ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 فروردين 1395     |     کد : 101591

آزادي و عدالت خواهي از آرمان هاي انقلاب اسلامي است

عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: آزادي و عدالت خواهي از آرمان هاي اسلامي بوده و انقلاب با هدايت هاي امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين راستا حركت مي كند.


عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: آزادي و عدالت خواهي از آرمان هاي اسلامي بوده و انقلاب با هدايت هاي امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين راستا حركت مي كند.


آيت الله محمدتقي پورمحمدي، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مراغه افزود: از بدو پيروزي انقلاب اسلامي، مبارزه با استكبار و حمايت و دفاع از مظلومان از اولويت هاي جمهوري اسلامي ايران قرار داشته و بر پايه آن حركت مي كند.
وي با اشاره به سالروز شهادت شهيد آيت الله محمدباقر صدر و سپهبد علي صياد شيرازي، اظهار كرد: اين شهيدان نيز در دوران زندگي خود از انقلاب اسلامي ايران و آرمان هاي آن حمايت كردند و دشمنان انقلاب اسلامي مانند گروهك منافقين و رژيم بعثي عراق نيز در برابر اين حمايت، آنان را به شهادت رساندند.
خطيب جمعه مراغه يادآور شد: شهيد آيت آلله صدر از متفكران بزرگ اسلامي بوده و مهمترين نمود حمايت هاي وي از انقلاب اسلامي و امام راحل بيان جمله هايي مانند ' در خميني ذوب شويد همان گونه كه او در اسلام ذوب شده، امروز حمايت از امام خميني (ره) واجب است چرا كه علم بزرگ اسلام در دوش وي قرار دارد.' است.
آيت الله پورمحمدي، با اشاره به رشادت هاي شهيد سپهبد علي صياد شيرازي ادامه داد: مهمترين اقدام وي در دوران خدمت خود، تاكيد بر وحدت سپاه و ارتش جمهوري اسلامي ايران بود.
وي با بيان اينكه در آن زمان ها برخي افراد از جمله بني صدر رييس جمهوري معذول و گروهك منافقين به دنبال ايجاد گسست ميان سپاه و ارتش بودند، گفت: سپهبد شيرازي به دنبال ايجاد وحدت بين نهادهاي انقلابي و اسلامي بود كه نهايت در اين راستا موفق شد.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري، با تبريك حلول ماه رجب و تاكيد بر مغتنم دانستن فرصت اين ماه پرفيض و بركت، اظهار داشت: رجب، ماه بندگي، استغفار و فرصت خوبي براي تقرب الهي و سبقت گرفتن در ريزش گناهان با انجام اعمال نيك است.
آيت الله پورمحمدي، رجب و شعبان را ماه هاي امام علي (ع) و پيامبر اكرم (ص) عنوان كرد و افزود: فضيلت اين ماه ها تا حدي است كه خداوند در روز قيامت ندا مي دهد ' أين الرجيبون' يعني كجايند آن هايي كه به ماه رجب اهميت داده اند و پيامبر اسلام(ص) نيز در اين باب مي فرمايد' ماه رجب ماه خداست، ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است.'
وي يادآوري كرد: اين ماه ها مقدمه اي براي ورود مسلمانان به رمضان، ضيافت الهي است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب غرب تبريز مركز استان آذربايجان شرقي واقع است.


نوشته شده در   جمعه 20 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode