ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 خرداد 1395     |     کد : 103826

مساجد باید از غربت خارج شوند

امام جمعه بناب نیز در خطبه های امروز نماز جمعه بناب گفت: توجه و اهتمام حکومت به حجاب و لباس مردم از ضروریات است و در قانون اساسی نیز این وظیفه متوجه حکومت است.



امام جمعه بناب نیز در خطبه های امروز نماز جمعه بناب گفت: توجه و اهتمام حکومت به حجاب و لباس مردم از ضروریات است و در قانون اساسی نیز این وظیفه متوجه حکومت است.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به پیام قرآن و ائمه (ع) به جوامع اهل ایمان در خصوص رعایت حلال و حرام و ضرورت حفظ حجاب در جامعه تصریح کرد: اکثر افرادی که لباس ها و فرهنگ مبتذل غربی را تبلیغ و ترویج می کنند با استفاده از این لباس ها در واقع دشمن را تبلیغ می کنند.

وی افزود: تمام البسه ایرانیان از قدیم نه تنگ بوده و نه کوتاه و امروز اکثر لباس هایی که در جامعه از آن استفاده می کنند مظاهر غربی و الگوبرداری  از بلاد کفر است.

خطیب جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد: مع الأسف در گذشته ها ما را اغفال کردند و به اصل قضیه توجه نداشتیم و بر مردم و حکومت فرض است که بر روی هویت اصلی این ملت کار کرده، حساسیت نشان دهند تا جلوی این لجام گسیختگی ها گرفته شود.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با اشاره به ضرورت حساسیت دولت و مدیران به پوشش لباس مردم در جوامع اسلامی گفت: به کشورهای غربی و پارلمان آنها نگاه کنید! آن چنان به کوچکترین نشانه اسلامی در کشور خود حساس هستند که در مجالس خود برای جمع آوری حجاب قوانینی وضع می کنند و از هویت باطل خود سرسختانه دفاع می کنند.

وی تأکید کرد: پس چرا ما باید از حق و هویت و ارزش های اسلامی خود دفاع نکنیم؟!

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اظهارکرد: دولت و مجلسی ها و مسئولین رده بالا بایستی با تصویب قوانین جوانان و مردم را از سوق یافتن به سمت پوشش غربی برحذر دارند. چرا که ساختار حکومت ما اسلام است و تمام اصول ما باید به اهل بیت(ع) شباهت داشته باشد و والدین نیز امر به معروف و نهی از منکر را باید از جایگاه اصلی خود و از منازل آغاز کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی سپس با اذعان به اینکه اسلام و قرآن نقشه راه را برای ما ترسیم کرده اند؛ گفت: جای تعجب و تأسف است که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب و دادن این همه شهید تمام غربی ها در حال بیدار شدن هستند و هر روز گرایش به اسلام و حجاب حتی در خود آمریکا افزایش می یابد ولی تازه ما در بعضی مدارس، مراکز علمی و مغازه ها به جای روشنگری جاپای غربی ها می گذاریم.

وی با بیان اینکه زن در دین اسلام حرمت و جایگاه ویژه ای دارد و نباید در معرض دید نامحرم و خیانتکار قرار گیرد، خطاب به خانواده ها یادآور شد: از مساجد غفلت نکنید، اسلام از مسجد زنده شده است.

امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه در فرهنگ اسلامی مسجد نقش محوری دارد؛ گفت: مسجد خانه دوم مسلمانان است و مسجد محل نزول رحمت الهی است.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: آنها یی که در برابر مسجد مردم را به سالن ها هدایت می کنند و آنها را پای تلویزیون می نشانند سخت در اشتباه هستند و این افراد خائن نیستند ولی خام هستند و الفبای کشورداری را بلد نیستند.

وی بیان کرد: اگر مسئولین فرهنگی صرفاً در ماه مبارک رمضان سرمایه گذاری کنند و مردم را عمدتاً به مساجد هدایت کنند برای یک سال کشور کافی خواهد بود.

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه های نماز اولین جمعه ماه مبارک رمضان با انتقاد از اقدام رسانه ملی در خصوص تبلیغ انواع مد، لباس، تبلیغ عید نوروز و تبلیغ بیش از حد برای کشاندن مردم به سفر که دیوانه وار مردم را به خارج از شهرها هدایت می کنند؛ گفت: مشکل از خود ماست. انگیزه نداریم و اگر بخواهیم مردم را به سمت مسجد بکشانیم مردم انگیزه لازم را دارند و مردم نجیبی هستند.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه همه عزت و سربلندی ملت ایران مرهون مساجد است؛ گفت: اگر نقش مساجد در کشور نبود فتنه هایی که در کشور اتفاق افتادند کشور را از پای می انداخت و این مساجد هستند که دشمن را برروی کل زمین به خوف و هراس انداخته است.

وی تصریح کرد: عقبه این همه پیشرفت علمی، فضایی، اتمی در کشور به مسجد و مسجدی تعلق دارد و یک نفر هم غیر حزب اللهی در بین آنها نیست.

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: اگر به مسجد بها دهیم قسمت اعظمی از جرائم کاسته شده و ندامتگاه ها خالی می شوند. دادگاه ها نیز تعطیل و خالی می شوند. مع الأسف در ماه رمضان خواسته و یا ناخواسته کارهایی می کنیم که از مساجد افراد خالی می شوند.

وی در بخش نهایی سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه و اهتمام مردم و مسئولین و دولتمردان به مسجد تصریح کرد: در برابر این همه مظاهر تخریب مسئولین همت کنند تا مساجد را از غربت خارج نمایند و مسئولین در کنار مساجد امکاناتی بنا کنند تا تمام برنامه های جوان پسند نیز در آن پیش بینی شده باشد ولی با محتوای مسجد.


نوشته شده در   جمعه 21 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode