ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 7 مهر 1403
شنبه 7 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 اسفند 1386     |     کد : 111458

مردم آذربايجان شرقي اقدام توهين آميز برخي روزنامه‌هاي اروپايي را محكوم كردند

 اقشار مختلف مردم استان آذربايجان شرقي پس از اقامه نماز جمعه در محكوميت توهين به ساحت مقدس نبي اكرم (ص) و چاپ كاريكاتور در چند نشريه اروپايي دست به راهپيمايي اعتراض آميز زدند.

 

 نمازگزاران تبريزي توهين به ساحت مقدس رسول گرامي اسلام(ص) توسط دست نشاندگان استكبار جهاني در برخي كشورهاي اروپايي را محكوم كرده و اعتراض شديد خود به عاملان اين اقدام موهن و ضد اسلامي را اعلام كردند.
اين راهپيمايي از مصلاي امام خميني(ره) تا ميدان ساعت اين شهر برگزار شد و شركت‌كنندگان با سر دادن شعارهايي اين اقدام توهين‌آميز را محكوم كردند.
بر اساس اين گزارش، نمازگزاران با سر دادن شعارهايي نظير «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن»، «سلمان رشدي ثاني، اعدام بايد گردد»، «مسيحي، مسلمان نبرد با استكبار»، «اهانت به محمد (ص)، اهانت است به عيسي (ع) »،«جنگ صليبي، پروژه اسرائيلي»، «آذربايجان اوياخدي، مكتبينه داياخدي» و با شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»و«مرگ بر انگليس»، انزجار خود را از اقدام موهن روزنامه هاي اروپايي بويژه دانماركي نسبت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) ‌ابراز كردند.
نمازگزاران تبريز هتك حرمت به پيامبر گرامي اسلام(ص)را نشانه خواري و زبوني دشمنان اسلام دانستند.
گزارش خبرنگار فارس حاكي است، راهپيمايان در پايان با صدور قطعنامه‌اي هر نوع اهانتي به مقدسات اسلامي را محكوم كردند.
در بخشي از قطعنامه مزبور آمده است: در پشت پرده اين اقدامات دست صهيونيسم جهاني و سران نظام سلطه به خوبي ديده مي‌شود.
در قسمت ديگري از اين قطعنامه ادعاي كشورهاي غربي در توجيه توهين به ساحت پيامبر اسلام و اعلام اين كه مطبوعات در آن كشورها در بيان عقايد آزاد هستند بهانه قلمداد شده و آمده است: اگر در اين كشورها محققي بخواهد درباره حقايق جنگ جهاني دوم و دروغ بزرگ هلوكاست تحقيق كند، كارش با زندان و مجازات است.
راهپيمايان در قطعنامه خود از رئيس‌جمهوري خواستند در عين حفظ عزت و اقتدار، پاسخي در خور به اين گونه جسارت‌ها بدهد.
در ادامه اين قطعنامه با تأكيد بر همبستگي و پشتيباني از مستضعفان و مظلومان جهان تصريح شده است: نمازگزاران تبريزي، سكوت و بي‌تفاوتي مدعيان حقوق بشر و سازمان‌هاي بين‌المللي در قبال اين حرمت‌شكني‌ها و حملات تفرقه‌افكنانه را محكوم كرده و از آنان مي‌خواهند به وظايف خود عمل كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 اسفند 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode