ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آذر 1389     |     کد : 12540

پنجمين ريل باس كشور در تبريز راه‌اندازي شد

پنجمين قطار «ريل‌باس» كشور در مسير تبريز ـ دانشگاه تربيت معلم آذربايجان راه‌اندازي شد.

 
پنجمين قطار «ريل‌باس» كشور در مسير تبريز ـ دانشگاه تربيت معلم آذربايجان راه‌اندازي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، صبح امروز امروز همزمان با روز دانشجو قطار ريل‌باس در مسير تبريز ـ دانشگاه تربيت معلم آذربايجان با حضور استاندار آذربايجان شرقي و دانشجويان دانشگاه تربيت معلم آذربايجان راه‌اندازي شد.
اين ريل‌باس با ظرفيت جابه‌جايي 336 ‬نفر از نوع قطارهاي خود كشش بوده و مجهز به بالاترين امكانات تهويه، سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي است.
اين نوع قطار كه در مراكز جمعيتي و براي نقل و انتقال شهروندان در مناطق حومه‌اي به كار مي‌رود با سرعت ‪ 120 كيلومتر بر ساعت حركت كرده و از دو جهت قابليت حركت دارد.
همچنين قطار با آرايش چهار واگون، مجهز به كابين راننده، حركت در دوجهت، سيستم انتقال قدرت موتور و بدون نياز به لوكوموتيو است كه از مزيت‌هاي اين قطار دانشجويي به شمار مي‌رود.
قطار ريل باس در مسير تبريز ـ دانشگاه تربيت معلم آذربايجان سرويس دهي روزانه هشت سرويس را بر عهده دارد.
هزينه تمام شده اين خط ريلي 70 ميليارد ريال براي راه آهن است و بهره‌برداري از آن ماهانه 400 ميليون هزينه دارد كه پيش‌بيني مي‌شود در آمد آن در ماه 200 ميليون ريال باشد.
پيش از اين چهار ريل باس ارم توليد داخل در مسيرهاي انديشمك اهواز بندر امام خميني، تهران قزوين، گرگان پل سفيد و تهران ـ ورامين ـ پيشوا راه‌اندازي شده است.
گزارش فارس حاكي است، دانشگاه تربيت معلم آذربايجان يكي از دانشگاه‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است كه در رشته‌هاي گوناگون فني، علوم پايه و علوم انساني در مقاطع مخلف از كارداني تا دكترا، دانشجو مي‌پذيرد.
قسمت اصلي دانشگاه در منطقه‌اي به وسعت حدود يك هزار هكتار در ۳۵ كيلومتري شهر تبريز و چهار كيلومتري شهرستان آذرشهر واقع شده‌است و حدود 12 هزار دانشجو در آن تحصيل مي‌كنند.
عرصه آن از شرق مشرف به جاده «تبريز ـ آذرشهر» و از غرب تا درياچه اروميه است. راه آهن تبريزـ تهران نيز از كنار اين دانشگاه مي‌گذرد و نخستين و تنها دانشگاه داراي قطار اختصاصي در ايران است و از لحاظ تحصيلات تكميلي اين دانشگاه رتبه يك را در شمال‌غرب كشور دارد.



نوشته شده در   چهارشنبه 17 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode