ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آذر 1389     |     کد : 12440

شكلات‌هاي تبريز شهرت جهاني دارند

استاندار آذربايجان شرقي گفت: صنايع غذايي و شكلات‌سازي تبريز نه تنها در كشور بلكه در جهان شهره هستند.

 استاندار آذربايجان شرقي گفت: صنايع غذايي و شكلات‌سازي تبريز نه تنها در كشور بلكه در جهان شهره هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمدعليرضا بيگي بعد از ظهر امروز در ديدار با سفير غنا در جمهوري اسلامي ايران بر ظرفيت‌هاي متعدد برقراري روابط ميان غنا و آذربايجان شرقي تاكيد كرد.
وي با اشاره به جايگاه آذربايجان شرقي در زمينه صنعتي و تجاري گفت: تبريز داراي مراكز صنعتي و تجارب بزرگي در بخش‌هاي مختلف است.
استاندار آذربايجان شرقي تاكيد كرد:‌ اين مراكز قابليت‌هايي مهم براي برقراري روابط خارجي اين استان به وجود آورده است.
بيگي با اشاره به حضور موثر كارخانجات شكلات‌سازي تبريز در كشور غنا اظهار داشت: صنايع غذايي و شكلات‌سازي تبريز نه تنها در كشور بلكه در جهان شهره هستند.
وي همچنين با اشاره به توانمندي‌هاي غنا يادآور شد:‌ ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه محصولات كشاورزي در غنا وجود دارد كه مي‌تواند مورد استفاده ما قرار گيرد.
استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد:‌ مذاكرات في‌مابين مي‌تواند در خصوص كشاورزي و نيز صنايع وابسته كشاورزي، علاوه بر موضوع صنايع شكلات‌سازي و خريد كاكائو صورت گيرد.
بيگي تاكيد كرد:‌ آذربايجان شرقي داراي صنايع توليدي بزرگ در زمينه ماشين آلات كشاورزي است كه اين ظرفيت‌ها مي‌تواند مورد استفاده غنا قرار گيرد.
وي افزود: ‌در زمينه خدمات فني و عمراني و حمل و نقل نيز آذربايجان شرقي مي‌تواند كمك‌هاي موثري در اختيار كشور غنا قرار دهد.
استاندار آذربايجان شرقي، از آمادگي براي برگزاري نمايشگاه توانمندي غنا در تهران خبر داد و گفت: ‌كشور غنا مي‌تواند در آذربايجان شرقي نمايشگاهي برگزار كرده و محصولات و توانمندي خود را به نمايش بگذارد و اين نمايشگاه به صورت رايگان براي كشور غنا برگزار خواهد شد و بخش‌هاي اقتصادي در اين زمينه ايفاي نقش خواهند كرد.
گزارش فارس حاكي است، كشور غنا با 238هزار و 537 كيلومتر مربع وسعت (هفتاد و پنجمين كشور جهان) در نيمكره شمالي (نصف‌ا‌لنهار مبدأ از آن مي‌گذرد)، در باختر قاره آفريقا، در كنار اقيانوس اطلس و در همسايگي كشورهاي ساحل عاج در غرب، ولتاي عليا در شمال و توگو در شرق واقع شده‌ است.
از جمله مهم‌ترين صنايع اين كشور مي‌توان به ذوب آلومينيوم، توليد كاكائو و توليدات نارگيلي(روغن نارگيل)، تهيه قهوه، كائوچو، صنايع دستي و استخراجي اشاره كرد.
كاكائو، قهوه، نارگيل، توتون، دام و ماهي نيز از جمله مهم‌ترين محصولات كشاورزي و دامپروري كشور محسوب مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode