ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 بهمن 1395     |     کد : 110444

امام جمعه مراغه: آتش نشانان فداکار حماسه ای دیگر خلق کردند

حجت الاسلام حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: آتش نشانان برای حفاظت از جان مردم گرفتار در این مجتمع فرسوده، تا پای جان ایستادند و در این راه عده ای از این افراد ایثارگر و فداکار به فیض شهادت نائل شدند.

حجت الاسلام حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: آتش نشانان برای حفاظت از جان مردم گرفتار در این مجتمع فرسوده، تا پای جان ایستادند و در این راه عده ای از این افراد ایثارگر و فداکار به فیض شهادت نائل شدند.
وی ادامه داد: تاثر و تاسف حاصل از این حادثه غمبار تا جایی بود که دل رهبر انقلاب را داغدار کرد و موجب حزن و اندوه برای مردم و مسئولان نظام اسلامی شد.
وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در پی وقوع این حادثه در پیامی خطاب به مسئولان، دستور بسیج تمام امکانات برای نجات جان افراد و اتش نشانان فداکار محبوس در زیر آوار این مجتمع را صادر کردند و آن را بر هر اقدام و حرف و حدیثی مقدم خواندند.
وی با اشاره به تلاش دستگاه های خدمات رسان برای نجات افراد گرفتار در این حادثه گفت: تلاش تمامی نهادها و مردم برای رهایی مصدومان این حادثه و نیز رفع مشکلات حاصل از آن ادامه دارد.
وی افزود: آثار و خسارت های اقتصادی حاصل از این حادثه که با تخریب این مجتمع تجاری فرسوده که محل کسب و کار و تولید عده ای از هموطنان بود، علاوه بر ضایعات جبران ناپذیر انسانی، آثار خود را به جای خواهد گذاشت.
وی با تقدیر از حرکت انسان دوستانه عده ای از مردم در اهدای خون به مرکز انتقال خون در اولین ساعت های وقوع این حادثه ادامه داد: حضور گسترده آحاد مردم در قالب صف های طولانی برای نجات جان مردم و آتش نشانان فداکار نشان از وجود روحیه نوع دوستی در بین مردم دارد.
خطیب جمعه مراغه با انتقاد از عدم توجه برخی افراد نسبت به رعایت مسائل ایمنی گفت: وقوع حوادث تلخ بسیاری در کشور که منجر به تلفات انسانی و مالی در اثر بی احتیاطی می شود، زنگ خطری برای جامعه است.
حجت الاسلام محمدی راد افزود: هرگونه کوتاهی در رعایت نکات ایمنی به ویژه در مجتمع های مسکونی، تجاری و تولیدی، منجر به وارد آمدن حوادث بزرگ و تلخی از جمله فاجعه غمبار ساختمان پلاسکو در تهران می شود.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


نوشته شده در   جمعه 1 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode