ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 مهر 1389     |     کد : 10571

کيف

كيف‌هاي دستي كه نخستين‌بار از آنها استفاده مي‌شد اغلب كيسه‌‌هاي كوچكي بودند كه زنان از آن به عنوان جايي براي نگهداري گردهاي خوشبويي كه به عنوان عطر كاربرد داشتند استفاده مي‌كردند و مردها نيز از آن براي نگهداري پول‌هايشان استفاده مي‌كردند.

جام جم آنلاين: كيف‌هاي دستي كه نخستين‌بار از آنها استفاده مي‌شد اغلب كيسه‌‌هاي كوچكي بودند كه زنان از آن به عنوان جايي براي نگهداري گردهاي خوشبويي كه به عنوان عطر كاربرد داشتند استفاده مي‌كردند و مردها نيز از آن براي نگهداري پول‌هايشان استفاده مي‌كردند.
اولين كيف‌هاي دستي كه در آن زمان استفاده از آنها متداول بود كيسه‌هاي كوچكي از جنس برگ درختان يا پوست حيوانات بودند.
از آنجايي كه در آن زمان هم مردان و هم زنان از كيف دستي استفاده مي‌كردند به تدريج كيف دستي به نشانه‌اي براي تشخيص طبقه اجتماعي افراد مبدل شد به گونه‌اي كه افرادي كه از توانايي مالي و موقعيت اجتماعي بهتري برخوردار بودند كيف‌هايي به دست مي‌گرفتند كه در ساخت آنها از موادي بهتر نظير ابريشم استفاده شده بود.

در آن زمان اغلب افراد اين كيف‌هاي دستي را با استفاده از تسمه‌هاي زينتي به كمربند يا قسمتي از لباس متصل مي‌كردند.
از آنجايي كه در آن زمان اغلب زن‌ها كيف‌هاي خود را در چين دامن‌هاي بلندي كه مي‌پوشيدند مخفي مي‌كردند اين كيف‌ها از نظر شكل ظاهري تغييرات زيادي نداشتند و در مقايسه با آنچه امروز تحت عنوان انواع مختلفي از انواع كيف ، در بازارها و مراكز تجاري به چشم مي‌خورد در آن زمان كيف‌هاي دستي تنوع زيادي نداشتند و اغلب يك شكل بودند.
اگر چه به همراه داشتن كيف براي زنان همچنان متداول و مرسوم بود اما از آنجايي كه به تدريج پوشيدن شلوار‌هاي جيب‌دار در ميان آقايان گسترش يافت، كيف‌هاي مردانه مشابه آنچه در گذشته وجود داشت در دنياي مد مردانه به دست فراموشي سپرده شد.
بسيار بر اين باورند كه از قرن نوزدهم ميلادي كه به تدريج پوشيدن لباس‌هاي صاف جايگزين لباس‌هاي چين‌دار شد تحولات جديد در زمينه طراحي كيف ايجاد شد و به عبارتي كيف‌هاي واقعي شبيه به آنچه امروزه به عنوان يك نياز ضرورتي تلقي مي‌شد قدم به دنياي زندگي انسان‌ها گذاشتند.
اين كيف‌ها در دست حمل مي‌شدند و از نظر شكل ظاهري به گونه‌اي انتخاب مي‌شدند كه بتوانند مكمل لباس افراد باشند. در آن زمان هر زني براي موقعيت‌هاي مختلف از كيف‌هاي متفاوتي استفاده مي‌كرد و لوازم ضروري و مورد نياز خود مانند عطر، بادبزن و... را در آن قرار مي‌داد.
در دهه 1920 با تغيير طرح و رنگ و شكل لباس‌ها، داشتن كيف دستي متناسب با پوشش افراد نيز به امري ضروري مبدل شد تا جايي كه امروزه مفيد بودن و كاربردي بودن كيف موجب شده است تا كيف به عنوان سمبلي در دنياي مد و حتي بخشي ضروري از لباس افراد به شمار آيد.
به گونه‌اي كه بسيار براي اين باروند كيفي كه هر فرد در موقعيت‌هاي مختلف اجتماعي در دست مي‌گيرد مي‌تواند تا حد زيادي بازگو‌كننده يا به عبارتي انعكاس‌دهنده سبك شخصيتي افراد باشد.
از زمان جنگ جهاني دوم با كمياب شدن پارچه و چرم، استفاده از چوب و پلاستيك در توليد كيف مورد توجه قرار گرفت و به اين ترتيب طراحي، تزيينات، رنگ و حتي موادي كه از آنها در توليد كيف استفاده مي‌شد تحولات گسترده‌اي را پشت سر گذاشت.
اما ازدهه 1950 ميلادي طراحاني قدم به دنياي طراحي كيف گذاشتند و به اين ترتيب دنياي توليد كيف تحولاتي را متحمل شد كه به موجب آن كيف‌هايي بسيار زيبا، شيك و گرانقيمت كه اغلب از توليدات شركت‌هاي بزرگ و معروفي مانند شانل، هرمس و لوييس و تيون بودند به بازار عرضه شدند.
از آنجايي كه با گذشت زمان همراه داشتن وسايل ضروري و مورد نياز افراد بيش از پيش اهميت پيدا كرده بود كيف‌هاي كوچك اغلب مشتري زيادي نداشتند و به اين ترتيب كيف‌هاي بزرگ‌تر جايگزين كيف‌هاي كوچك‌تر شدند.

منبع: Iuxemag.org


نوشته شده در   پنجشنبه 29 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode