ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395     |     کد : 103711

عزت، قدرت، رفاه، تعالي و آرامش روحي درگرو عمل به قرآن است

رهبر معظم انقلاب اسلامي در محفل نوراني انس با قرآن کريم در اولين روز ماه مبارک رمضان:

رهبر معظم انقلاب اسلامي در محفل نوراني انس با قرآن کريم در اولين روز ماه مبارک رمضان:
عزت، قدرت، رفاه، تعالي و آرامش روحي درگرو عمل به قرآن است


عصر ديروز و در اولين روز از ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، به مدت بيش از سه ساعت محفل انس با قرآن در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.

در اين محفل نوراني که آکنده از عطر و معنويت قرآن بود، 8 نفر از حافظان، قاريان و اساتيد قرآني از سراسر کشور آياتي از کلام الله مجيد را تلاوت کردند و گروههاي جمع خواني نيز به مدح و ثناي پروردگار پرداختند.


رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم، زيبايي الفاظ قرآن را يک معجزه و دريچه اي براي جذب شدن بسوي مفاهيم عالي و پرمغز آن دانستند و ضمن تأکيد بر لزوم رواج جلسات قرآني در کشور، به نياز بيش از پيش دنيا در شرايط کنوني به مفاهيم قرآن اشاره کردند و گفتند: اگر معاني بلند قرآن با زبان روز، براي انسان ها بيان شود قطعاً تاثيرگذاري بالايي خواهد داشت و زمينه ساز پيشرفت واقعي بشريت خواهد شد، زيرا عزت، قدرت، رفاه مادي، تعالي معنوي، گسترش فکر و عقيده، و شادي و آرامش روحي درگرو عمل به قرآن است.

حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سخنان خود ياد و خاطره قاريان قرآن و مهاجران الي الله را که سال گذشته در فاجعه منا جان باختند، گرامي داشتند و با اظهار خرسندي از گسترش دايره قرآني ها بخصوص جوانان قرآني در کشور، خاطرنشان کردند: اگرچه زيبايي و جذابيت الفاظ قرآني يک معجزه است اما هدف از اين الفاظ زيبا، گشودن دريچه اي براي رسيدن به فضاي پربرکت و پرشکوه مفاهيم قرآني است. ايشان تأکيد کردند: اگر به مفاهيم قرآن گوشِ دل سپرده شود، قطعاً در دنياي پيچيده، طوفاني و پر از معضلات امروز، عمق و ژرفاي مفاهيم قرآني و تأثيرگذاري آن بيشتر درک خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي، گسترش جلسات و محافل قرآني در کشور را با قبل از انقلاب و حتي سال هاي ابتدايي انقلاب غيرقابل مقايسه دانستند و گفتند: يکي از کارهاي لازم در کشور، رواج جلسات «تلاوت و استماع» قرآن است.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: همانگونه که جلسات عزاداري يا سرور براي اهل بيت عليهم السلام برگزار مي‌شود، جلسات قرآني نيز بايد گسترش پيدا کند تا سرعت رشد مفاهيم قرآني افزايش يابد. ايشان با اشاره به خلاء هويتي، فکري و ايماني در دنياي امروز و نيازمندي بشريت به مفاهيم قرآني، خاطر نشان کردند: بايد با مستحکم تر کردن پايه هاي ايماني خود و آشنايي با زبان نحوه انتقال مفاهيم قرآن به انسان ها، اين مفاهيم را به دنيا منتقل کنيم. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر اين مفاهيم منتقل شوند، قرآن، تاثيرگذار اصلي در جهان خواهد شد و قدرتها و سلاح‌هاي آنها و رژيم صهيونيستي هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، آرامش روحي و ديني را يکي از برکات آشنايي با مفاهيم قرآني برشمردند و افزودند: اين آرامش زمينه ساز افزايش ايمان انسان به خداوند متعال و قدرت الهي خواهد شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode