ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1389     |     کد : 11509

معرفي چند اسکرين‌لت براي سيستم‌هاي عامل لينوکسي سر و سامان دادن به ميز کار

آيا تا به ‌حال اسکرين‌لت‌هاي دسکتاپ را در لينوکس امتحان کرده‌ايد؟. به‌ نظرتان بهترين اسکرين‌لت‌ها (که در ويندوز ويستا و 7 با عنوان ويجت مي‌شناسيم) چه چيزهايي مي‌توانند باشند. از ويژگي‌هاي اسکرين‌لت‌ها اين است که اطلاعات حياتي و در لحظه به ‌شما مي‌دهند و رابط گرافيکي زيبايي هم دارند.

اسکرين‌لت‌ها به ‌صورت پيش‌فرض بسته‌بندي شده و در بيشتر توزيع‌ها وجود دارند، همچنين مي‌شود به‌ صورت دستي و با مراجعه به نشاني زير آنها را دريافت کرد:

http://clicklinks.ir/30707a

Circle Sensors

هرچند خيلي در عملکرد سيستم تاثيري ندارد، اما اين اسکرين‌لت اطلاعات لحظه‌اي مناسبي در مورد وضعيت سيستم ارائه مي‌کند. طراحي آن بسيار شبيه به طراحي سنسورهاي رينگ است و ظاهر زيبايي دارد.

Disk IO Space

مشاهده لحظه‌اي وضعيت حافظه‌هاي جانبي سيستم براي کساني که تبادل فايل زيادي انجام مي‌دهند، بسيار مناسب است. اين ابزار به ‌صورت خودکار هر دستگاهي را که به‌ عنوان حافظه در سيستم معرفي شود، شناسايي مي‌کند. يکي از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار اين است که در کنار هر درايو، يک گراف از وضعيت آن نيز نشان مي‌دهد که ميزان فعاليت در هر درايو را مي‌توانيد به‌‌‌صورت لحظه‌اي مشاهده کنيد و در صورتي که با اتفاق غيرمنتظره‌اي روبه‌رو شديد، براي امور بعدي اقدام کنيد.

Sidebar

اين اسکرين‌لت بيشتر به شکل و ظاهر ديگر اسکرين‌لت‌ها کمک مي‌کند و يک لايه قابل سفارشي‌سازي است که مي‌توانيد ديگر اسکرين‌لت‌ها را داخل آن قرار دهيد و آنها را از بقيه دسکتاپ خود جدا کنيد.

All Core CPU Usage

اگر بخواهيد اطلاعات بيشتري به جز درصد مصرفي پردازنده كنوني به ‌دست بياوريد، از اين‌رو، اين اسکرين‌لت گزينه اصلي شما خواهد بود. شايد اين اسکرين‌لت خيلي زيبا نباشد، ولي اطلاعات بسيار جزئي در مورد پرداز‌‌ها، پردازنده و اطلاعات آماري آن به شما مي‌دهد.

Drag Drop Play

نام اين اسکرين‌لت خبر از يک ويژگي جالب مي‌دهد. هر فايلي را داخل اين اسکرين‌لت بگذاريد، اين ابزار آن را پخش مي‌کند. صدا و تصوير در اين اسکرين‌لت پشتيباني مي‌شود و هر چيزي را که mplayer بتواند پخش کند، درگ‌دراپ‌پلي هم مي‌تواند پخش کند‌ (که البته mplayer به‌ صورت پيش‌نياز اين اسکرين‌لت درمي‌آيد).

Impulse

اين ابزار بسيار چشم‌نواز، ساده و زيباست. خروجي صداي شما از سرورPulseAudio را بخوبي دريافت مي‌کند و طيف تحليلي سيگنال را در پايين دسکتاپ يا هر کجا که علاقه داشته باشيد نشان مي‌دهد.

مانومتر

هرچند بيشتر كاربران، طراحي شيک و مدرن را تاييد مي‌کنند، برخي هم طراحي‌هاي کلاسيک را دوست دارند. اين اسکرين‌لت از آنهايي است که ظاهر قديمي دارد ولي براي مديريت سيستم خوب کار مي‌کند.

با وجود اين‌که اشاره‌اي به اين اسکرين‌لت‌ها داشتيم، اما انواع بسياري از آنها وجود دارند. نمي‌توان قطعا همه را بازديد کرد، اما اگر بخواهيد اين کار را انجام دهيد، مي‌توانيد با مراجعه به وب‌سايت زير، عمليات اکتشاف را آغاز کنيد:

http://www.screenlet.org


نوشته شده در   سه شنبه 25 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode