ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آذر 1389     |     کد : 12337

«مفاتیح الحیات» هم می‌آید

مفاتیح الحیات نیز توسط موسسه آن مرحوم در حال فیش برداری نهایی است كه در آن به موضوعاتی همانند ارتباطات اجتماعی انسان با حكومت و نظام و ارتباط با محیط زیست و... پرداخته شده است.

مفاتیح الحیات نیز توسط موسسه آن مرحوم در حال فیش برداری نهایی است كه در آن به موضوعاتی همانند ارتباطات اجتماعی انسان با حكومت و نظام و ارتباط با محیط زیست و... پرداخته شده است.
دبیر علمی كنگره مرحوم محدث قمی(ره) گفت: دركنار مفاتیح الجنان، مفاتیح الحیات كه مربوط به كیفیت حیات بشری است توسط موسسه شیخ عباس قمی تدوین می‌شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی، صبح پنج‌شنبه در كنگره بزرگداشت مرحوم شیخ عباس قمی، با بیان اینكه تجلیل از ساحت علمی و اخلاقی عالمان نوعی پاسداشت از مقام انبیاء است، گفت: مفاتیح الحیات نیز توسط موسسه آن مرحوم در حال فیش برداری نهایی است كه در آن به موضوعاتی همانند ارتباطات اجتماعی انسان با حكومت و نظام و ارتباط با محیط زیست و... پرداخته شده است.

وی ادامه داد: كانون نویسندگان قم در نظر دارد تا برای پاسداشت از مقام عالمان و فقیهان قمی كنگره و بزرگداشتی را برپا كند

وی ادامه داد: از آنجا كه شیخ عباس قمی(ره) از چهره‌های شناخته شده در جهان اسلام و شیعه است در گام اول كنگره‌ای در پاسداشت از مقام ایشان برگزار شد.

حسینی با اشاره به روند جمع آوری آثار محدث قمی اظهار داشت: عموم تصور دارند كه آثار ایشان از 15 جلد بیشتر نباشد اما وقتی دبیرخانه كار جمع‌آوری آثار را آغاز كرد تاكنون 108 اثر از آن مرحوم شناسایی شده است و روند شناسایی آثار وی تداوم دارد.

وی ادامه داد: این گمان وجود داشت كه ایشان تنها در حوزه تاریخ و احادیث كار كرده‌اند اما با بررسی‌هایی كه صورت گرفت كتابی با عنوان نورالنوید از ایشان به دست آمد كه درباره تفسیر قرآن است و تحقیق ما بر روی بقیه آثار وی نیز ادامه دارد.

دبیر علمی كنگره با اشاره به اینكه تحقیق و تصحیح 33 اثر محدث قمی توسط پژوهشگران انجام شده است، بیان داشت: از این تعداد 14 اثر چاپ شده كه دو جلد آن مجموعه 42 مقاله سفارشی دبیرخانه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: چهار اثر از جمله رساله فی فضیله قم، آیه المرام فی تلخیص دارالاسلام حاجی نوری و رساله العزیز فی شرح الوجیزه از جمله آثاری است كه محققان بر روی آن در حال تحقیق و تصحیح هستند.

دبیر علمی كنگره محدث قمی ادامه داد: به منظور استفاده عالمان و دانشمندان از آثار آن مرحوم نرم افزاری دیجیتالی هم تهیه شده كه دراختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.


نوشته شده در   جمعه 12 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode