ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مرداد 1395     |     کد : 105549

همایش «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود

دبیر علمی سومین همایش بین المللی «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی» از برگزاری این همایش با محوریت جبهه مقاومت اسلامی در تبریز خبر داد.

دبیر علمی سومین همایش بین المللی «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی» از برگزاری این همایش با محوریت جبهه مقاومت اسلامی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل جمالپور ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی خود با بیان این مطلب اظهار داشت: این همایش در ۱۰ محور مختلف، صبح پنجشنبه هفته جاری در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور و سخنرانی دانشمندان جهان اسلام از جمله رئیس دانشگاه حلب سوریه و همچنین یکی از دانشمندان کشور لبنان برگزار می شود.

وی افزود: مجموعا ١٢٥ مقاله از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده که این آثار طی جلسات مختلف داوری توسط ۱۵ داور مورد ارزیابی قرار گرفته و در پایان ۲۵ مقاله از سوی داوران به عنوان مقالات برتر انتخاب شده و در کتاب ۵۰۰ صفحه ای به عنوان سومین کتاب مرجع این کنفرانس به چاپ رسیده است.

جمالپور همچنین در ادامه افزود: پیش از این دو جلد کتاب در خصوص نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی به چاپ رسیده که در نوع خود کار ارزشمند بوده و می توان به عنوان مرجع علمی از این کتاب ها استفاده کرد.

وی همچنین ادامه داد: این کشور، نیازمند نگارنده های تاریخ معاصر است و نباید اجازه داد تا تاریخ نگاری توسط بیگانگان صورت گیرد و باید خودمان دست بکار شده و این رسالت را به عهده بگیریم.

دبیر علمی سومین همایش بین المللی از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی، یکی از اهداف برگزاری این همایش را شناساندن فرهنگ و تاریخ تبریز عنوان کرد و گفت: تاریخ، ‌فرهنگ و افکار مردم آذربایجان و در راس آن تبریز باید به مردم جهان به ویژه مردم امت مسلمان جهان معرفی شود که به همین دلیل در نظر داریم سال آینده کتابی به پنج زبان زنده دنیا منتشر کنیم.

وی در خصوص محورهای اصلی این همایش نیز اظهار داشت: جریان شناسی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، بررسی مسأله نفوذ در شکست و انحراف نهضت مشروطیت، نقش علما، بزرگان و سرداران آذربایجان در تحولات یکصدسال اخیر، بررسی دستاوردها، نقش فقه شیعه، فرهنگ عاشورا و انتظار در تداوم انقلاب اسلامی از محورهای این همایش هستند.

جمالپور بررسی روند شکل گیری نهضت مشروطیت، نقش زنان مبارز و متدین از نهضت مشروطیت تا جبهه مقاومت اسلامی، بررسی تطبیقی شعارهای مردمی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، مولفه های ماندگاری انقلاب اسلامی و نقش آن در جبهه مقاومت اسلامی و همچنین جهاد کبیر در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی را از دیگر محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode