ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1395     |     کد : 101512

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی: مسلک شهید آوینی چراغ راه هنرمندان است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان باید مسلک و منش شهید آوینی را چراغ راه خود قرار دهند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان باید مسلک و منش شهید آوینی را چراغ راه خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حسن میلانی سه شنبه در جلسه کیفیت برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: این عنوان حلقه اتصال بین صنعت و حمایت از تولید داخلی می باشد و ملت و دولت باید این امر را مهم شمرده و از صنعت داخل حمایت نمایند.

وی در ادامه به هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است و هفته هنر انقلاب اسلامی  از ۲۰ الی ۲۷ فروردین آغاز می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی افزود: هنرمندان در سال جدید به رسالت ذاتی خود که همان انتقال مفاهیم انسانی به نوع بشر است، به خوبی عمل نمایند و ذات خود را با حقیقت عالم وجود و با روح کلی عالم پیوند زنند.

وی ادامه داد: طبق باور سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، انسان در فطرت خویش دارای شعور باطنی نسبت به حقیقت عالم است که ما آن را شعور باطن می خوانیم. لذا انسان دارای شعور فطری نسبت به کمالات و فضایل و زیبایی هاست.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در ادامه اضافه کرد: تمامی هنرمندان باید شیوه و مسلک شهید آوینی را چراغ راه خود نمایند چرا که این شیوه همان راهی راست که انسان را به شعور باطن رهنمون می سازد.

میلانی با بیان اینکه هنر در قبل از انقلاب اسلامی سوغات فرنگ به حساب می آمد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز سخن معمار کبیر انقلاب در خصوص سینما که فرمودند: ما با سینما مخالف نیستیم، مسیر تازه ای برای هنر انقلاب ترسیم کرد که منجر به ظهور و بروز تفکر شهید آوینی شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode