ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 12 تير 1403
سه شنبه 12 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 خرداد 1395     |     کد : 103225

سفر رئیس سازمان حج به عربستان؛ آخرین تلاش‌ها برای اقامه حج تمتع

رئیس سازمان حج و زیارت امروز برای مذاکره درباره حج تمتع در صدر هیاتی عازم عربستان می‌شود.

همشهری آنلاین:رئیس سازمان حج و زیارت امروز برای مذاکره درباره حج تمتع در صدر هیاتی عازم عربستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاري صدا و سیما، سعید اوحدی با بیان اینکه به لحاظ محدوده زمانی اجرای عملیات حج در محدوده قرمز زمان بندی قرار داریم، گفت: به اعتقاد ما این سفر آخرین منزلگاه تلاش برای اقامه حج تمتع امسال است.

وی گفت: بعد از تغییراتی که اخیراً در وزارت حج عربستان شاهد بودیم وزیر حج عربستان در نامه‌ای اعلام کرد که مشکل صدور روادید زائران ایرانی در داخل ایران رفع شده است و سپس در نامه‌ای دیگر از هیات ایرانی دعوت کردند که در دور جدید مذاکرات در جده حضور پیدا کنند.

اوحدی افزود: پس از جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف، تصمیم گرفته شد که هیات ایرانی در این مذاکرات حضور پیدا کند.

وی درخصوص دستور کار این مذاکرات گفت: همواره در تضمین و حفظ حرمت، عزت و کرامت زائران ایرانی که به اعتراف مسئولان عربستان سرآمد زائران به لحاظ رعایت نظم، اخلاق و ادب اسلامی هستند تاکید شده است و راهکارهای حفظ و تضمین حرمت و عزت زائران در تفاهم‌نامه حتما باید لحاظ شود.

اوحدی افزود: پس از سه حادثه بسیار تلخ سال گذشته، دغدغه جدی و نگرانی منطقی در میان زائران ما وجود دارد که راهکارهای تامین امنیت از طرف مسئولان و دولت عربستان برای حج امسال چیست.

وی گفت: ما 20 پیشنهاد را به عنوان راهکارهای عملیاتی و علمی به وزارت حج عربستان ارائه و همچنین در نامه‌ای به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که حل مشکل صدور روادید یکی از 11 شرط ما بوده است و انتظار داریم وزارت حج عربستان به صورت جدی و شفاف مواضع خودش را درخصوص موضوعات مطرح شده، بیان کند.

اوحدی با بیان اینکه هرگونه تعلل بیشتر از طرف عربستان به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود، افزود: این کشور باید در خصوص تعلل و کارشکنی در پذیرش زائران ایرانی در مجامع بین المللی و اسلامی پاسخگو باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode