ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 فروردين 1395     |     کد : 101875

امام جمعه موقت بناب: هنوز فرهنگ اهل بیت(ع) از مظلومیت خارج نشده است

امام جمعه موقت بناب با بیان اینکه خطر نفوذ فرهنگی دشمن خطرناک‌تر از نفوذ نظامی است، گفت: بدون تعارف باید عرض کنیم که هنوز فرهنگ اهل بیت(ع) در کشور از مظلومیت خارج نشده است.

امام جمعه موقت بناب با بیان اینکه خطر نفوذ فرهنگی دشمن خطرناک‌تر از نفوذ نظامی است، گفت: بدون تعارف باید عرض کنیم که هنوز فرهنگ اهل بیت(ع) در کشور از مظلومیت خارج نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مجید باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین باشکوه و عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با انتقاد از ترویج فضای موسیقی و کنسرت و همچنین برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها اظهار داشت: باید به جای ترویج مسائل ضدفرهنگی و ضددینی برای تقویت ایمان و اعتقاد جوانان تلاش کنیم.

وی افزود: در پیروزی انقلاب و در پیروزی رزمندگان اسلامی در عملیات‌های متعدد موسیقی و کنسرت تأثیرگذار نبودند.

خطیب جمعه شهرستان بناب تأکید کرد: بدون تعارف باید عرض کنیم که هنوز فرهنگ اهل بیت(ع) در کشور از مظلومیت خارج نشده است.

باقری‌بنابی با تأکید بر اینکه ارزش‌های اسلامی و دینی باید در جامعه و مراکز دانشگاهی پیاده شوند؛ تصریح کرد: کدام زمان و در کدام عملیات رزمندگان ما به خاطر موسیقی و کنسرت پیروز شدند.

وی یادآور شد: از صدر اسلام تاکنون نماز شب‌ها و سینه‌زنی‌ها بودند که باعث پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات‌های متعدد شدند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب سپس از برخی به اصطلاح افراد روشنفکر در جامعه خواست فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار داده و برای ترویج مسائل دینی و اعتقادی در جامعه قدم بردارند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌ها به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: بنا به فرموده امام راحل «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» از این رو این سپاه بود که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستاد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی گفت: در اوایل انقلاب عده‌ای در تلاش بودند که ارتش منحل شود ولی امام راحل با بصیرت دینی خود مانع انحلال ارتش شدند و بر تقویت آن تأکید کردند.

امام جمعه موقت شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت تقویت توان دفاعی کشور در برابر توطئه‌های دشمنان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین نیروهای مسلح در سطح دنیا بوده و این تقویت برای دستور قرآن است.

باقری‌بنابی به سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد براساس آن فرهنگ ستمشاهی برچیده شده و در قالب فرهنگ قرآنی کشور اداره شود و با وجود اینکه کارهای زیادی در کشور شده ولی کارهای زیادی همچنان بر زمین مانده که باید برای حل آنها قدم برداشت.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حوزه‌های علمیه در سراسر کشور گفت: اگر علما و حوزه‌های علمیه نبودند قطعاً مردم با مشکل مواجه می‌شدند.

این استاد حوزه علمیه شهرستان بناب تصریح کرد: شهرستانی که نام آن با حوزه علمیه‌اش شناخته می‌شود، متأسفانه جوانان آن استقبال خوبی از این آزمون نکردند. در حالی که طلاب زیادی از شهرهای مختلف کشور از این حوزه فارغ‌التحصیل شده و در نقاط مختلف کشور و دنیا به ارائه خدمات دینی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با انتقاد از عدم توجه متمکنین شهرستان به اداره این حوزه خاطرنشان کرد: به غیر از عده قلیلی از متمکنین مردم نسبت به اداره این حوزه بی‌توجه هستند و مردم باید بدانند که این حوزه که اعتبارات دولتی ندارد، چطور اداره می‌شود.

وی در ادامه با تبریک 13 رجب روز ولادت امام علی(ع) از مردم و مسئولان خواست در اجرای عدالت، زهد، ساده‌زیستی، معنویت و شب زنده‌داری حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت بناب به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کشور اشاره کرد و گفت: اعتکاف مهم‌ترین فرصت برای خودسازی است.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی از اقدام یکی از شهروندان بنابی به نام محمودی مشعوف در خصوص اقدام خیرانه وی در واگذاری زمین با ارزش 20 هزار متر برای خانه مهر و احداث ساختمان برای نگهداری معلولان تقدیر و تشکر کرد.


نوشته شده در   جمعه 27 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode