ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 آبان 1389     |     کد : 11417

رونمايي از نرم‌افزار خطاياب زبان فارسي

نرم افزار خطاياب املايي، دستوري و معنايي زبان فارسي در مراسمي رونمايي شد.

مجري اين طرح در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با واحد مرکزي خبر ، رفع خطاهاي تايپي املايي ، دستوري و معنايي در متون فارسي را مهمترين هدف طراحي اين نرم افزار بيان کرد.

هِشام فِيْلي افزود: اين نرم افزار ، املاي صحيح خطاهاي املايي را در فرهنگ لغتي که شامل يک ميليون و 200 هزار کلمه فارسي است ، جستجو مي کند و به کاربر پيشنهاد مي دهد.

وي با بيان اينکه در واقع دستورالعملي را که در فرهنگستان زبان فارسي ارائه شده است به صورت يک برنامه کامپيوتري نوشته ايم، گفت : نرم افزار خطاياب املايي، دستوري و معنايي زبان فارسي به کاربراني که از اين دستورالعمل اطلاع ندارند، کمک مي کند تا آن را به طور خودکار رعايت کنند.

مجري طرح نرم افزار خطاياب زبان فارسي افزود : داشتن گروه پشتيبان و ارائه آن با کيفيت بالا از ضروريات توسعه اين طرح است.

فِيْلي اضافه کرد: مرکز تحقيقات مخابرات ايران، کارفرما و مالک معنوي اين طرح است.

مسئول گروه نظارتي اجراي اين طرح نيز در حاشيه مراسم رونمايي از اين نرم افزار گفت : مرکز تحقيقات مخابرات ايران اجراي اين طرح را با هدف توسعه خط و زبان فارسي در محيط رايانه، به دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران واگذار کرده است.

آزادنيا افزود : اين نرم افزار پس از طي مراحل قانوني تا پايان اين ماه، به صورت رايگان از طريق سايت‌هاي دانشگاه تهران و مرکز تحقيقات مخابرات ايران در اختيار کاربران و علاقه مندان قرار مي گيرد.

وي با بيان اينکه توسعه اين نرم افزار در دستور کار قرار دارد اضافه کرد : در نظر داريم خطايابي بخش هاي نحوي و دستور زباني و معنايي اين نرم افزار را بهتر کنيم.

نرم افزار خطاياب املايي، دستوري و معنايي زبان فارسي در مراسمي در سالن آمفي تئاتر دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران، رونمايي و تشريح شد.


نوشته شده در   يکشنبه 23 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode