ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 آبان 1389     |     کد : 11529

90 درصد صادرات چرم كشور از تبريز صورت مي‌گيرد

قائم مقام سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: 90 درصد صادرات چرم كشور از تبريز صورت مي‌گيرد.

قائم مقام سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: 90 درصد صادرات چرم كشور از تبريز صورت مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمد راستي عصر سه‌شنبه در نخستين كارگاه آموزشي كنسرسيوم صادرات صنايع دستي در تبريز افزود: توجه به بازارهاي مصرف كشورهاي همجوار، راه صادرات صنايع دستي را هموار مي‌كند.
وي بر اهميت توجه جدي به بازارهاي مصرف كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي همجوار در راستاي افزايش هدفمند توسعه صادرات صنايع دستي تاكيد كرد.
راستي گفت: پس از استان تهران، بيشترين صادرات كشور از استان ما صورت مي‌گيرد.

* صادرات 35 درصدي فرش كشور از آذربايجان شرقي
وي افزود: بيش از 35 درصد صادرات فرش كشور از گمركات آذربايجان شرقي انجام مي‌گيرد كه سالانه مبغلي در حدود 200 ميليون دلار را شامل مي‌شود.
به گفته راستي، استان آذربايجان شرقي در بخش‌هاي مختلف فعال و پيشگام بوده و آغاز به كار نخستين شهرك تخصصي چرم در كشور با بيش از 300 عضو فعال، و اختصاص بيش از 90 درصد صادرات چرم كشور در تبريز، تاييدي بر اين ادعا است.
قائم مقام سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با اشاره به ديگر توانمندي‌هاي استان گفت: در حال حاضر در سطح استان بيش از دو هزار و 200 كارگاه توليدي و آموزشي در خصوص كفش دست‌دوز داريم و در حدود 40 هزار نفر در اين حوزه مشغول به كار هستند و با توجه به اين مسئله، بيشترين صادرات كفش را نيز در كشور به خود اختصاص داده‌ايم.
راستي گفت: تمام اين توانمندي‌ها ايجاب مي‌كند كه به مقوله صادرات بيش از پيش توجه كنيم و در اين راه همكاري با سازمام‌ها و نهادهايي مانند سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مي‌تواند مثمر ثمر باشد.
نخستين كارگاه آموزشي كنسرسيوم صادرات صنايع دستي با حضور توليدكنندگان، صادركنندگان، اتحاديه‌هاي صنايع دستي و هنرمندان استان برگزار شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode