ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1395     |     کد : 102501

راه اشاعه فرقه های شبه معنوی، فرهنگی است نه فرقه ای

مظاهری سیف، رئیس موسسه بهداشت معنوی گفت: شبه جنبشهای معنوی برای توسعه در جامعه به صورت فرهنگی پیش می روند نه فرقه ای.

مظاهری سیف، رئیس موسسه بهداشت معنوی گفت: شبه جنبشهای معنوی برای توسعه در جامعه به صورت فرهنگی پیش می روند نه فرقه ای.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «شعبده شوم» با موضوع فمینیسم الهیات و با حضور حجت الاسلام رسول حسن زاده پژوهشگر عرصه عرفان های نوظهور و حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف بنیان گذار و رئیس موسسه بهداشت معنوی روانه آنتن شد.

حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف درباره اخلاق فمینیسمی گفت: فمینیسم ها هم در حوزه الهیات و هم در حوزه اخلاق تغییراتی را ایجاد کردند و نتیجه این تغییرات را در معنویت های نوظهور می بینیم.

وی ادامه داد: در اخلاق فمینیسمی آنها اعلام کردند اخلاقی که تاکنون داشتیم و ریشه در افکار ارسطور داشته است، اخلاقی مردانه بوده است و فضایلی که مطرح شده است، مردانه است! چه کسی گفته راس الفضایل قوه عقلانی ما حکمت است و یا چه کسی گفته است راس الفضایل قوه شهوت، عفت است؟ آنها گفتند همه اینها مردانه است.

بنیان گذار و رئیس موسسه بهداشت معنوی درباره ادعای زن ها در خصوص احساسات ذکر شده، بیان داشت: آنها ادعا کردند راس الفضائل زنانه قوه غضب، بخشش و گذشت است و این مهمتر است و راس الفضائل قوه شهوت، عشق است. این مفاهیم جایگزین شد و در حال حاضر می بینیم که این موارد منشا اثر در معنویت های نوظهور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری با بیان اینکه فمینیسم اخلاقی یک مکتب است و دارای آثار و مقالاتی هم هستند، اظهار داشت: این افراد سیستم غرب را که بر مبنای افکار ارسطو ریخته شده بود را به چالش کشیدند و سپس جایگزینی برای آن ایجاد کردند. این افراد قوه عقلانیت که بر قوه غضب و شهوت مسلط بود را حذف کردند و عشق را راس الفضایل می دانند.

بنیان گذار و رئیس موسسه بهداشت معنوی با اشاره به جایگاه عشق در میان مکتب فمینیسم اخلاقی، خاطرنشان کرد: گویا هیچ مکتب اخلاقی به جز عشق وجود ندارد و همه شان می گویند دوست داشته باشید و عشق بورزید. نویسنده ای در حوزه معنویت های نوظهور نداریم که کتابی نوشته باشد یا درباره عشق صحبت نکرده باشد. این سکه رایجی در این بازار است که ریشه اش در اخلاقیات فمینیستی است.

وی از قرار گرفتن فمینیست اخلاقی در کنار فمینیست الهی گفت و ابراز داشت: برداشتی که از خدا وجود داشت به عنوان یک خدای مونث ارائه دادند و بر خدایی که در درون و در قلب انسان ها است، تاکید کردند. ما نیز باید مراقب آن چیزی که به عنوان اسلام رحمانی در کشورمان مطرح می شود، باشیم. همین تلقی رحمانی از دین است که از طرف معنویت های نوظهور، عرفان های کاذب ترویج می شود و از طرف نهادهای سیاسی و سرمایه داری نیز حمایت می شود.

وی ادامه داد: وقتی در کشورمان انقلاب شد و جوانان لانه جاسوسی را گرفتند، جیمی کارتر گفت این رفتار مردم ایران با اسلام سازگار نیست و این همان تلقی اسلام رحمانی است که امام هم در پاسخ گفت، جیمی کارتر هم اسلام شناس شده است!

حجت الاسلام مظاهری در عین حال با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل جذابیت هایی که اسلام رحمانی دارد، از آن استفاده می کنند، بیان داشت: راهی که شبه جنبش های معنوی برای توسعه در جامعه انتخاب کردند، صرفاً این نیست که بگویند یک جنبش نهادینه شده هستیم و رهبر داریم، بلکه این جنبش ها به صورت فرهنگی پیش می رود نه فرقه ای. این افراد مفاهیم و آموزه هایی را بیان می کنند و اصلا هم اصرار ندارند به آنها بپیوندند، بلکه دائما آن را به زیبایی تکرار می کنند تا در فرهنگ میزبان جایگاه خودش را پیدا کند و همه در مورد آن گفتگو کنند.

وی اضافه کرد: آنها در واقع می خواهند گفتمان سازی کنند و در چنین چارچوبی نمی توان از آیاتی گفت که درباره قهر خدا است و فقط باید درباره خدای مهربان و عشق الهی صحبت کنید.

در ادامه حجت الاسلام رسول حسن زاده، با اظهار به اینکه اخلاق فمینیستی مردم را سلطه پذیر بار می آورد، گفت: آنها معتقدند ما باید سازمان های مستقل زنانه درست کنیم و همچنین نسبت به تاسیس انجمن های سری زنانه نیز اقدام کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر آنها آموزه هایی را در دستور کارشان قرار می دهند که سمت و سوی سلطه پذیری دارد. کسانی که در این فضا قرار می گیرند خودشان را در سیری تکاملی احساس می کنند زیرا نوید یک عصر آرمانی بهتر برای بشر می دهند.

این پژوهشگر عرصه عرفان های نوظهور، شروع چنین اندیشه هایی را از هاپکینز دانست و عنوان داشت: هاپکینز از اولین شخصیت های تفکر نوین است. او هنگامی که می خواهد عصر جدید را تدوین کند، می گوید اگر بخواهیم مبتنی بر آموزه های مسیحی تدوین کنیم، دوره ای را با عنوان پدرسالاری سپری کردیم که متعلق به خدای پدر بود زیرا آن زمان دوره بهره کشی بود که بیشتر سلطه و حاکمیت نقش داشت. دوره بعدی دوره عیسی ناصری است که در آن حضرت عیسی مردم را از ظلم ها نجات داد.

حجت الاسلام حسن زاده به دوره جدید اشاره کرد و بیان داشت: این دوره که با عنوان عصر جدید از آن یاد می کنند و هنگامی که می خواهد درباره عصر جدید صحبت کنند، می گویند این عصر همان روح القدس است که ویژگی زنانه دارد و یک تکاملی را در این عصر می بینیم که دارای اوج شفقت و صلح و دوستی است و کسی از کسی دلخور نیست و اگر بدی هم باشد، این بدی ها هدیه است.


نوشته شده در   يکشنبه 12 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode