ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1389     |     کد : 11792

آرزوهاي بزرگ ستاره ميانسال

برنامه‌هاي ديويد بكام براي آينده‌اش، بسيار صريح و روشن است اما نيل به قسمتي از آن اصلا آسان نخواهد بود.


اين هافبك 36 ساله انگليسي كه به خاطر مصدوميت امكان حضور در جام جهاني نوزدهم را از دست داد اعلام كرده است كه برخلاف اخبار رايج پنجمين ( و آخرين)‌ سال از قراردادش با باشگاه كالكسي آمريكا را طبق مفاد مربوطه در اين تيم سپري خواهد كرد و در كنار آن همچنان خواهد كوشيد كه يك بار ديگر براي تيم ملي انگليس به ميدان برود.اين سومين بار طي سال‌هاي اخير است كه دن فابيو نسبت به بكام اعلام بي‌نيازي كرده، اما هافبك سابق منچستريونايتد و رئال مادريد كه در دو سال اخير يار قرضي باشگاه ميلان ايتاليا هم به شمار مي‌آمد، در هر دو مرتبه قبلي اين ايتاليايي 64 ساله را به تجديدنظر پيرامون خويش واداشته است و به اردوي ملي بازگشته و پيراهن ملي انگليس را از نو به تن كرده است.

بدين سبب بايد به او حق داد كه به انجام اين كار براي سومين مرتبه نيز خوش‌بين باشد. مرتبه نخست در زماني بود كه بكام و كاپلو در رئال مادريد بودند و بعد از اين‌كه اين بازيكن پرتلاش و تكنيكي در وسط فصل و در بحبوحه مسابقات اعلام كرد كه قراردادي 5 ساله با گالكسي بسته است، كاپلو گفت امكان ندارد ديگر به وي بازي بدهد، اما فقط 10 روز بعد او را به ميدان فرستاد! مرتبه دوم نيز در اوايل دوران مربيگري كاپلو در تيم ملي انگليس بود كه سرمربي سابق ميلان، رم و يوونتوس تصريح كرد دليل و نيازي نمي‌بيند كه براي كمك‌رساني به بكام در راه دستيابي وي به ركورد بازي‌هاي ملي در انگليس او را به اردوي ملي فراخواند اما كاپلو درست در نقطه مقابل اين ادعا وي را دعوت كرد و بكام نيز از ركورد بابي مور فراتر رفت و حالا فقط يك نفر ـ پيتر شيلتون ـ از وي در انگليس بازي‌هاي ملي بيشتري انجام داده است. نمايش ضعيف انگليس در جام جهاني 2010 كه يكي از منفي‌ترين كارنامه‌ها را براي دن فابيو در دوران 25 ساله مربيگري وي رقم زد، او را به اين باور رساند كه براي دور مقدماتي (و احتمالا پاياني)‌ جام ملت‌هاي اروپا 2012 روي جوان‌ها بيشتر حساب كند و از دل بستن به ميانسالاني مثل بكام صرف نظر كند. بااين حال بكام مثل دفعات قبلي قطع ارتباط كاري كاپلو با وي اميدوار است كه نمايش‌هاي فني خودش و شرايط و نيازهاي موجود، اين مربي نظم‌گرا را پشيمان نمايد و به رويكرد مجدد به وي وادارد.حتي اگر تمامي اينها فقط احتمال و گمان و اميد بي‌پايه باشد، در يك مورد شكي وجود ندارد و آن دوري جستن بكام از بازنشستگي تا سرحد امكان است. او اصلا دوست ندارد به اين مساله فكر و فعلا روي آن برنامه‌ريزي كند و درحال‌حاضر فقط به ادامه حضور در ميلان مي‌انديشد.

بكام مي‌گويد: «تا جايي كه توان دارم و بدنم بازي كند و ساق‌هايم كشش داشته باشد، به بازي كردن ادامه خواهم داد. شايد به نظر برسد كه حرفم كليشه‌اي و تكراري است اما حقيقت آن است كه من واقعا عاشق فوتبال هستم و دوست دارم در ميدان‌هاي آن حضور داشته باشم و از آن دور نباشم. من هميشه به اين ورزش و مسابقات آن فكر مي‌كنم و از آن جدايي ندارم. البته هر زمان هم كه احساس كنم موقع كناره‌گيري و آويختن كفش‌ها رسيده است، اين كار را خواهم كرد.»عده‌اي گمان مي‌كردند بكام با خريداري يك سال باقي‌مانده از مدت قراردادش با گالكسي و پرداخت 32 ميليون دلار بابت آن قيد ادامه حضور در ليگ حرفه‌اي فوتبال آمريكا

(mls)‌ را خواهد زد و به طور تمام وقت به صحنه فوتبال باشگاهي در اروپا رجعت خواهد كرد. اما بكام تصريح كرده است كه فصل بعد هم گالكسي را در اين ليگ همراهي خواهد كرد.

البته او در 4 فصل نخست عضويتش در گالكسي به دلايل مختلف مانند مصدوميت و حضورهاي موقتي‌اش در آث.ميلان، حداكثر فقط يك نيم‌فصل و به واقع كمتر از آن هم براي اين تيم مستقر در شهر لس‌آنجلس به ميدان آمده و در يكي دو فصل اول مجموعا حتي 20 بار هم براي گالكسي بازي نكرد و در فصل تازه پايان يافته

mls نيز او به دليل آسيب‌ديدگي شديدش فقط در 7 ديدار آخر تيم در مرحله نخست اين ليگ، گالكسي را همراهي كرد.

با اين حال بكام مي‌گويد: «فعلا خيال رفتن از اينجا را ندارم. خودم هم از شرايط موجود در گالكسي راضي‌ام.»

غيرقابل پيش‌بيني

با اين حال همه مي‌دانند كه در عمق قلب و ته فكر بكام اين تيم ملي انگليس است كه جايگاهي رفيع‌تر دارد و او پيوسته به اين فكر مي‌كند كه چطور مي‌تواند راي دن فابيو را بزند و وي را وادار به دعوت مجدد از خود كند. بكام كه تابه‌حال 115 بار پيراهن ملي انگليس را به تن كرده است، مي‌گويد: «بسيار دوست دارم كه باز براي تيم ملي به ميدان بيايم اما اين ماجرا دو وجه و دو لازمه دارد. يكي اين‌كه خودم به قدري آماده باشم كه سزاوار دعوت به تيم ملي نشان بدهم و دوم اين‌كه كاپلو كوتاه بيايد و راضي به فراخواني مجدد من شود. با اين اوصاف چيزي قابل پيش‌بيني نيست و بايد ديد شرايط چطور پيش مي‌رود.»

ويلشر به جاي بكام

بكام دائما به اين چشم و اميد داشته كه كاپلو حرف‌هاي قبلي‌اش درباره او را عوض كند اما دن فابيو تاكنون چنين نكرده است. مردي كه با ميلان و يوونتوس دو بار و با رم يك‌بار فاتح ليگ ايتاليا شد، بعد از اتمام جام‌جهاني نوزدهم طرح جوان ساختن تركيب تيم ملي انگليس را مورد تاكيد قرار داده و به مرحله اجرا درآورده است. او حتي از جك ويلشر هافبك 18 ساله آرسنال هم دعوت به عمل آورده و تئو والكات هم‌باشگاهي جوان و معروف‌تر ويلشر نيز كه نبردنش به آفريقاي جنوبي از كارهاي عجيب دن فابيو توصيف شد، جزو فهرست‌هاي تازه اوست و همين بازيكن و ارون لنون از تاتنهام در همان پستي بازي مي‌كنند كه بكام در آن حضور دارد. كاپلو همچنين در مصاحبه‌اي در جواب به اين سوال تكراري كه آيا در مورد بكام دست به تجديدنظر نخواهد زد، گفته است كه چنين خيالي ندارد و فقط حاضر است يك بازي خداحافظي ملي را براي او ترتيب دهد و آن را هم فقط در مسابقه‌اي دوستانه انجام خواهد داد و نه بازي‌هاي رسمي، دن فابيو اواسط آبان‌ماه وقتي با سماجت يك خبرنگار در اين مورد در لندن مواجه شد، تاكيد كرد كه حضور مجدد بكام در بازي‌هاي

MLS اصلا به معناي قرار گرفتن وي در محاسبات بعدي اين مربي نيست. با اين وجود بكام به روزنامه لس‌آنجلس تايمز گفته است: «كاپلو آدم منصفي است و اگر كسي آماده باشد و بتواند به تيم ملي ياري برساند، حتما از جانب وي دعوت خواهد شد. من در هفته‌هاي اخير به 85 تا 90 درصد از آمادگي ايده‌آلم رسيده‌ام و بنابراين اوضاع من كاملا مساعد است، ولي اختياردار قضيه من نيستم و اين كاپلو است كه بايد تصميم بگيرد چه كساني را دعوت كند و چه افرادي را خير.»

سايت S.I / وصال روحاني


نوشته شده در   دوشنبه 1 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode