ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 آبان 1389     |     کد : 11002

پنج شنبه 13 آبان 26 ذي القعده 4 نوامبر

تسخير لانه جاسوسي در 1358 هجری شمسی

تسخير لانه جاسوسي در 1358 هجری شمسی
در 13 آبان سال 1358،گروهي از پاكترين و آگا هترين فرزندان امام با رهنمود ولايت امر، اسماعيل وار با عزم شهادت ابراهيم گونه تبر را نه بر شانه، كه بر فرق(بت اعظم) كوبيدند و لانه جاسوسي آمريكا را فتح كرده و حماسه عظيمي را آفرينند , امام(ره)آن را به حق(انقلاب دوم) و انقلابي بزرگتر از انقلاب اول ناميدند.
سيزده آبان از خاطره انگيزترين روزهاي انقلاب شكوهمند اسلامي است. شايد تاريخ معاصر ما روزي بدين اهميت و بزرگي كمتر به ياد داشته باشيد.
سيزدهم آبان زادروز انقلابي بزرگتر سالگشت تبعيد بينانگذار جمهوري اسلامي و روز دانش آموز است. هر يك از اين مناسبتها خودكافي است كه نظرها را به خود برگرداند و ديده ها را خيره كند.
روز دانش آموز است زيرا بيست و يك سال پيش در چنين روزي دانش آموزان انقلابي توانستند گوهر دانش و آموزندگي را در آيينه حماسه و دليري بتابانند و غبار خودباختگي را از سيماي مدرسه بروبند. راه از مدرسه تا خيابان را چنان پيمودند كه رزمندگان بي باك جبهه ها را در مي نوردند و در برابر آهنگهاي آتشبار ستم چنان صف آرايي كردند كه كوهها بر فراز دشتهاي تفتيده كويري آشيانه فساد و لانه جاسوسان را سيزدهم آبان از هم گسيخت. بيست سال پيش دانشگاهيان دين باور به پيروي از امام نور ديواره هاي نفاق و خيانت را فرو ريختند و شمعي فروزانتر از شمع نخست در ميانه جنگ و كاراز افروختند.
سيزدهم آبان شاهد وداع امت با امام خود براي سالياني چند بود. آن روز را سيزدهم آبان بخوبي در ياد دارد. خادمان بيمزد و منت بيگانگان به گرد خانه اي جمع آمدند كه آشناترين نام را براي دلسوختگان اسلامي داشت و شيداترين نغمه ها را در گوش انسانهاي مومن زمزمه كرده بود. خميني (ره) را در ازدحام آهن و پولاد تا بيرون از مرزهاي جغرافياي ايران دور كردند اما مرام و نام خميني را براي هميشه در دل مرد و زن و مسلمان ايراني جاودانه كردند.

ماجراي ايران گيت در 1365سال هجری شمسی
دراين روز، رئيس مجلس وقت طي نطقي اقدام آمريكا را(تلاشهاي مقامات كاخ سفيد براي جلب رضايت جمهوري اسلامي ايران) عنوان كرد و اعلام نمود كه رابرتمك فارلين از چهره هاي ارشد كاخ سفيد{مشاور سابق ريگان در امور امنيت ملي}، با سه نفر ديگر و با گذرنامه هاي ايرلندي و به طور مخفيانه و با يك هواپيماي حامل اسلحه كه از بازارهاي بين المللي خريداري كرده بوديم وارد ايران شدند. ما به دستور امام از تماس با آنها خودداري كرديم و فقط به مدت سه ساعت آنان را تخليه اطلاعاتي كرديم. آنها پيامي از جانب ريگان براي برقراري مجدد رابطه با جمهوري اسلامي ايران آورده بودند. پس از 5 روز بازداشت آنها از ايران خارج شدند.

آغاز هفته تربيت
بعلت اهميت فوق العاده امر تربيت در به كمال رساندن انسان، دولت جمهوري اسلامي ايران در سال 1359، از سيزدهم تا نوزدهم آبان ماه هر سال را(هفته تربيت)نام نهاده كه نخستين روز آن روز دانش آموز نام گرفته است.

تشکیل يونسكو سازمان علمي- فرهنگي و تربيتي در سال 1946ميلادي
يونسكو سازمان علمي- فرهنگي و تربيتي وابسته به سازمان ملل متحد در سال 1946ميلادي با عضويت بيست كشور جهان تشكيل شد.هدف از تأسيس يونسكو برقراري ارتباط علمي- فرهنگي بين ملت‎ها و انتشار كتابها و نشريات متعدد به زبانهاي گوناگون دنيا بود تا از اين طريق همبستگي فرهنگي ميان ملت‎هاي جهان افزايش يابد. ازموارد جالب و مهم درمنشور يونسكو احترام همگاني به عدالت، حكومت قانون،‌ حفظ حقوق بشر و آزاديهاي اساسي است. در يونسكو دبيركل، هيئت اجرايي و كنفرانس عمومي سه ركن اساسي بشمارمي‎روند. فعاليتهاي يونسكو، آموزش و پرورش، علوم اجتماعي، ارتباط همگاني و فراگير، نوسازي و توانبخشي، فعاليتهاي فرهنگي و كمك‎هاي فني را دربرمي‎گيرد. مقرسازمان يونسكو شهرپاريس است.


نوشته شده در   پنجشنبه 13 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode