ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 شهريور 1395     |     کد : 106424

رهبر معظم انقلاب: اساس خانواده با امواج تبليغات غربي دچار تزلزل و تهديد است

نشريه «خط حزب الله» در چهل و هشتمين شماره خود براي نخستين بار بخش هايي از بيانات رهبر انقلاب درباره زن و خانواده را منتشر کرده است.

نشريه «خط حزب الله» در چهل و هشتمين شماره خود براي نخستين بار بخش هايي از بيانات رهبر انقلاب درباره زن و خانواده را منتشر کرده است.

به گزارش ايسنا، در شماره اين هفته «خط حزب الله» آمده است: از ديدگاه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «مساله‌ زن و خانواده براي کشور، جزو مسائل درجه‌ يک است... و جامعه‌ اسلامي، بدون بهره‌مندي از نهاد خانواده‌ سالم، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان پيشرفت ندارد. 14 /10 /90» از ديگر سو نهاد خانواده طراز انقلاب اسلامي به عنوان تربيت‌کننده و نگاهدار نيروي مومن و انقلابي، نقشي کليدي در تحقق جامعه مومن و انقلابي دارد.

از همين رو هفته‌نامه خط حزب‌الله براي اولين بار بخشي از بيانات رهبر انقلاب که در ماه‌هاي اخير در ديدار با هيأت امناي هم‌انديشي تحکيم خانواده ايراد شده است را به مناسبت اول ذيحجه، سالروز ازدواج اميرالمؤمنين و حضرت زهرا(س) منتشر مي‌کند.

رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي هيأت امناي هم‌انديشي تحکيم خانواده بر 3 اصل مهم تسهيل ازدواج، جلوگيري از متلاشي شدن خانواده (طلاق) و هدايت رفتارهاي داخل خانواده تاکيد کردند.حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار فرمودند: «اساس خانواده با امواج خيلي تند و بي‌رحمانه‌ تبليغات غربي دچار تزلزل و تهديد است.بنابر اين کار حمايت و حراست از بقاي خانواده و حراست از خانواده، کار بسيار مهمي است.. اين قضيه، قضيه خيلي عميقي است.»

رهبر انقلاب در بخش ديگري از بيانات خود به موضوع سلامت درون خانواده پرداختند.

فرازي از بيانات رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به اين شرح است: «...در جامعه‏ ما متأسّفانه به تَبَع خيلى از جاهاى دنيا، شأن زن شناخته‏نشده است.

در نظر اسلام و در نگاه کلّى‏اى که اسلام دارد، زن همان است که در اين جمله‏ «اَلمِرأَهُ رَيحانَهٌ وَ لَيسَت بِقَهرَمانَه» است؛ مثل يک گل. يک گل، وجودش لازم است و نگهدارى‏اش لوازمى دارد: وَ لَيسَت بِقَهرَمانَه؛ منظور از قهرمان، اين قهرمان متعارف ما نيست، قهرمان يعنى کارگزار؛ يعنى در واقع رئيس خدمه.

اين‏جورى نيست که خانم در خانه‏ شما مسئول خدمتگزارى باشد، حالا ولو به‏عنوان رئيس خدمه؛ قضيّه اين نيست. وَ لَيسَت بِقَهرَمانَه؛ قهرمان در تعبيرات عربى و در اصطلاحات رايجِ ادبيّات عرب عبارت است از آن‏کسى که ملک شما را برايتان اداره مي کند؛ يعنى کارهايتان را انجام مي‌دهد؛ وقتى‏ شما صاحب يک ملکى هستيد، يک قهرمانى داريد؛ مي گويد زن اين‏جورى نيست. حالا شما ببينيد اگر در يک خانواده‏اى، در يک جامعه‏اى، به زن با اين چشم نگاه بشود، اوّلاً تکريم او، حفظ حرمت او، برخورد ملاطفت‏آميز با او و مسائل فراوانى که دنبالش هست، چقدر موجب مي شود که زن احساس امنيّت کند، احساس آرامش کند.

در اسلام نگفته‏اند که زن نرود بيرون کار کند؛ اصلاً اين نيست. حالا اين که بعضى از مخالفان اين گرايش اسلامىِ زن، فوراً مي‌چسبند به اين که شما نصف نيروى کار جامعه را معطّل مي‌گذاريد، چنين چيزى نيست؛ کسى نگفته کار نکنند، اگر مي‌توانند کار کنند، کار کنند؛ منتها با اين ديد کار کنند، با اين نگاه کار بکنند؛ کارى که به آنها محوّل مي‌شود کارى باشد که با ريحانه‏‌بودن جور در بيايد، متناسب باشد و البتّه مهم‏ترين مسئوليّت زن هم کدبانويى است؛ معناى کدبانويى خدمتگزارى نيست، معنايش اين است که محيط خانواده را براى فرزندان و براى همسر يک محيط امن و آرام و مهربانى مي‌کند، با مهربانى خودش، با عزّتى که در خانه براى او فرض مي‌شود...» حضرت آيت الله خامنه‌اي از دست اندرکاران موضوع خانواده خواستند کار را بلند مدت ببينند و پي‌در‌پي با فکرهاي ابتکارآميز، خروجي کار را ملاحظه کنند.


نوشته شده در   شنبه 13 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode