ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12261

شب فراموش‌ نشدني بارسلونا

بازي بزرگ اسپانيا موسوم به ال‌كلاسيكو را بارسلونا نه تنها با پيروزي خيره‌كننده 5 بر صفر پشت سر گذاشت كه 100 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه نيوكمپ را به‌وجد آورد و قريب يك ميليارد بيننده تلويزيوني را انگشت به دهان كرد؛ چرا كه اركستر پپ گوارديولا به خوبي نواخت و نمايشي از فوتبال بي‌نظير را به رخ جهانيان كشيد.


بازي بزرگ اسپانيا موسوم به ال‌كلاسيكو را بارسلونا نه تنها با پيروزي خيره‌كننده 5 بر صفر پشت سر گذاشت كه 100 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه نيوكمپ را به‌وجد آورد و قريب يك ميليارد بيننده تلويزيوني را انگشت به دهان كرد؛ چرا كه اركستر پپ گوارديولا به خوبي نواخت و نمايشي از فوتبال بي‌نظير را به رخ جهانيان كشيد.


دوشنبه‌شب ستارگان اسپانيايي كه 4 ماه پيش فاتح جام جهاني شدند، در كنار بزرگاني چون مسي، رونالدو و اوزيل درقالب دو تيم بارسلونا و رئال مادريد در ديداري سنتي، حيثيتي در قلب ايالت كاتالونيا مقابل هم صف‌آرايي كردند و در حالي كه همه پيش‌بيني‌ها حاكي از ارائه يك بازي نسبتا برابر بود، درعمل اتفاق ديگري رخ داد.

پپ گوارديولا در مقام سرمربي بارسلونا كه فصل گذشته در ليگ قهرمانان اروپا مقابل اينترميلان و فوتبال تدافعي خوزه مورينيو تسليم شده بود، با ارائه نمايشي خيره‌كننده و بازي شناور كم‌نظير موسوم به تيكي تاكا، كاري كرد كارستان و مورينيوي پرتغالي را كه با كلي رويا گام به ورزشگاه نيوكمپ گذاشته بود، آنچنان مقهور قدرت‌نمايي خود ساخت كه تنها چيزي كه پس از پايان اين بازي از چهره او هويدا بود برافروختگي و اندوه و همچون هميشه زبان آتشيني بود كه به حريف توهين مي‌كرد.

در واقع در حالي كه بسياري از كارشناسان در چند سال گذشته معتقد بودند فوتبال به انتهاي خود رسيده و بالاتر از فروغ ستارگان بزرگي همچون پله، مارادونا، بكن‌‌باوئر، كرايف، زيدان و... تكنيك برزيلي‌ها، سيستم تدافعي ايتاليايي‌ها و تاكتيك ژرمن‌ها چيزي براي گفتن ندارد، 3 سال پيش پپ گوارديولا سرمربي جوان و كم‌ادعايي كه در تيم ب بارسلونا مربيگري مي‌كرد با هدايت تيم اصلي ايالت كاتالونيا، سرفصلي تازه در كار مربيگري گشود تا تيم تحت امر او با ارائه بهترين بازي‌ها، همه را به تحسين وادارد. فوتبالي كه در كنار همه مسائل فني، چشم‌نواز بودنش بر همه حسن‌هايش مي‌چربد. اوج اين هنر را دوشنبه‌شب مردان گوارديولا به نمايش گذاشتند؛ جايي كه حريف رئال‌مادريد تيم پرستاره و بي‌شكست اين فصل لاليگا با مربي بزرگ خود مورينيو در نهايت تسليم اين فوتبال مدرن شده و تنها كاري كه از دستشان بر‌آمد بازي خشن، درگيري فيزيكي و در نهايت توهين بود.گوارديولا كه با اين پيروزي به ركورد جالب 5 پيروزي متوالي در ال‌كلاسيو نائل آمد، پس از پايان بازي تصريح كرد: اين پيروزي را به ركساچ و كرايف، سرمربيان اسبق بارسلونا تقديم مي‌كنم چرا كه ما اكنون از ثمره‌ تلاش آنها استفاده مي‌كنيم. اين سبك بازي 15 سال پرورش يافته تا امروز به تكامل برسد.سرمربي آبي و اناري‌ها ادامه داد: نمي‌توان تيمي را در دنيا پيدا كرد كه تا اين اندازه به مردم نشاط و شادماني هديه دهد و اين مايه خوشبختي و افتخار است.در سوي ديگر خوزه مورينيو ضمن به كاربردن لفظ ناشايستي براي حريف، گفت: اين سنگين‌ترين شكستي بود كه تاكنون در ليگ تجربه كرده بودم. هضم اين نتيجه براي من بسيار دشوار است؛ اگر چه هيچ شانسي براي بردن نداشتيم و نمي‌توانستيم كاري انجام دهيم.

ساير اظهارنظرهاي بعد از بازي

ژابي آلونسو(رئال): امروز روز بد ما و روز خوب بارسلونا بود. آنها به راحتي دروازه ما را باز كردند و حتي اجازه ندادند ما به بازي برگرديم و به سرعت گل دوم را هم به ثمر رساندند.

آندرس اينيستا (بارسلونا): امروز نمايشي ارائه داديم كه هم مي‌تواند براي بازيكنان درس آموزشي باشد و هم مردم را به وجد آورد؛ گرچه بازي حاشيه‌هايي داشت، اما دليل اين حاشيه‌ها ناتواني كامل رئال بود.

داويد ويا (بارسلونا): همه چيز براي ما عالي بود و ديگر نمي‌توانستيم انتظار بيشتري از خودمان داشته باشيم، اما تا پايان فصل راه زيادي در پيش داريم و بايد همچنان پرقدرت پيش برويم.

خورخه والدانو (مدير ورزشي رئال): بارسلونا فوق‌العاده بود و عملكرد بسيار خوبي داشت. بازي روان، يكنواخت و توام با اعتماد به نفس آنها از همان دقايق آغازين بازي كاملا مشخص بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode