ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 مهر 1389     |     کد : 10122

رییس سازمان حج و زیارت کشور خبرداد؛ اعزام بیش از صد هزار زائر ایرانی به حج تمتع

رییس سازمان حج و زیارت کشور از اعزام 103 هزار نفر به آیین حج تمتع امسال خبر داد و بیان داشت: این رقم اعزام نسبت به سال گذشته دو هزار نفر رشد داشته است.

 رییس سازمان حج و زیارت کشور از اعزام 103 هزار نفر به آیین حج تمتع امسال خبر داد و بیان داشت: این رقم اعزام نسبت به سال گذشته دو هزار نفر رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی لیالی، رییس سازمان حج و زیارت کشور، امروز در جمع خبرنگاران در ساری، از تغییرات جدید در اعزام زائران خانه خدا خبر داد و گفت: با توجه به تغییراتی که در شیوه حج امسال در عربستان ایجاد شده و نیز موضوع نقل ترددی در ایام تشریف با اجرای دقیق برنامه های حج به خصوص در انتقال زائران در مکه و مدینه نظام جابه‌جایی جدیدی را طراحی کردیم.
وی با بیان این که با اجرای این طرح با همکاری حج عربستان سعودی مدت توقف و زمان انتقال زائران کوتاه خواهد شد، افزود: زائران نیز باید ما را در اجرای این طرح همراهی کنند.
لیالی با اشاره به این که در سال های گذشته مشکلاتی در اعزام زائران در حمل و نقل هوایی برای جابه‌جایی زائران داشتیم، از اضافه شدن دو خط پروازی جدید در اعزام زائران به عربستان در سال جدید خبرداد و ادامه داد: در سال های گذشته تنها شرکت هواپیمایی هما در جمهوری اسلامی با همکاری یک شرکت هواپیمایی دیگر در عربستان وظیفه انتقال زائران بر عهده داشتند که امسال شرکت هواپیمایی ماهان و یک شرکت دیگر صعودی به آن دو خط قبلی اضافه شده است.
رییس سازمان حج و زیارت کشوردر ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار زائر ‌نام‌نویسی شده حج تمتع در انتظار تشرف هستند، سهم کشورمان برای اعزام سالانه به حج تمتع را صد هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: اعزام همه زائران تمتع ‌نام‌نویسی شده هفده سال طول می‌کشد.
وی در ادامه با اشاره به این که آخرین ثبت‌نام شده‌های اعزام عمره مربوط به سال 86 هستند، افزود: همه این زائران تا سال 92 به حج مفرده اعزام خواهند شد.
لیالی همچنین از آغاز پذیرش جدید برای حج مفرده در نیمه دوم سال نود خبر داد و تصریح کرد: این افراد نیز تا سال 93 به حج مفرده اعزام می شوند که مدت زمان اعزام به مفرده از شش سال به سه سال کاهش یافته است.
رییس سازمان حج و زیارت کشور همچنین از اعزام خارج از نوبت سه هزار نفر از افرادی که سن آنها به مرز 80 و 85 سال رسیده به حج تمتع خبر داد و خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که سن آنها 80 سال است و سند ثبت‌نام‌شان نیز مربوط به سال 84 و نیز افرادی که سن آنها نود سال است و سندشان مربوط به سال 86 است امسال به حج تمتع مشرف خواهند شد.
لیالی از اعزام 103 هزار نفر امسال به حج تمتع خبر داد و بیان داشت: این رقم اعزام نسبت به سال گذشته دو هزار نفر رشد داشته است.
وی نوزاد شش ساله از تهران و مردی 103 ساله از کردستان را جوان ترین و پیرترین زائران اعزامی حج امسال اعلام کرد.


نوشته شده در   شنبه 17 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode