ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 آذر 1389     |     کد : 12025

طلافروشان قانون ماليات بر ارزش افزوده را اجرا مي‌كنند

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با تأكيد برلزوم ارائه فاكتورهاي جديد توسط سازمان امور مالياتي به طلافروشان، گفت: طبق دستور وزارت اقتصاد و دارايي طلافروشان با فاكتورهاي موجود بايد قانون ماليات بر ارزش افزوده را اجرا كنند.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با تأكيد برلزوم ارائه فاكتورهاي جديد توسط سازمان امور مالياتي به طلافروشان، گفت: طبق دستور وزارت اقتصاد و دارايي طلافروشان با فاكتورهاي موجود بايد قانون ماليات بر ارزش افزوده را اجرا كنند.
محمد كشتي‌آراي در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه قانون ماليات بر ارزش افزوده بايد اجرا شود، اظهار داشت: فراهم كردن مقدمان اجرايي اين قانون جزو وظايف سازمان امور مالياتي است و ما هم در اطلاعيه‌ها و مصاحبه‌ها اعلام كرديم طلافروشان بايد براي اجرا ثبت نام كنند.
وي وجود هر گونه مشكل در صنف طلافروشان براي اجراي قانون را رد كرد و افزود: در صورت وجود مشكل در اجراء وزارت امور اقتصادي و دارايي و هم خود اتحاديه‌ها در سراسر كشور آماده هستند در زمينه اجراي قانون رفع ابهام كنند.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به جديد بودن قانون ممكن است برخي افراد براي اجرا ابهاماتي داشته باشند كه بايد براي رفع آن اقدام شود.
وي با بيان اينكه تاكنون سه دوره كلاس‌هاي آموزشي در تهران و چندين دوره در شهرستان‌ها برگزار شده است، گفت: اميدواريم با توجه به برگزاري دوره‌هاي آموزشي به مرور تا سه الي چهار ماه آينده و روشن‌تر شدن زواياي قانون ماليات برارزش افزوده، اجراي آن روند بهتري را داشته باشد.
كشتي‌آراي در پاسخ به اين سوال كه آيا تا چند ماه آينده از خريداران طلا ماليات دريافت نخواهد شد، با بيان اينكه طبق قانون هم‌اكنون طلافروشان سه درصد ماليات را از خريدار دريافت مي‌كنند، اظهار داشت: فاكتورها بايد در سراسر كشور يكسان‌سازي شود و اين ابزار مهمي براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده است كه اين فاكتورها از اوايل سال 90 فاكتورها در اختيار طلافروشان قرار مي‌گيرد؛ اما طبق دستور وزارت اقتصاد و دارايي با فاكتورهاي موجود بايد قانون اعمال شود كه اين نتيجه توافق سازمان امور مالياتي با اتحاديه طلافروشان بوده است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در حال حاضر واحدهاي صنفي طلافروشان اين قانون را اجرا مي‌كنند، گفت: هم‌اكنون اطلاعي در اين باره ندارم اما همه اعضاء اتحاديه ملزم به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده هستند و در صورتي كه برخي از طلافروشان مشكلي در اجراي اين قانون دارند با شركت در دوره‌هاي آموزشي اين مشكلات برطرف خواهد شد.
رئيس اتحاديه طلافروشان در واكنش به اين سوال كه بسياري از طلافروشان علت عدم اجراي قانون را ابلاغ نشدن اجراي آن توسط اتحاديه عنوان مي‌كنند، گفت: در تمام رسانه‌ها اعلام شده و به طلافروشان اطلاع‌رساني‌هاي لازم صورت گرفته و همچنين از طريق رسانه‌ها و خود اتحاديه به همه طلافروشان اطلاعيه داده شده است.

*ثبات نسبي قيمت در بازار طلاي كشور
كشتي‌آراي در ادامه در خصوص آخرين تغييرات قيمتي در بازار طلا اظهار داشت: قيمت سكه امروز 341 هزار تومان است، نيم سكه 171 هزار تومان و ربع سكه 87 هزار تومان در بازار داد و ستد شد كه نسبت به هفته گذشته تغيير قيمت نداشته است.
وي افزود: امروز هر گرم طلاي 18 عيار 34 هزار و 770 تومان، هر مثقال طلاي 17 عيار 151 هزار و 100 تومان و يك مثقال طلاي 18 عيار160 هزار تومان به فروش رسيد.
به گفته وي سكه طرح قديم بدون تغيير قيمت، 372 هزار تومان فروخته شد.
كشتي‌آراي با بيان اينكه قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با 10 دلار افزايش نسبت به هفته گذشته به 1364 دلار رسيد، تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود قيمت طلا در شرايط فعلي در همين حد باقي بماند.
وي علت افزايش 10 دلاري قيمت طلا در بازارهاي جهاني را درگيري كشورهاي كره‌جنوبي و شمالي عنوان كرد و گفت: افزايش و كاهش و يا افزايش قيمت طلا در آينده قابل پيش‌بيني نيست اما در هر صورت طلا در همين قيمت باقي خواهد ماند.
وي گفت: با توجه به تعطيلي بورس‌هاي جهاني تا روز دوشنبه در صورت عدم تغيير نرخ ارز قيمت سكه ثابت خواهد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 7 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode