ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1389     |     کد : 11214

28 امامزاده در آذربايجان شرقي فعال است

مديركل اداره اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با اشاره با وجود 400 امامزاده در آذربايجان ‌شرقي گفت: ا‌ز اين تعداد بقاع متبركه 28 مورد در استان فعال هستند.

 مديركل اداره اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با اشاره با وجود 400 امامزاده در آذربايجان ‌شرقي گفت: ا‌ز اين تعداد بقاع متبركه 28 مورد در استان فعال هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت‌الاسلام حسين نوبري ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترين وظيفه ما شناسايي موقوفات و احياي موقوفات است.
وي ادامه داد: در بحث احياي موقوفات وظيفه اصلي ما عمل به نيات واقف است و سومين وظيفه اساسي ما ايجاد رقبات موقوفات است.
نوبري افزود: در كنار اين فعاليت‌ها كه در راستاي اجراي نيت واقف لازم است عملي شود در چهار شاخه فرهنگي، عمراني، اقتصادي و اجتماعي و كارهاي عام‌المنفعه فعاليت مي‌كنيم.
وي اظهار داشت: درباره انجام كارهاي فرهنگي در اداره اوقاف و امور خيريه بايد گفت كه طبق فرامين مقام معظم رهبري بقاع و اماكن متبركه به عنوان قطب‌هاي فرهنگي جامعه مطرح هستند.
مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: در اين مدت كارهاي متنوع فرهنگي در بقاع متبركه انجام يافته است و انجام كارها در اين قبيل مكان ها به حال مردم مفيد است زيرا با اعتقادات مردم همراه است.
نوبري با بيان اينكه توسعه برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي در بقاع متبركه آذربايجان ‌شرقي از اولويت‌هاي مهم اين اداره كل است، تصريح كرد: هويت‌بخشي فرهنگي و تمركز برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي در امامزاده‌هاي استان به صورت ريشه‌اي پيگيري مي‌شود و نتايج مطلوبي نيز در اين راستا داشته‌ايم.
وي ادامه داد: ‌برگزاري 5 هزار جلسه مذهبي در مدت يك سال در بقاع متبركه نشان از رويكرد خاص به اين اماكن شريف دارد كه از اين 5 هزار جلسه 3 هزار جلسه به محافل قرآني اختصاص داشته است.
مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي، برگزاري نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي را از ديگر برنامه‌ها در راستاي فرهنگ كردن بقاع متبركه ناميد و خاطرنشان كرد: در اين راستا علاوه بر نمايشگاه‌هاي دائمي محصولات فرهنگي در اين اماكن، 30 مورد نمايشگاه كتاب به همراه ديگر فعاليت‌هاي جانبي فرهنگي را شاهد بوده‌ايم.
مدير كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با اشاره به وجود 400 امامزاده در آذربايجان ‌شرقي تصريح كرد: ا‌ز اين تعداد بقاع متبركه 28 مورد در استان فعال هستند.

* آذربايجان شرقي در رتبه هشتم كشوري
وي، رتبه آذربايجان ‌شرقي را در تعداد امامزاده‌ها هشتم كشوري خواند و گفت: استان‌هاي گيلان، مازندران، قم، تهران، خراسان رضوي و خوزستان از نظر تعداد امامزاده در رتبه‌هاي نخست قرار دارند.
نوبري اضافه كرد: امسال تنها در 40 باب از امامزاده‌هاي استان اقدامات عمراني در دست اجرا داريم و براي هر كدام به طور ميانگين تنها 100 ميليون ريال هزينه مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سئوال خبرنگار فارس كه با وضعيت مطلوب چقدر فاصله داريم، افزود: هنوز با وضعيت مطلوب فاصله زيادي داريم به همين دليل حمايت‌ها و توجهات مسئولان استاني به امر بازسازي و احياي بقاع امامزاده‌هاي استان امري حياتي است.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode