ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395     |     کد : 103740

امام جمعه هریس: رهبری نقش کلیدی و بنیادین در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند

امام جمعه هریس گفت: رهبر معظم انقلاب، فردی آگاه به دین، زمان شناس، قاطع و با تقوا است که سیاستهای کلان نظام را براساس رهنمودهای اسلام تعیین می‌کند

امام جمعه هریس گفت: رهبر معظم انقلاب، فردی آگاه به دین، زمان شناس، قاطع و با تقوا است که سیاستهای کلان نظام را براساس رهنمودهای اسلام تعیین می‌کند


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان هریس در خطبه های این هفته هریس  گفت: بیست و هفتمین سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ساحت قدسی حضرت ولی عصر (عج) و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و آغاز بیست و سومین سال امامت و زعامت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را گرامی می داریم.

وی با تشریح شاخصه‌های مهم در اندیشه سیاسی امام  گفت:  بدون تردید یکی از دغدغه های رهبران هر انقلابی، عصر پس از بنیانگذار آن است. دشمنان هر انقلاب برای نابودی آن، معمولاً دوران گذار از معمار اصلی انقلاب را نشانه می روند. رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در چهاردهم خرداد سال ۶۸ در شرایطی بسیار حساس اتفاق افتاد. تحلیل های دشمنان بر این بود که پایان عمر امام خمینی، پایان کار انقلاب اسلامی را نیز رقم خواهد زد.


امام جمعه هریس تاکید کرد: اما تدبیر دور اندیشانه امام خمینی ( ره ) برای احیای نظریه ولایت فقیه و تثبیت آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی، بر فرضیات دشمنان خط بطلان کشید. ساعاتی پس از رحلت امام خمینی، علی رغم فقدان جانسوز این رهبر فرزانه، مجلس خبرگان در حرکتی مدبرانه و به هنگام، آیت الله
خامنه‌ای را به‌عنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی معرفی کرد. حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی (ره) و حمایت بی دریغ آنها از انتخاب مقام معظم رهبری، با طرح شعارهایی مانند: « اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است »، مهر تائیدی بر انتخاب بجا و شایسته مجلس خبرگان رهبری بود.

وی ادامه داد: در نظام  مقدس جمهوری اسلامی، نقش رهبری، کلیدی و بنیادین است. او فردی آگاه به دین، زمان شناس، قاطع و با تقوا است که سیاستهای کلان نظام را براساس رهنمودهای اسلام تعیین می‌کند. به تعبیر حضرت آیت الله خامنه‌ای: « رهبری یعنی آن نقطه ای که مشکلات لاینحل دولت به دست او حل می‌شود. او حقیقت را برای مردم روشن و توطئه های دشمن را بر ملا می‌کند، به مردم امید می دهد و از تمامیت انقلاب در مقابل توطئه گران دفاع می‌کند ».

 حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: یک بررسی کوتاه از مدیریت مقام معظم رهبری، نشان می دهد که در طول بیست و هفت سال گذشته، سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، علی رغم توفانهای تند سیاسی در منطقه و جهان، انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است. اکنون هوشیاری، توانمندی و درایت رهبر معظم انقلاب در استمرار راه امام خمینی و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بر کسی پوشیده نیست و دشمنان نظام از این همه درایت و هوشمندی انگشت حیرت به دهان گرفته اند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود  گفت: پانزده خرداد،  روز قیام خونین مردم جان برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند. وی تاکید کرد:  ۱۵ خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

امام جمعه هریس یادآوری کرد: در چنین روزی نظام منحوس پهلوی قلب ۱۵ هزار  مسلمان انقلابی به پا خاسته را نشانه گرفته و به خاک و خون کشید. بدین ترتیب این روز فصل جدیدی در کارنامه رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode