ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 دي 1395     |     کد : 110076

ایمان دینی، از مهم‌ترین عناصر اقتدار کشور است

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم، عناصر اقتدار ملی و اهداف کشور را تشریح کردند ...

اعتدال: حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم، عناصر اقتدار ملی و اهداف کشور را تشریح کردند و از «ایمان و معرفت دینی»، «قدرت علمی»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملی» به‌عنوان عناصر چهارگانه‌ی اقتدار کشور و ملت ایران نام بردند و با تأکید بر وظیفه‌ی مهم مسئولان و مدیران ارشد کشور، دانشگاهیان، حوزویان، روشنفکران و فعالان سیاسی و فرهنگی برای تقویت این عناصر اقتدار، گفتند: مهم‌ترین درس قیام ۱۹ دی مردم قم، شناخت دشمن و شیوه و سمت‌وسویِ دشمنی، و اقدام به‌هنگام و بادقت در مقابل او است.

* مهم‌ترین ویژگی حرکت ۱۹ دی شناخت «نیازِ لحظه» و «اقدام به‌هنگام مردم قم»
ولی امرمسلمین، در این دیدار که هم‌زمان با سی و نهمین سالگرد قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ برگزار شد، شناخت «نیازِ لحظه» و «اقدام به‌هنگام مردم قم» را مهم‌ترین ویژگی این حرکت برشمردند و افزودند: به همین دلیل، قیام مردم قم تأثیر خود را گذاشت و زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی و درنهایت، پیروزی انقلاب اسلامی شد.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به وقتِ مخصوص هر فریضه، بهترین زمان انجام آن را «اول وقت» دانستند و خاطرنشان کردند: انجام با تأخیرِ فریضه یا انجام آن بعد از وقت، همانند اقدام توّابین بعد از قیام عاشورا خواهد بود که دیرهنگام و بدون تأثیر بود.

* انقلاب اسلامی
«خیز بلند ملت ایران» برای رهائی از «وابستگی» و «عقب‌ماندگی» بود
معظم‌له، انقلاب اسلامی را «خیز بلند ملت ایران» برای رهائی از «وابستگی» و «عقب‌ماندگی» خواندند و گفتند: قطعاً این حرکت، با ایستادگی و مخالفت کسانی که نفع آنها در وابستگی و عقب‌ماندگی ملت ایران است، مواجه خواهد بود.

* قلدرهای زورگوئی که از این کشور بیرون رانده شدند «دشمنِ خونی و آشتی‌ناپذیر ملت ایران» هستند
ولی امرمسلمین، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر «دشمن‌تراشی در انقلاب اسلامی» تأکید کردند: انقلاب و ملت ایران هیچ‌گاه به‌دنبال دشمن‌تراشی نیستند بلکه آن قلدرهای زورگوئی که ایران را غصب کرده بودند و از این کشور بیرون رانده شدند و منافع آنها در وابستگی و عقب‌ماندگی کشور است، امروز «دشمنِ خونی و آشتی‌ناپذیر ملت ایران» هستند.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، شرط اصلی از بین رفتن این دشمنی را «ناامیدی دشمنان» دانستند و افزودند: دشمنی‌ها با نظام اسلامی و ملت ایران وجود دارد و در مقابل، مهم‌ترین وظیفه، «شناخت دشمن و اهداف او، و ایستادگی در مقابل دشمن» است.
معظم‌له با طرح این سؤال که «دشمن کیست؟» گفتند: دشمنان اصلی ایرانِ مستقل و پیش‌رونده، «آمریکا، انگلیس، زرسالاران بین‌المللی و صهیونیست‌ها» هستند.

* «دشمن درونی»
از نگاه امام خامنه‌ای
ولی امرمسلمین، خاطرنشان کردند: البته علاوه بر دشمنان خارجی، «دشمن درونی» هم داریم که عبارت است از «بی‌انگیزگی، ناامیدی، بی‌حالی، بی‌نشاطی، تنبلی، سیاست‌های غلط، رفتارهای بد، اختلافات گوناگون، و تنگ‌نظری».

* اگر یک برادرِ ناباب را دشمن بدانیم، ضربه خواهیم خورد
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، تأکید کردند: اگر ما تنبلی کنیم و به‌وقت عمل نکنیم، دشمن را اشتباه بگیریم و به‌جای «شیطان اکبرِ واقعی»، یک برادرِ ناباب را دشمن بگیریم، ضربه خواهیم خورد.

* دشمن خندان و دشمن خشن، هیچ تفاوتی ندارد
معظم‌له وجود دشمنان اصلی خارجی را نه یک شعار بلکه واقعیتی مبتنی بر مبانی مستدل دانستند و گفتند: وقتی که وزیر امور خارجه به‌اصطلاح «خوش‌اخلاق» آمریکا در نامه‌ی خداحافظی خود، به دولت بعدی توصیه می‌کند که «تا می‌توانید به ایران سخت بگیرید و تحریم‌ها را حفظ کنید، زیرا با سخت‌گیری می‌توان از ایران امتیاز گرفت»، آیا این دشمن نیست؟ چرا، دشمن است اما یک دشمنِ خندان؛ و رفتار این دشمن خندان با آن دشمنی که ایران را محور شرارت می‌خواند، هیچ تفاوتی ندارد.
ولی امرمسلمین، افزودند: اینکه گفته می‌شود «دشمن»، یک شعار و یا «دشمن‌تراشی» نیست، و اگر چشم را باز کنیم، دشمن را می‌بینیم.

* انگلیس، یک «تهدید واقعی» است
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، همچنین درخصوص دشمنی «انگلیسی‌ها» خاطرنشان کردند: انگلیس، استعمارگرِ پیرِ ازکارافتاده، اکنون بار دیگر به خلیج فارس آمده و قصد دارد با استفاده از کشورهای این منطقه، منافع خود را به‌دست آورد و به همین دلیل در حالی که خود، یک «تهدید واقعی» است، ادعا می‌کند که ایران تهدید است.
معظم‌له گفتند: همچنین محافل انگلیسی در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای کشورهای منطقه و ایران هستند و یکی از اهداف آنها، «تجزیه‌ی عراق، سوریه، یمن و لیبی» است و در مورد ایران هم همین نیت را دارند اما چون به‌شدت از افکار عمومی ایران هراس دارند، آن را بر زبان نمی‌آورند.
ولی امرمسلمین، افزودند: انگلیسی‌ها به زعم خود، در حال برنامه‌ریزی برای محدودیت‌ها و تحریم‌های دوران بعد از برجام و همچنین آموزش و تسلیح افراد بومی در منطقه ازجمله ایران هستند تا این افراد به جان نظام اسلامی و ملت بیفتند.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، بعد از برشمردن نمونه‌های عینی از اقدامات خصمانه‌ی انگلیس ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: آیا این، دشمن نیست؟ آیا دشمن از این خبیث‌تر می‌توان یافت؟ بنابراین باید دشمن و شیوه‌های دشمنی او را شناخت.

* همه‌ باید دشمن و اهداف دشمن را بشناسند
معظم‌له با تأکید بر اینکه همه‌ی آحاد مردم اعم از مسئولان، جوانان، کارگران، و دانشگاهیان باید دشمن و اهداف او را بشناسند، گفتند: هدف اصلی دشمن، ملت ایران و نظام اسلامی است و اگر برخی اوقات نیز با برخی اشخاص یا برخی دستگاه‌ها و نهادها دشمنی می‌کنند، به این علت است که آنها در مقابل او سینه سپر کرده‌اند و دشمن می‌خواهد این افراد یا نهادها را از سر راه خود بردارد.

* ایمان دینی، از مهم‌ترین عناصر اقتدار کشور است
ولی امرمسلمین، مهم‌ترین وظیفه‌ی مسئولان، دانشگاهیان، حوزویان و فعالان فرهنگی و سیاسی را در چنین شرایطی، «بالا بردن قدرت کشور و مقاوم‌سازی از طریق تقویت عناصر اقتدار ملی» دانستند و افزودند: یکی از مهم‌ترین عناصر اقتدار و تحرک کشور، «ایمان دینی مردم به‌ویژه جوانان» است، زیرا در طول ۱۴۰ سال گذشته، هر حرکت جریان‌ساز و تأثیرگذاری که در کشور روی داده است، عنصر اصلی آن، «ایمان دینی» بوده است.


حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، به قضایائی همچون «تحریم تنباکو»، «مشروطیت» و «ملی شدن صنعت نفت» اشاره و تأکید کردند: در همه‌ی این قضایا، «ایمان دینی» و «پیشاهنگی علماء و روحانیون» به‌عنوان مظهر دینداری مردم، حرف اول را می‌زد و هرگونه انحراف یا شکستی که در این قضایا به وجود آمد، به‌دلیل دوری از عنصر دینی و کنار گذاشته شدن علما بود.

* ‌تلاش گسترده‌دشمن برای تضعیف ایمان دینی در مردم
معظم‌له به نقش بی‌بدیل «ایمان دینی» در «قیام پانزده خرداد»، «پیروزی انقلاب اسلامی»، «دوران دفاع مقدس» و قضایای دیگر در سال‌های اخیر اشاره کردند و گفتند: امروز تلاش گسترده‌ای برای تضعیف یا از بین بردن ایمان دینی در مردم به‌ویژه جوانان در جریان است اما باید این عامل اقتدار را حفظ و تقویت کرد.

* شرطِ تأثیرگذاری «ایمان دینی»، همراه شدن آن با «معرفت دینی» است
ولی امرمسلمین، شرطِ تأثیرگذاری ایمان دینی را همراه شدن آن با «معرفت دینی» دانستند و افزودند: معرفت دینی یعنی حضور دین در جامعه، سیاست، اقتصاد و اداره‌ی کشور و به تعبیری همان جمله‌ی معروف مرحوم مدرس که گفت «دیانت ما عین سیاست ما است».
حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به برنامه‌ریزی و طراحی هیئت‌های اندیشه‌ورز آمریکائی و انگلیسی برای مقابله با «دین سیاسی» و «جدائی دین از سیاست» خاطرنشان کردند: آنها به‌دنبال «دینِ گوشه‌ی مسجد و داخل خانه و فقط در درونِ افراد» هستند و نه «دینِ همراه با عمل در اقتصاد و سیاست و زیربارِ دشمن نرفتن».
معظم‌له تأکید کردند: دشمن از آن دینی می‌ترسد که دولت، اقتصاد، قدرت، سیاست، ارتش و سیستم مالی و اداری دارد، بنابراین معرفت دینیِ صحیح، منفک نشدن دین از زندگی و سیاست است.

*«قدرت علمی» دومین عامل اقتدار کشور
ولی امرمسلمین، «قدرت علمی» را دومین عامل اقتدار کشور خواندند و گفتند: با وجود خباثت‌های برخی عناصر خودفروخته که سعی در ناامید کردن جوانان و کوچاندن آنها از کشور دارند، اما جوانان انقلابی و مؤمن ایستاده‌اند و به حرکت علمی خود ادامه می‌دهند که یک نمونه‌ی آن در دیدار چند روز پیش نخبگان بسیجی و مدال‌آور دانشگاه صنعتی شریف مشاهده شد.
حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، تأکید کردند: یکی از راه‌های مقاوم‌سازی کشور، ادامه‌ی حرکت علمی است، بنابراین حرکت علمی نباید متوقف شود و همچنین نباید شتاب آن کاهش یابد.
* سومین عامل اقتدار کشور «اقتصاد مقاوم» است
معظم‌له از «اقتصاد مقاوم» به‌عنوان سومین عامل اقتدار کشور نام بردند و افزودند: نباید مردم دچار مشکلات اقتصادی گوناگون همانند بیکاری و رکود باشند و مسئولان هم فقط حرف بزنند زیرا هدف اصلی از تحریم‌ها، ایجاد مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم و جدا کردن آنان از نظام است و حتی در برداشتن تحریم‌ها نیز به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که مشکلات باقی بماند.

* پادزهر این طراحی دشمن، همان «اقتصاد مقاومتی» است
ولی امرمسلمین، خاطرنشان کردند: پادزهر این طراحی دشمن، همان «اقتصاد مقاومتی» است که بارها گفته‌ایم.
حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، تأکید کردند: اگر کشوری اقتصاد قوی داشته باشد، پول آن کشور ارزش پیدا می‌کند و مسئولان و مردم آن نیز دارای اعتبار می‌شوند.

* قیمت نفت، اهرمی
در دست دیگران برای فشار
 به کشورها است
معظم‌له افزودند: یکی از راه‌های اصلی مقاوم‌سازی اقتصاد، «رهائی از وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت» است زیرا قیمت نفت، اهرمی در دست دیگران برای فشار به کشورها است.

 * «حفظ عزت ملی»، چهارمین عامل اقتدار ملی
ولی امرمسلمین، «حفظ عزت ملی» را چهارمین عامل اقتدار ملی برشمردند و تأکید کردند: عزت ملی به معنای حفظ عزت کشور و ملت در مذاکرات بین‌المللی و رفت‌وآمدهای دیپلماتیک، و زیر بار زور نرفتن است.
حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر این عناصر اقتدار ملی را بشناسیم و تقویت کنیم و نسبت به اهداف و روش‌های دشمن نیز آگاهی پیدا کنیم، می‌توانیم در مقابل طراحی‌های او برنامه‌ریزی و مقاومت کنیم اما اگر این عناصر را نشناسیم و بصیرت نداشته باشیم، ممکن است به دشمن، کمک هم بکنیم و به جای دشمن، دوست و جبهه‌ی خودی را هدف قرار دهیم.

* تضعیف دستگاه‌ها و نهادهائی که مظهر اقتدار کشور هستند از برنامه‌های دشمن است
معظم‌له با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن عوامل اقتدار ملی، گفتند: از بین بردن «ایمان، حیا و عفاف، پایبندی به مبانی دینی و حاکمیت دین، متوقف کردن حرکت علمی، مخدوش کردن عزت ملی»، و «تضعیف دستگاه‌ها و نهادهائی که مظهر اقتدار کشور هستند» از برنامه‌های دشمن است که باید در مقابل آنها ایستاد.

* دشمن به‌دنبال بزرگ‌نمائی بگومگوهای اخیر رؤسای
دو قوه است
ولی امرمسلمین، «حمله به سپاه، بسیج و شورای نگهبان» را در چارچوب طراحی دشمن برای تضعیف دستگاه‌ها و نهادهای مظهر اقتدار کشور خواندند و افزودند: من کاری به بگومگوهای اخیر رؤسای دو قوه ندارم زیرا موضوع مهمی نیست و به حول و قوه‌ی الهی تمام می‌شود؛ اگرچه دشمن به‌دنبال بزرگ‌نمائی آنها است اما همه باید وجود یک قوه‌ی قضائیه‌ی مستقل و شجاع را قدر بدانند.
حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، تأکید کردند: من همواره از دولت‌ها، از مجلس شورای اسلامی و از قوه‌ی قضائیه حمایت کرده و می‌کنم اما باید دید، دشمن به‌دنبال چیست و او را در رسیدن به اهدافش
ناکام گذاشت.

*  مهم‌ترین اهداف کشور
معظم‌له تأکید کردند: امروز مهم‌ترین اهداف کشور، داشتنِ «دستگاه امنیتی قوی»، «دستگاه نظامی مقتدر و مردمی»، «حرکت عظیم مردمی به نام‌ بسیج»، «روحانیت آگاه به زمان و حاضر در صحنه»، «قوه‌ی قضائیه‌ی مقتدرِ کامل»، و «دولت برنامه‌ریزِ دقیق و شجاع» است زیرا با تأمین این اهداف، حرکت ملت ایران موفق خواهد شد و باید هر کدام از این عناصر که موجود نیستند، تأمین، و عناصر موجود، حفظ شوند.

*  هر چه می‌توانیم به این جوانان پرانگیزه کمک کنیم
حضرت آیت‌‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به رویش‌ها و حرکت‌های علمی و فرهنگیِ پرشمار و فراگیر جوانان مؤمن و انقلابی در کشور، گفتند: امروز بهترین مدال‌آوران کشور در مسابقات علمی، جوانان بسیجی هستند و جوانان نخبه، باهوش و همچنین اساتید دارای فکر، انگیزه و عزم انقلابی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی فعال هستند و ما مسئولان وظیفه داریم هر چه می‌توانیم به این جوانان پرانگیزه کمک کنیم.

* «فتنه‌ی ۸۸» از خطاهای محاسباتی دشمن بود
معظم‌له با اشاره به شناخت نادرست دشمن از ملت ایران، «فتنه‌ی ۸۸» را نمونه‌ای از خطاهای محاسباتی دشمن برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن در سال ۸۸ با به‌راه‌انداختن فتنه به خیال خود کار را به نقاط حساس و باریک رساند اما ناگهان حرکت عمومی ۹ دی که از جنس حرکت ۱۹ دی ۵۶ بود، همه را مبهوت کرد.

* «حمله به ایمان اسلامی جوانان»، «خیانت به ایران» است
حضرت آیت‌‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای، بار دیگر وظیفه‌ی همه‌ی قشرهای فعال کشور را «حفظ و تقویت عوامل اقتدار ملی» خواندند و تأکید کردند: حتی کسانی که به دین و شریعت پایبندی و دلبستگی ندارند اما ایران را دوست دارند و خائن و دشمن در لباس دوست نیستند، بدانند که «حمله به ایمان اسلامی جوانان»، «خیانت به ایران و کشور» است.

* درس حادثه‌ی ۱۹ دی شناخت دشمن و ایستادگی و مقابله به‌هنگام و همه‌جانبه
ولی امرمسلمین، در پایان بار دیگر درس حادثه‌ی ۱۹ دی را «شناخت دشمن و شیوه‌های دشمنی و ایستادگی و مقابله به‌هنگام و همه‌جانبه در مقابل او» دانستند و تأکید کردند: اگر به این درس عمل کنیم، دشمنان عنود و جهانی در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode