ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 آبان 1389     |     کد : 10827

آيت‌الله مجتهد شبستري: 13 آبان تفكر مبارزه با استكبار را در جهان نهادينه كرد

امام جمعه تبريز با بيان اينكه 13 آبان تفكر مبارزه با استكبار را در جهان نهادينه كرد، گفت: سراشيبي سقوط آمريكا از ‌روز 13 آبان آغاز شده است.

امام جمعه تبريز با بيان اينكه 13 آبان تفكر مبارزه با استكبار را در جهان نهادينه كرد، گفت: سراشيبي سقوط آمريكا از ‌روز 13 آبان آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد ‌شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به قم، بركات اين سفر معنوي را براي ملت ايران برجسته و مهم دانست.

*‌ تأكيد بر برخورد خوب و گشاده‌رويي مسئولان با مردم
وي با اشاره به فرمايشات رهبري در طي اين سفر خاطر‌نشان كرد: ‌يكي از نكات مهم مورد اشاره ايشان تاكيد بر برخورد خوب و گشاده‌رويي مسئولان با مردم و مراجعان بود.
امام جمعه تبريز يادآور شد: ‌خدمت به مردم و برخورد مناسب توفيقي بزرگ است و مسئولان بايد براي حل مشكلات مردم گام بردارند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به يكي از مهم‌ترين محورهاي بيانات رهبري در مورد وظايف دولت اظهار داشت:‌ تحقق صد درصدي وعده‌ها و مصوبات دولت در سفرهاي استاني و غيراستاني، خواسته رهبري و حرف دل مردم است كه رهبر معظم انقلاب به صراحت خواستار اجرايي شدن كامل اين مصوبات با دقت كامل شدند.

‌* سراشيبي سقوط آمريكا از روز 13 آبان آغاز شده است
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرا رسيدن 13 آبان اشاره كرد و گفت: ‌در اين روز سه اتفاق مهم در تاريخ انقلاب اسلامي رخ داد كه تاثير زيادي در روند پيروزي و استحكام انقلاب اسلامي داشت.
آيت‌الله مجتهد شبستري اظهار داشت: تسخير لانه جاسوسي در اين روز اقدامي شجاعانه و بزرگ بود كه تنها در تعطيلي يك سفارت و به گروگان گرفته شدن 63 نفر خلاصه نشد بلكه اين اقدام سرآغاز تحولي بزرگ در داخل و خارج كشور بود.
وي ادامه داد: مردم كه بر اثر توطئه‌هاي دولت موقت خانه‌نشين شده بودند با اين اتفاق دوباره به صحنه بازگشتند و دولت موقت استعفا داد و به دنبال كار خود رفت.
امام جمعه تبريز گفت: ‌شكست هيمنه آمريكا از ديگر نتايج مهم اين حركت انقلابي و شجاعانه بود و موجب شد تا آمريكا در سراشبيي سقوط قرار گيرد و از روز 13 آبان اين سراشيبي برا‌ي آمريكا آغاز شده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: همانگونه كه ايالات متحده شوروي از هم پاشيد در آينده نزديك نيز ايالات متحده آمريكا فرو مي‌پاشد و شكست شيطنت‌هاي‌ آمريكا در گوشه و كنار جهان از جمله عراق و فلسطين مشهود است.
آيت الله مجتهد‌شبستري همچنين با اشاره به حوادث و اتفاقات ديگر 13 آبان گفت: تبعيد امام و اعتراض مردمي و نيز شهادت جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان در كوران انقلاب از جمله حوادثي است كه موجب جاودانه ماندن اين روز در تاريخ انقلاب اسلامي ايران شده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي بر برپايي شكوهمند راهپيماي 13 آبان تاكيد كرد و گفت: حضور گسترده دانش‌آموزان، د‌انشجويان و آحاد مردم در اين راهپيمايي مشت محكمي بر دهان آمريكا و خنثي شدن توطئه‌هاي استكبار جهاني است.
خطيب جمعه تبريز همچنين با گراميداشت سالروز 13 آبان روز دانش‌آموز و سالگرد تسخير لانه جاسوسي اين روز را روزي بزرگ و به يادماني در تاريخ كشورمان خواند.
وي افزود: زماني كه عده‌اي برچيدن لانه كفر در ايران را عاملي حمله آمريكا به ايران قلمداد مي‌كردند و به نوعي از آن مي‌ترسيدند، بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با آن آگاهي و هوشياري سياسي عميق خود فرمودند «نترسيد آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند» كه به فضل الهي همانگونه نيز شد و آمريكا تا امروز نتوانسته به آرمان و ايده ملت ايران خدشه‌اي وارد كند.
آيت‌الله شبستري حركت انقلابي دانشجويان در تسخير لانه جاسوسي آمريكا را ستود و اظهار داشت: امسال با توجه به شرايط جهاني و منطقه كه آمريكا در حال منزوي شدن در جهان است، بايد نه تنها دانش‌آموزان و دانشجويان در راهپيمايي 13 آبان شركت باشكوه داشته باشند بلكه بايد تمام اقشار مختلف مردم با شركت گسترده ابراز تنفر خود از استكبار، اهداف و افكارش را نشان دهند.
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرا رسيدن هشتم آبان روز بسيج دانش‌آموزي اشاره كرد و گفت: ‌شهادت حسين فهيمده نوجوان 13 ساله موجب نامگذاري اين روز به نام بسيج دانش‌آموزي شده است و فرمايشاتي كه امام راحل در مورد اين شهيد بزرگوار دارند بي‌نظير است.
وي گفت: ‌امام اين نوجوان را رهبر واقعي انقلاب برشمردند و اميدواريم نسل جديد و جوانان و نوجوانان با سرمشق گرفتن از اين شهيد بزرگوار روحيه انقلابي و شهادت طلبي را در خود تقويت كنند.
آيت‌الله مجتهد شبستري همچنين با گراميداشت سالروز شهادت آيت‌الله سيد محمدعلي قاضي طباطبايي نخستين شهيد محراب در تبريز يادآور شد:‌ اين مرد بزرگ از نظر شرافت خانوادگي داراي مقامي ارجمند و برجسته بود و از جهت علمي نيز مقام و جايگاهي ممتاز داشت.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: مبارزات و همراهي اين شهيد بزرگ با امام راحل در طول مبارزات سبب شد تا وي به عنوان رهبر مبارزات در آذربايجان شناخته شود و پس از انقلاب نيز به عنوان نماينده ولي فقيه در آذربايجان منصوب شد.
امام جمعه تبريز به فرا رسيدن سالروز شهادت آيت‌الله مصطفي خميني اشاره كرد و گفت: ‌شهادت اين مجتهد بزرگ كه ذخيره‌اي ارزشمند براي جامعه اسلامي بود بسيار جانگداز بود اما موجب شد تا روند پيروزي انقلاب اسلامي با برگزاري مجالس ختم متعدد سريع‌تر شود. 


نوشته شده در   جمعه 7 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode