ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1389     |     کد : 12482

حضور مرمتگران در حمام تاريخي آذرشهر

رئيس سازمان ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي از حضور مرمتگران براي استحكام بخشي و مرمت حمام تاريخي شهرستان آذرشهر خبر داد.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي از حضور مرمتگران براي استحكام بخشي و مرمت حمام تاريخي شهرستان آذرشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آذرشهر، تراب محمدي بعد از ظهر امروز در بازديد از شهرستان آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران به تاريخ و فرهنگ ارزشمند منطقه اشاره كرد و گفت: براي حفظ نمودها و يادگارهاي تاريخي استان، مرمت ابنيه تاريخي در تمام شهرستان‌ها با جديت پيگيري مي‌شود.
وي افزود: با توجه به ارزش و اهميتي كه اين حمام به عنوان يك بناي با ارزش تاريخي دارد، مرمتگران سازمان براي استحكام بخشي و مرمت اين بنا در آن حضور دارند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در مورد اعتبار تخصيص يافته براي مرمت اين حمام گفت: اعتباري معادل 500 ميليون ريال براي حفظ و احياي حمام آذرشهر اختصاص پيدا كرده و در صورت نياز اين مبلغ افزايش خواهد يافت.
دبير كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي ابراز اميدواري كرد با حمايت مسئولان مرتبط و مردم استان، شاهد استمرار موفقيت‌آميز فعاليت كارگاه‌هاي مرمتي مختلف باشيم و اين آثار ارزشمند را براي آيندگان به يادگار بگذاريم.
محمدي در خصوص كاربري اين بناي تاريخي اظهار داشت: پس از اتمام عمليات احيا و مرمت، اين مجموعه كاربري فرهنگي خواهد يافت و به اين وسيله روح زندگي و حضور مردم دوباره در اين بناي زيبا و ارزشمند جاري خواهد شد.
شهرستان آذرشهر با وسعت 840 كيلومتر مربع در جنوب شرقي درياچه اروميه قرار گرفته و از شمال، شرق و غرب با شهرستان اسكو و از جنوب با شهرستان عجب‌شير همجوار است.
آذرشهر با پيشينه و سابقه كهن خود، آثار تاريخي ارزشمندي چون مسجد باداميار، مسجد چهارسوق را در خود جاي داده است.
اين شهرستان با دارا بودن جاذبه‌‌هاي طبيعي همانند مناطق ييلاقي خوش آب و هواي قرمزي گل و صغايش، چشمه آبگرم تاپ تاپان از چشم انداز زيبا و بكر برخوردار است. علاوه بر جاذبه‌هاي فوق ممقان دوزي (سوزن دوزي) آن به عنوان يك هنر و صنعت دستي كه توسط زنان و دختران هنرمند خلق مي‌شود ارزش خاصي دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 16 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode