ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395     |     کد : 103092

امام جمعه مراغه: خرمشهر در سایه ایمان، اخلاص و ایثارگری رزمندگان از دست دشمن آزاد شد

امام جمعه مراغه با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این شهر در سایه ایمان، اخلاص، ایثارگری و حسین گونه جنگ کردن رزمندگان اسلام، از دست دشمن آزاد شد.

امام جمعه مراغه با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این شهر در سایه ایمان، اخلاص، ایثارگری و حسین گونه جنگ کردن رزمندگان اسلام، از دست دشمن آزاد شد.


به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان افزود: امنیت و اقتدار کنونی کشورمان به آسانی به دست نیامده و به راحتی حفظ نشده بلکه در سایه مجاهدت های رزمندگان و تدابیر رهبری بوجود آمده است.
وی با بیان اینکه دشمن هرگز تصور نمی کرد که خرمشهر را از دست بدهد، اظهار کرد: رزمندگان اسلام، سپاهیان غیور، ارتشیان دلاور و بسیجیان ایثارگر و جان برکف خرمشهر را آزاد کردند.
خطیب جمعه مراغه، یادآوری کرد: امام راحل پس از عملیات آزادسازی خرمشهر پیام دادند که ' ای رزمندگان، من از دور دست و بازوی شما را می بوسم و به این بوسیدن افتخار می کنم چراکه دست خداوند بالای آن است'.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: تاریخ جنگ های کشورمان نشان می دهد که هر وقت جنگی در کشور ما روی داده در اثر بی کفایتی شاهان قبلی بخشی از خاک میهن ما جدا شده ولی در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ما در دست دشمن بماند.
وی، گفت: جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به عنوان طولانی ترین جنگ در دو قرن اخیر بود و قدرت های شرق و غرب و کشورهای عربی از رژیم بعثی و صدام به طور کامل حمایت می کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در جنگ تحمیلی تنها دولت سوره و 'حافظ اسد' تمام قد از جمهوری اسلامی حمایت می کرد، یادآور شد: اکنون نیز حمایت های کشورمان از نظام سوریه به دلیل حمایت های این کشور در هشت سال دفاع مقدس از رزمندگان و نیز به دلیل قرارداشتن آن به عنوان خط مقدم مبارزه به گروه های تروریستی، تکفیری و صهیونیستی در منطقه است.
آیت الله پورمحمدی، افزود: پشت صحنه اعمال تروریستی گروه های تکفیری، استکبار و صهیونیسم جهانی قرار داشته و با بهره گیری از مزدوران فریب خورده در منطقه، به دنبال ایجاد چهره ای مخدوش از اسلام در دنیا هستند.
وی، همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیات عظام شاهرودی و آیت الله بهجت گفت: این دو مرجع بزرگ تقلید، از سرمایه های دین اسلام و فرهنگ شیعه بودند که شاگردان زیاد و بزرگی را برای اسلام تربیت کرده اند.
امام جمعه مراغه با سفارش مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: باید اهل ولایت بوده و ولایتمدار باشیم چرا که ولایت نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.
آیت الله پورمحمدی، افزود: ولایت پیامبر(ص)، اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) نعمت بزرگی برای ما بوده و اکنون نیز ولایت فقیه برکتی از ولایت امام زمان (عج) است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 31 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode