ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 مهر 1389     |     کد : 10130

آيت‌الله شبستري: فتواي رهبري عامل تحكيم وحدت بين مسلمانان شد

امام جمعه تبريز گفت: طبق آمار، ارقام و اسناد با اطمينان كامل مي‌شود گفت، نه تنها دوران ابرقدرتي آمريكا به سر آمده بلكه دوران اضمحلال و فروپاشي امپراطوري آمريكا فرا رسيده است.

 امام جمعه تبريز گفت: طبق آمار، ارقام و اسناد با اطمينان كامل مي‌شود گفت، نه تنها دوران ابرقدرتي آمريكا به سر آمده بلكه دوران اضمحلال و فروپاشي امپراطوري آمريكا فرا رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به اذعان رئيس‌جمهوري سابق آمريكا كه ايالات متحده بايد آماده از دست دادن سلطه جهاني خود باشد، گفت: ركود اقتصادي، افزايش بيكاري، خودكشي 33 هزار نفر و برخوردار نبودن 49 ميليون نفر از شهروندان‌ آمريكايي از غذايي كافي تنها بخشي از آماري است كه خود مسئولان آمريكايي به آن معترف هستند كه وضع آشفته آمريكا را بيش از هر جاي دنيا نمايان مي‌كند.
وي ادامه داد: تظاهرات ده‌ها هزار نفري مردم آمريكا و اعتراض آنها به سياست‌هاي اقتصادي و فساد اداري نشان از وضعيت آشفته اقتصادي و درمانده ماندن سياستمداران آمريكايي در درمان آن را دارد.
خطيب جمعه تبريز با تأكيد بر اين‌كه هر انديشه و تمدني كه در برابر منطق، به زور تكيه كند در حقيقت زمان اضمحلال آن فرارسيده است، تصريح كرد: امروز دوران استفاده از زور به پايان رسيده و دوران منطق، عدالت و احترام متقابل آغاز شده است.

* علم و دانش اقتدار هر كشور است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينكه علم و دانش اقتدار هر كشوري است، اظهار داشت: عزت ايران اسلامي درسايه اقتدار علمي و توليد دانش، روز به روز بيشتر مي‌شود.
وي با يادآوري فرمايشات اخير رهبري در ديدار با نخبگان و دانشگاهيان گفت: علم و دانش در كنار كسب معرفت و فضايل اخلاقي عاملي است كه مي تواند ميهن اسلامي ايران را به اوج قله‌هاي موفقيت برساند.
آيت‌الله شبستري هدف نظام اسلامي از پيشرفت علمي را مغاير با اهداف غربي‌ها خواند و و تصريح كرد: هدف اصلي جمهوري اسلامي براي دستيابي به پيشرفت علم و فناوري، توسعه فضايل انساني و دفاع حقيقي از حقوق انسان است.
وي تاكيد كرد: ما علم را براي دستيابي به اقتدار حقيقي و برافراشتن پرچم عدالت و انسانيت در جهان دنبال مي‌كنيم تا بتوانيم ضمن حمايت از مظلوم، در مقابل ظلم و جور ستمگران و سلطه جويان ايستادگي كنيم.
خطيب جمعه تبريز از اساتيد و مسئولان دانشگاه‌ها حواست كه رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان را براي دانشجويان مطرح و براي آنان تبيين كنند.

* فتواي رهبري عامل تحكيم وحدت بين مسلمان شد
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي فتواي اخير رهبري را عامل تحكيم وحدت بين مسلمانان و آن را اقدامي بجا و مدبرانه و نفوذ كلام مقام عظماي ولايت در جهان خواند.
وي با اشاره به فتواي اخير رهبري درباره حفظ حرمت همسران پيامبر (ص) گفت: رهبر معظم انقلاب با اين فتوا موجب تحكيم وحدت بين شيعه و سني شدند.
آيت‌الله شبستري با بيان اينكه وهابيت و استبكار جهاني به دنبال اختلاف در جهان اسلام به ويژه اهل تشيع و تسن است، اظهار داشت: رمز پيروزي دنياي اسلام وحدت است و مسلمانان بايد نسبت به اين موضوع بيش از گذشته حساس و هوشيار باشند.

* حج كانون معرفت الهي است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان ‌شرقي در ادامه با بيان اينكه حج يكي از رمزهاي بقاي اسلام و جهاني شدن آن است، افزود: حج كانون معرفت الهي است و بهترين مكان براي نزديك شدن به پروردگار متعال است.
وي ابراز اميدواري كرد: حجاج بيت‌الله‌الحرام امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته با آمادگي كامل خود را براي كسب معنويات آماده كنند تا پس از بازگشت نيز يك مسلمان تمام عيار باشند.
آيت‌الله شبستري از حجاج ايراني كه به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شوند، خواست ضمن رعايت ادب، نظافت و حفظ وحدت مراقب و هوشيار باشند لطمه‌اي به وحدت اسلامي نخورد.
وي اظهار اميدواري كرد، حجاج ايراني با معرفت كامل اين فريضه مهم را به جاي آورده و خير و بركت را براي كشور به ارمغان بياورند.
امام جمعه تبريز با تاكيد بر اينكه خواندن نماز در مسجدالحرام و مسجد‌النبي در كنار ساير مسلمانان هيچ شبهه‌اي ندارد، از زائران خانه خدا خواست با شركت در اين نمازها زمينه حفظ وحدت ميان مسلمانان را فراهم كنند.

* دختران ايراني بايد الگوي دختران جهان باشند
وي با تبريك روز ملي دختران اظهار داشت: دختران ايراني بايد الگوي دختران جهان باشند.
امام جمعه تبريز افزود: دختران ايراني بايد حضرت معصومه و حضرت فاطمه (س) را الگوي عملي زندگانيشان قرار دهند.


نوشته شده در   شنبه 17 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode