ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 خرداد 1395     |     کد : 103170

هيچ‌گاه قائل به قطع رابطه با دنيا نيستيم

رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگي دانشگاه امام‌حسين(ع):


رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگي دانشگاه امام‌حسين(ع):
هيچ‌گاه قائل به قطع رابطه با دنيا نيستيم
ارتباطات سياسي و مبادلات اقتصادي داشته باشيد، اما هويت و شخصيت اصلي خود را از ياد نبريد


همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخارآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح ديروز مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی ‌درابتدای ورود به‌میدان، باحضور برمزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی‌داشتند وازخداوند متعال، علوّ درجات آنان را مسألت کردند. فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضردرمیدان از جمله جانبازان فداکار مدافع حرم و چند تن از خانواده‌های معظم شهیدان را مورد تفقد قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی‌دراین مراسم درسخنان مهمی‌به تبیین منطق قرآنی و اسلامی‌«جهاد کبیر» به معنای «ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار» و ابعاد و الزامات آن در نظام جمهوری اسلامی‌پرداختند و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده جبهه استکبار برای نفوذ و تغییرهویت نظام اسلامی، گفتند: مهمترین وظیفه‌ کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب» و «پرهیزازاقدامات سطحی»، «کادرسازی برای آینده» و «تدوین علمی‌تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب در طول ۳۸ سال گذشته» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک ایام ولادت قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) و همچنین گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، این روز را یکی از روزهای فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب و نماد قدرت الهی دانستند وافزودند: درمورد عملیات آزادسازی خرمشهرو دیگرعملیات‌های دفاع مقدس، جزئیات فراوانی وجود دارد که شاید بسیاری از مردم و به‌ویژه نسل جوان، ازآنها مطلع نباشند و برهمین اساس توصیه می‌شود که کتاب‌های مربوط به این عملیات‌ها، حتماً مطالعه شوند.

ایشان در بیان یکی از نکات مهم درعملیات آزادسازی خرمشهر به حمایت و دست قدرت الهی اشاره و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار، آن مردِ خدا و حکیم الهیِ واقعی، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رهبرانقلاب خاطر نشان کردند: در این منطق، هنگامی‌که همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها انجام و همه توان به میدان آورده و در نهایت به خدا توکل شود، دست قدرت الهی همچون پشتوانه‌ای مستحکم به کمک خواهد آمد که نتیجه‌ آن، آزادسازی خرمشهردرمقابل دشمنی است که از همه امکانات و تجهیزات برخوردار بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با این منطق، امکان آزادسازی همه دنیای تحت سلطه استکبار، امکان آزادسازی فلسطین وامکان این که هیچ ملتی مستضعف نباشد، وجود دارد.

ایشان تأکید کردند: هرملتی که دارای این منطق باشد و تمام تلاش و مجاهدت خود را به‌کار گیرد و به خدا توکل کند، قطعاً مرعوب قدرت نظامی، مالی، تبلیغاتی و سیاسی قدرت‌ها نخواهد شد.

رهبرانقلاب با اشاره به تلاش ناموفق جبهه استکبار در طول ۳۸ سال گذشته برای شکست انقلاب اسلامی، به‌رغم استفاده از ابزارها و توطئه‌های گوناگون، آن را نمونه بارز پیروی از منطقِ مجاهدت و ایستادگی با توکل برخدا برشمردند و تأکید کردند: ملت ایران همچنان درصحنه است و جوانان بسیاری حاضرند که جان خود را در راه انقلاب فداکنند و این، همان چیزی است که قدرت خدا را جلب خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این نوع رویارویی درمقابل جبهه استکبار را «جنگ نامتقارن» خواندند و گفتند: دراین جنگ نامتقارن، هر دو طرف توانایی‌ها و منابع قدرتی دارند که طرف مقابل، ازآنها برخوردار نیست و منبع قدرت نظام اسلامی، اعتماد و توکل به قدرت خدا، اعتماد به پیروزی و اعتماد به قدرت اراده انسان‌های مؤمن است.

ایشان با تأکید براین که جنگ نامتقارن، «جنگ اراده‌ها» است، خاطر نشان کردند: در میدان این جنگ، اراده هر یک از دو طرف سست شود، قطعاً شکست خواهد خورد، بنابراین باید مراقب بود تا تبلیغات و وسوسه‌های دشمن در اراده مستحکم ما خللی ایجاد نکند. رهبرانقلاب، این جنگ را فراتر از جنگ نظامی‌و نوعی «جهاد» دانستند و افزودند: امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مساله جهاد باقی است و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی‌دارد، «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفارو مشرکین» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید براین که جهاد کبیردرعرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز تجلی و ظهور دارد، خاطر نشان کردند: درهمه این عرصه‌ها، به‌جای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد. ایشان مساله امروز جمهوری اسلامی‌و جبهه استکبار را موضوع «تبعیت» دانستند و گفتند: آنها تمام ابزارها، فشارها و تلاش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را به‌کار گرفته اند تا نظام اسلامی‌را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند، اما آنچه که موجب عصبانیت شدید استکبارازملت ایران شده، آن است که مردم به‌خاطر مسلمان بودن حاضر به تبعیت از استکبارنیستند.

رهبرانقلاب، طرح موضوعاتی همچون انرژی هسته ای، قدرت موشکی و حقوق بشر را بهانه خواندند و تأکید کردند: علت اصلی همه این دشمنی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها، تبعیت نکردن از استکبار است زیرا اگرملت ایران حاضر به تبعیت بود، قطعاً با قدرت موشکی و انرژی هسته‌ای کنارمی‌آمدند و هیچ‌گاه نامی‌از حقوق بشر نیز به میان نمی‌آوردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص موضوع موشکی یک نکته را متذکر شدند و تأکید کردند: اخیراً درمورد توان موشکی ایران جنجال بسیاری به‌راه انداخته‌اند اما بدانند که این هیاهوها تأثیری نخواهد داشت و آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

ایشان در ادامه‌ تبیین علت اصلی دشمنیِ استکبار با نظام اسلامی‌خاطر نشان کردند: آمریکایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا علت اصلی این دشمنی را بر زبان نیاورند اما گاهی نیزدراظهاراتشان این مساله فاش می‌شود، همچنان که چند روز پیش یک مسئول امریکایی بعد از تکرار اتهامات همیشگی بر ضدّ ایران، ناخواسته به موضوع «ایدئولوژی» یعنی همان تفکر اسلامی‌اشاره کرد که موجب می‌شود ملت ایران زیر بارحرف زور جبهه کفرواستکبار نرود.

رهبرانقلاب، «ایستادگی»، «تبعیت نکردن از دشمن» و «حفظ هویت انقلابی و اسلامی» را عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی‌و ملت ایران دانستند و خاطر نشان کردند: آمریکا و دیگر قدرت‌ها، از این موضوع به‌شدت ناراحت هستند و چاره‌ای هم ندارند و برهمین اساس تلاش زیادی کردند که شاید بتوانند مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور را در حیطه قدرت خود درآورند اما نتوانستند و به توفیق الهی نخواهند توانست.

حضرت آیت‌الله خامنه ای افزودند: وظیفه اصلی سپاه، «پاسداری از انقلاب» است، بنابراین جهاد کبیر باید سرلوحه برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌باشد.

ایشان با اشاره به هجمه‌ها و تهمت‌های فراوانی که علیه سپاه مطرح می‌شود، گفتند: علت اصلی این عصبانیت‌ها، ایستادگی سپاه در مسیر انقلاب و حفظ جهتگیری‌ها و روحیه انقلابی و اسلامی‌است.

رهبرانقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضردرمراسم خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید درآینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی‌را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی‌سخت‌تراست.

حضرت آیت‌الله خامنه ای از همین زاویه به تبیین ابعاد مختلف «جهاد کبیر» درعرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و اجتماع پرداختند و افزودند: «تأکید براجرای اقتصاد مقاومتی، بخش اقتصادی این جهاد است»؛ «تأکید براین موضوع که جوانان مؤمن، حزب‌اللهی و انقلابی به کارهای فرهنگی خودجوش با قدرت ادامه دهند و دستگاه‌های فرهنگی نیزدرهمین جهت حرکت کنند، بخش فرهنگی این جهاد است»؛ و «تأکید براستفاده ازهمه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور در مسیر پیشرفت، بخش فعال اجتماعی این جهاد کبیراست».

ایشان با اشاره به اتهام ناروای برخی مخالفان این حرکت و ادعای این که استفاده از ظرفیت‌های درونی به معنای قطع رابطه با دنیا است، افزودند: ما هیچگاه قائل به قطع رابطه با دنیا و حصار کشیدن به دور خود نیستیم بلکه می‌گوییم ارتباطات سیاسی و مبادلات اقتصادی داشته باشید، اما هویت و شخصیت اصلی خود را از یاد نبرید و هنگامی‌که می‌خواهید سخن بگویید و یا قرارداد امضا کنید، همچون نماینده ایران اسلامی‌و نماینده اسلام سخن بگویید و پشت میز قرارداد بنشینید و هوشمندانه اقدام کنید.

رهبرانقلاب با تأکید براین که جهاد کبیر نیازمند هوشمندی و اخلاص است، به تلاش‌ها و امیدهای دشمن برای نفوذ اشاره کردند و گفتند: امروز دشمن از وارد کردن ضربه اساسی به نظام اسلامی‌ناامید است اما با استفاده از ابزارهای مختلف و پیچیده در صدد نفوذ است تا هویت جوان ایرانی، هویت مورد پسند آمریکا و استکبار باشد زیرا دراین صورت برای پیاده کردن اهداف و نقشه‌های خود مشکل و هزینه‌ای نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شناخت ناقص امریکا و جبهه استکباراز ملت ایران را منشأ محاسبات غلط آنان خواندند و خاطرنشان کردند: البته آنها از نفوذ ناامید نیستند و درچنین شرایطی، وظیفه بزرگی بر دوش همه‌ غمخواران ملت ایران و نظام اسلامی‌از جمله سپاه پاسداران قرار دارد. ایشان با تأکید براین که سپاه باید همواره آمادگی‌های نظامی‌خود را در بهترین و نوآورترین شکل حفظ کند، افزودند: اما وظیفه سپاه فقط جنگ در میدان نظامی‌نیست بلکه در مقطع فعلی، یکی از وظایف مهم همه دلسوزان، دوستداران و وفاداران به انقلاب از جمله سپاه، تبیین، روشنگری و آشنا کردن ذهن‌ها با اعماق و ژرفای حقایق و شعارهای انقلاب است.

رهبرانقلاب همه را به اهتمام به موضوع تبیین و روشنگری و کارهای عمقی توصیه مؤکد کردند و گفتند: تبیین شعارهای انقلاب و روشنگری نسبت به عمق این شعارها، از لوازم اساسی تحقق جهاد کبیر است زیرا شعارهای انقلاب، همچون نشانه و شاخص، مسیر صحیح انقلاب و صراط مستقیم را نشان می‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای، احساسات و عواطف را در دنبال کردن حقایق و شعارهای انقلاب لازم اما غیرکافی دانستند و تأکید کردند: اگر این مسائل با تعمیق و ژرف‌نگری تبیین شوند، قطعاً ایمان و باورافراد نسبت به این شعارها، از آنها جدا نخواهد شد و ثبات دائمی‌خواهد داشت. ایشان، علت اصلی چرخش‌های صد و هشتاد درجه‌ای برخی افراد در مقاطع مختلف انقلاب را نداشتن عمق و نگاه سطحی آنان به مسائل دانستند و خاطر نشان کردند: باید در مسائل اصلی و شعارهای انقلاب به اعماق فکر و اندیشه رفت و از راهنمایی‌های اساتید صالح استفاده کرد.

رهبرانقلاب، «کادرسازی برای آینده» و«تدوین علمی‌تجربه‌های متراکم سی و هشت ساله انقلاب اسلامی‌در فراز و نشیب‌های شگفت انگیز» را از دیگر الزامات جهاد کبیر برشمردند و افزودند: دراین خصوص، همه مراکز دانشگاهی و حوزوی به‌ویژه دانشگاه امام حسین(ع)، وظیفه و مسئولیت دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در تبیین ضرورت اقدامات عمیق، از برخی اقدامات غیرمنطقی انتقاد و تأکید کردند: گاهی برخی افراد و جوان‌هایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را برهم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است. ایشان جوانان مؤمن و انقلابی را به هوشیاری فراخواندند و گفتند: البته گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به گونه ای وانمود مي‌کنند که کارعناصر حزب اللهی و مومن است، بنابراین باید کاملاً هوشیار بود.

رهبرانقلاب، روشنگری عمیق و اقدامات صحیح و هوشمندانه را از وظایف اصلی برشمردند و تاکید کردند: همه این اقدامات درصورتی تأثیرگذار خواهد بود که به خداوند متعال توکل و توسل کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در پایان سخنان خود، لازمه استحکام رابطه قلبی با خداوند را، «انس بیشتر با قرآن و تدبردرآیات الهی»، «توجه به نماز و ادای آن با حضور قلب» و «استفاده از فرصت ماه‌های شعبان و رمضان» دانستند.

در این مراسم، سردارسرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عامل اصلی اقتدار نظام اسلامی‌را ایستادگی در مقابل زیاده‎ خواهی‌های آمریکا دانست و گفت: سپاه برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بر راهبردهایی همچون «تولید قدرت در جهت پاسداری از انقلاب»، «بازخوانی صورت و سیرت انقلاب اسلامی» و «انتقال تدابیر رهبر معظم انقلاب به سطوح عملیاتی» تمرکز کرده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ‌افروزی نیابتی آمریکا از طریق رژیم‌های مرتجع منطقه، خاطرنشان کرد: بیداری و مقاومت اسلامی‌همچنان ادامه دارد و تلاش‌های نظام سلطه نمی‌تواند مانع استمرار انقلاب اسلامی‌و بیداری اسلامی‌شود.

سرلشکرجعفری افزود: پاسداران جوان امروز آماده‌اند تا در میدان‌های دشوار و پیچیده‌ آینده، از اسلام، انقلاب و عزت نظام اسلامی، جانانه دفاع کنند. سرداردریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی‌این دانشگاه ارائه کرد.

در این مراسم، تعدادی از فرماندهان، مدیران، پژوهشگران و مبتکران و نماینده دانش‌آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاه امام حسین(ع) هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نماینده دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) نیز مفتخر به دریافت سردوشی شد. اجرای طرح «عبادی الصالحون» از جمله برنامه‌های مراسم ديروز میثاق پاسداری دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) بود.

همچنین در این مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

دیدار نخست وزیر هند و رئیس جمهوری افغانستان با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای «نارندرا دامورداس مودی» نخست‌وزیر هند، با اشاره به سابقه بسیار طولانی و تاریخی ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و مردمی میان ایران و هند، زمینه‌های همکاری دو کشور را بسیار گسترده دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با هند که یکی از اقتصادهای نوظهور و رو به پیشرفت در دنیا است، استقبال می‌کند و در اجرای توافقهای دوجانبه کاملاً جدی است و تحت تأثیر هیچ سیاستی قرار نمی‌گیرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به آینده‌ی اقتصادیِ خوب هند و همچنین منابع نفت و گاز ایران که در مجموع غنی‌ترین کشور دارنده این منابع است، افزودند: علاوه بر نفت و گاز، همانگونه که جنابعالی اشاره کردید چابهار یکی از نقاط ارتباطی مهم بین شرق و غرب، و شمال و جنوب است که می‌تواند بستر همکاریهای عمیق، بلندمدت و مفید باشد.

رهبر انقلاب با اشاره به استفاده‌ی سازمانها و گروههای تروریستی از برخی مشکلات و نقاط ضعف جامعه مسلمانان در کشورها برای جذب نیرو، تأکید کردند: کشورها باید این بهانه‌ها را از دست تروریستها بگیرند.

ایشان، تروریزم را یک بیماری مُسری و خطرناک خواندند و خاطرنشان کردند: همانگونه که امکان مهار هر بیماری واگیردار وجود دارد، با تروریزم نیز می‌توان مقابله، و آن را مهار کرد.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، نخست‌وزیر هند با اشاره به سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به هند در سال ۱۳۵۹، آن را زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور خواند و گفت: در سفر کنونی، توافقهای خوبی انجام و تصمیم‌های بزرگی گرفته شده است که مطمئن هستم با اراده جدی دو طرف، به نتایج خوبی خواهند رسید.

آقای نارندرا مودی با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص خطر تروریزم و لزوم مبارزه جدی با آن، افزود: متأسفانه برخی کشورها، تروریزم را به «خوب» و «بد» تقسیم کرده‌اند و در خصوص مبارزه با تروریزم، فقط حرف می‌زنند.

نخست‌وزیر هند: پیشنهاد برگزاری کنفرانس جهانی مبارزه با تروریزم را با حضور کشورهای اسلامی دادیم که با مخالفت برخی کشورهای غربی مواجه شد

نخست‌وزیر هند با تأکید بر اینکه اسلام دین عشق و محبت است و هیچ ارتباطی با تروریزم ندارد، خاطرنشان کرد: هند چند سال پیش، پیشنهاد برگزاری کنفرانس جهانی مبارزه با تروریزم را با حضور کشورهای اسلامی داد که با مخالفت برخی کشورهای غربی مواجه شد.

وی افزود: باید کشورهایی که در مبارزه با تروریزم جدی هستند، در کنار یکدیگر قرار گیرند و همکاریهای نزدیکی با هم داشته باشند.

تجلیل از غیرت، شجاعت و هوش مردم افغانستان

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، با اشاره به مشترکات اعتقادی، فرهنگی و تاریخی فراوان میان مردم ایران و افغانستان و مرزهای مشترک دو کشور تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره اهتمام جدی به مصالح و امنیت افغانستان داشته و دارد و پیشرفت این کشور در همه زمینه‌ها را، پیشرفت خود می‌داند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مردم افغانستان را مردمی شجاع، غیور و با هوش خواندند و افزودند: افغانستان از دو نعمت بزرگ ثروتهای طبیعی و ثروت انسانی برخوردار است که با بهره‌برداری مناسب از این ثروتها، می‌تواند به پیشرفتهای خوبی دست یابد.

ایشان به مهمان‌نوازی مردم ایران از مردم افغانستان در سالهای جنگ و بعد از آن اشاره و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورها از جمله امریکا و انگلیس، همواره با مردم افغانستان با دید احترام، برادری و مهمان‌نوازی برخورد کرده است و از هیچ کمک فنی، مهندسی و زیرساختی برای بهره‌برداری افغانستان از منابع طبیعی خود دریغ نخواهد کرد.

رهبر انقلاب همچنین لزوم حل هر چه سریع‌تر موضوع آبِ رودخانه‌های مرزی دو کشور را مورد تأکید قرار دادند وافزودند: چنین مسایلی نباید موجب نقار و گله‌مندی در روابط دو کشوری همچون ایران و افغانستان شود که مرز، فرهنگ و نیازهای مشترکی دارند.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، با اظهار خرسندی از مذاکرات تهران به‌خصوص توافق برای ارتباط ترانزیتی با هند از طریق چابهار، گفت: ما همواره قدردان مهمان‌نوازی مردم ایران و نگاه مثبت جنابعالی نسبت به افغانستان هستیم و امیدواریم با مذاکرات تهران، زمینه گسترش بیش از پیش روابط فراهم شود.

آقای اشرف غنی همچنین افزود: طی هفته‌های آینده، نشست کارشناسی در خصوص مسایل مربوط به استفاده مشترک دو کشور از رودخانه‌های مرزی برگزار خواهد شد و امیدواریم این مسئله در چارچوب مناسبی حل شود.


نوشته شده در   سه شنبه 4 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode