ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395     |     کد : 103075

امام جمعه شهر مهربان: تعطیلی واحدهای تولیدی منطقه مهربان نگران‌کننده است

امام جمعه شهر مهربان گفت: وضعیت کارگاه‌های تولیدی منطقه بسیار بغرنج بوده و بسیاری از واحدهای تولیدی یا واحد تولیدی خود را تعطیل کرده و یا با اندک ظرفیت موجود فعالیت دارند که این فعالیت نیمه تعطیل نیز چیزی از تعطیلی ندارد.

امام جمعه شهر مهربان گفت: وضعیت کارگاه‌های تولیدی منطقه بسیار بغرنج بوده و بسیاری از واحدهای تولیدی یا واحد تولیدی خود را تعطیل کرده و یا با اندک ظرفیت موجود فعالیت دارند که این فعالیت نیمه تعطیل نیز چیزی از تعطیلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) و روز جهانی مستضعفین و  روز سربازان گمنام آقا امام زمان (عج‌) اظهار داشت: موعودگرایی وجه مشترک ادیان توحیدی است و با ظهور حضرت حجت (عج)، مستضعفی در جهان باقی نخواهد ماند.

امام جمعه مهربان با تقدیر از شان سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: این سربازان مظلوم‌ترین افراد جامعه هستند و نقش بسزایی در تامین امنیت کشور دارند.

خطیب جمعه مهربان، نیمه شعبان را فرصتی مناسب برای پاسداشت و نکوداشت خدمات، تلاش‌ها، همت، ایثار و جانفشانی‌های سربازان گمنامی دانستند که بدون نام و نشان در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و موثر دارند و امنیت و آرامش را برای ملت به ارمغان می‌آورند.

مرسلی با تبریک مجدد نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت آقا امام زمان (عج) به تمام مسلمانان و شیعیان جهان و نمازگزاران، بر برگزاری باشکوه جشن‌ نیمه شعبان در شهرها و روستاهای منطقه مهربان تاکید کرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم، جوانان را سرمایه‌های کشور عنوان کرد و افزود: بیکاری، ازدواج و اشتغال از مهم‌ترین مشکلات جوانان است و انتظار داریم که مسؤولان برای حل مشکلات جوانان اهتمام ویژه داشته باشند و شایسته نیست که امروز جوانان ما به خاطر نداشتن سرمایه و امکانات مادی در رنج و عذاب باشند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به بازدید خود از کارگاه‌های تولیدی منطقه مهربان در روز جوان اظهار داشت: با کمال تاسف باید بگویم که امروز وضعیت کارگاه‌های تولیدی منطقه مهربان بسیار بغرنج است و به خاطر عدم وجود نقدینگی بسیاری از واحدهای تولیدی یا واحد تولیدی خود را تعطیل کرده و یا با اندک و پایین‌ترین ظرفیت موجود فعالیت دارند که این فعالیت نیمه تعطیل چیزی از تعطیلی ندارد و صرفاً برای حفظ آبرو محل کسب و تولید خود را سرپا نگه داشته‌اند.

مرسلی با اشاره به اینکه اولین پیامد تعطیلی و نیمه فعال بودن اندک کارگاه‌های تولیدی کوچک در منطقه بیکار شدن چندین جوان و سرپرست خانواده است، تصریح کرد: در حالی که اشتغالزایی و ایجاد شغل مناسب برای جوانان به شعار همه مسؤولان تبدیل شده عدم حمایت مسؤولان از واحدهای تولیدی باعث شده است تا اندک فرصت شغلی موجود در منطقه مهربان نیز از دست برود.

امام جمعه شهر مهربان گفت: صاحبان واحدهای تولیدی که زمانی خودشان به چندین خانوار منبع درآمد بودند امروز خودشان به طرف شغل‌هایی روی آورده‌اند که اصلاًٌ شایسته و مناسب نیست از مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی خواست که با اعطای تسهیلات مناسب و کم بهره اندک اشتغال موجود جوانان در واحدهای تولیدی منطقه را حفظ و تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی موجود در منطقه به رونق تولید و اقتصاد در منطقه کمک کنند که اولین نتیجه آن کاهش آمار بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان خواهد بود.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با تبریک و گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: جایگاه سوم خرداد که به آزادسازی خرمشهر از دست دشمن تا دندان مسلح ختم شد، بسیار ارزشمند و والاست و علاوه بر ارزش نظامی این عملیات دارای ارزش‌های بزرگ معنوی و روز نمایش قدرت همت والای مسلمانان ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور بود.

مرسلی تاکید کرد: فتح خرمشهر نماد ایستادگی، ایثار، مقاومت، تدبیر، فرماندهی و رهبری عالمانه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به حساب می‌آید که در یکی از سخت‌ترین شرایط دوران انقلاب اسلامی به دست با کفایت رهبری نظام و رزمندگان از جان گذشته میهن به منصه ظهور رسید و نقش‌آفرینی رزمندگان در فتح خرمشهر اتفاقی تاریخی است که هیچ گاه نباید از اذهان مردم ایران پاک شود چرا که در چنین روزی رزمندگان غیور ایران با ایثار و ازخودگذشتگی شهر خرمشهر را از لوث وجود دشمنان انقلاب و اسلام پاک کردند.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: دشمن بیکار ننشسته و دنبال فرصتی برای ضربه زدن به ایمان و اعتقادات جوانان است و بنابراین همگی در مقابل این توطئه‌های دشمن وظیفه مشترک داریم و نباید اجازه دهیم که دشمنان با انواع توطئه‌ها و برنامه‌ها، ایمان و اعتقادات جوانان ما را سست کنند و اگر امروز غفلت کنیم فردا برای جبران‌ آن بسیار دیر خواهد بود.

وی افزود: انتظار می‌رود که همگی در مقابل این توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان مواظبت و مراقبت کنند و برای نمونه دشمن در حال حاضر برای گسترش بی‌حجابی حسابی سرمایه‌کذاری کرده است که امیدواریم خانواده‌ها در این خصوص بیشتر مواظبت و مراقبت کنند.


نوشته شده در   جمعه 31 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode