ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1389     |     کد : 10471

جوان آفريقايي پس از 25 قرن زنده شد

يک جوان آفريقايي از منطقه باستاني «کارتاژ» که 25 قرن قبل مي زيست به صورت يک نمونه بازسازي شده در پوست و استخوان در موزه اي در کشور تونس ظاهر شد.

يک جوان آفريقايي از منطقه باستاني «کارتاژ» که 25 قرن قبل مي زيست به صورت يک نمونه بازسازي شده در پوست و استخوان در موزه اي در کشور تونس ظاهر شد.
به گزارش مهر ، کارتاژ نام منطقه اي باستاني در شمال آفريقا بوده است. در سال 1994 اسکلت کاملي از يک جوان کارتاژي با قدمت دو هزار و 500 ساله در تپه مقدس «بيرسا» کشف شد.
اسکلت اين جوان کارتاژي که با نام «آريش» شناخته مي شود از روز جمعه تا پايان مارس 2011 در کشور تونس به نمايش عموم گذاشته شده است و پس از آن به دانشگاه آمريکايي بيروت در لبنان منتقل خواهد شد.
به دليل ثمره همکاري علمي ميان محققان فرانسوي و تونسي، «آريش» در مراسم گشايش اين نمايشگاه دوباره بر روي تپه مقدس «بيرسا» واقع در شمال تونس دوباره در پوست و استخوان ظاهر شد.
بيرسا يکي از معروف ترين سايتهاي باستاني مربوط به کشور کارتاژ است. رئيس شوراي بين المللي موزه هاي تونس در خصوص داستان زندگي اين جوان گفت:«به نظر مي رسد که آريش از يک خانواده برجسته کارتاژي باشد. بررسي هايي انجام شده بر روي اسکلت اين جوان نشان مي دهد که وي در زمان مرگ بين 19 تا 24 سال سن داشته و قد آن حدود يک متر و 70 سانتيمتر بوده است».
اليزابت داينه سرپرست تيم علمي بازسازي بدن آريش توضيح داد:«اين جوان با کمک علومي چون ديرينه- انسان شناسي و پزشکي قانوني و به خصوص با بهره گيري از جادوي هنر موفق شد بار ديگر در پوست و استخوان ظاهر شود».
اين محققان با استفاده از تکنيکي که مي تواند حدود 95 درصد از مشخصات يک فرد را بازسازي کند موفق شدند بدن آريش را بازسازي کنند.
پيتر منا، سفير فرانسه در تونس در مراسم گشايش اين نمايشگاه اظهار داشت:«امروز ما مي بينيم که مرد جواني که شش قرن قبل از ميلاد زندگي مي کرده تقريبا به زندگي بازگشته است».
در مراسم گشايش نمايش اسکلت اين مرد جوان کارتاژي، آريش بازسازي شده درحالي که يک رداي کتان سفيد و صندل پوشيده بود 25 قرن پس از مرگش در ميان بازديدکنندگان ظاهر شد.


نوشته شده در   سه شنبه 27 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode