي جهانيان دارد

يكي از مراجع عاليقدر تقليد با اشاره به ماندگاري واقعه عاشوراي حسيني اظهار داشت: قيام اباعبدالله الحسين(ع) پيام روشني براي جهانيان دارد و بايد اين پيام و جمال دين و اسلام را به جهانيان نشان داد.

يكي از مراجع عاليقدر تقليد با اشاره به ماندگاري واقعه عاشوراي حسيني اظهار داشت: قيام اباعبدالله الحسين(ع) پيام روشني براي جهانيان دارد و بايد اين پيام و جمال دين و اسلام را به جهانيان نشان داد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان قم، آيت الله العظمي لطف الله صافي گلپايگاني روز چهارشنبه 17 آذرماه پس از اتمام مراسم عزاداري در دفتر معظمله، طي سخناني که مديرکل تبليغات اسلامي استان قم نيز حضور داشت، تصريح کرد: عظمتي که در جريان عاشورا از سوي سيدالشهدا(ع) و اصحاب ايشان و اهل بيت(ع) خلق شد براي هميشه در تاريخ ماندگار ميماند و مثل از واقعه در تاريخ به وجود نيامده و از اين به بعد هم به وجود نميآيد.

اين مرجع تقليد بر لزوم درسآموزي از پيام عاشوراي حسيني تاکيد کرد و افزود: مکتب اسلام رو به زوال بود و امام حسين(ع) با اين قيام از شرف آباء و اجداد و انبياي الهي گذشته دفاع کردند.

آيتالله العظمي صافي گلپايگاني گفت: اگر انسان تاريخ را به خوبي مطالعه کند و در جريان عاشورا تامل داشته باشد از اين همه استقامت نفس و پايداري و اخلاص سيدالشهدا(ع) تعجب ميکند.

استاد برجسته حوزههاي علميه تاکيد کرد: امام حسين(ع) براي اهل بيت(ع) افتخارآفرين شدند؛ افتخاري که تا ابد ماندگار شد و نمونه آن پيدا نميشود.

مرجع تقليد جهان تشيع امر به معروف و نهي از منکر را يکي از اهداف امام حسين(ع) در قيام عاشورا عنوان کرد و يادآور شد: اگر شيعه بخواهد راه خدا را طي کند اين راه الان باز است و امر به معروف و نهي از منکر يکي از مصاديق بارز اين مسير است.

آيتالله العظمي صافي گلپايگاني از عدم اهتمام جدي به امر به معروف و نهي از منکر انتقاد کرد و افزود: امر به معروف و نهي از منکر در نزد پيامبر اسلام و اهل بيت از جايگاه والايي برخوردار است اما متاسفانه آن گونه که بايد و شايد مورد اهتمام ما نيست.

وي گفت: امام علي(ع) در نهج البلاغه از پيامبر اسلام نقل ميکنند که ايشان فرمودند تمام اعمال نيکي که مردم انجام ميدهند و در راه خدا جهاد ميکنند در برابر امر به معروف و نهي از منکر مثل قطرهاي در برابر درياي بيپايان است.

وي خاطرنشان کرد: مسئولان و مديران به ويژه آنهايي که در نظام اسلامي در مرتبه بالاتري قرار دارند بايد بيشتر از گذشته با مسئله امر به معروف و نهي از منکر اهتمام داشته باشند.

آيتالله العظمي صافي گلپايگاني دين مبين اسلام را ديني کامل و جامع عنوان کرد و يادآور شد: بايد جمال دين و اسلام را به جهانيان نشان داد تا از مکتب بالنده اسلام و تشيع بهره مند شوند.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر افزايش بصيرتافزايي توسط آحاد جامعه اظهار داشت: انسان مومن بصيرت دارد اما اين بصيرت بايد بيشتر شود.

وي تاکيد کرد: انسان هر چقدر که درس خوانده باشد و از جايگاه و مرتبه بالايي برخوردار باشد بايد همواره به فکر ارتقاي بينش ديني و پيغمبر شناسي و امام شناسي و دين شناسي باشد.


نوشته شده در   جمعه 19 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode