ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 مهر 1389     |     کد : 10102

باران زباله‌هاي فضايي در چين

ساکنان دو روستاي چين شاهد سقوط قطعاتي از راکت پرتاب سفينه اي بودند که ماموريت آن از روز جمعه گذشته به سوي کره ماه آغاز شده است.

 ساکنان دو روستاي چين شاهد سقوط قطعاتي از راکت پرتاب سفينه اي بودند که ماموريت آن از روز جمعه گذشته به سوي کره ماه آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، مقامات چيني هرگز در برابر خرابکاري هايي که منجر به افزوده شدن مقادير زيادي زباله فضايي به مدار زمين شده است، معذرت خواهي نکرده و يا هيچ اقدامي جهت جبران اين خرابکاري ها انجام نداده اند.
اما ظاهرا زمان آن رسيده که اين مقامات فضايي و دولتي زبان باز کرده و از شهروندان خود به خاطر بمباران زباله هاي فضايي دو روستا در چين عذرخواهي کنند زيرا ساکنان دو روستاي مجزا در جينگژي چين شب سوم اکتبر 2010 در اثر سقوط بخشهايي از راکت پرتاب سفينه جديد اين کشور، چانگ-اي 2 در اطراف روستا از خواب پريدند.
شدت برخورد اين قطعات با زمين به اندازه اي بوده که روستاييان با ترس احتمال آغاز يک زمين لرزه از خواب پريده و به فضاي آزاد هجوم برده اند و پس از جستجو موفق به يافتن قطعاتي از راکت پرتاب چانگ- اي که روز جمعه گذشته به مدار زمين پرتاب شده بود شدند.
خوشبختانه قطعات راکت در مناطق باز سقوط کرده و منجر به خسارات مالي يا جاني نشده است، اما با در نظر گرفتن ميزان زباله هاي فضايي که چين وارد مدار زمين کرده، تصور اينکه روزي مقاديري از اين زباله ها بر سر شهرهاي متراکم چيني ببارد بسيار وحشتناک خواهد بود.
بر اساس گزارش پاپ ساينس، صرف نظر از سقوط قطعاتي از راکت چانگ-اي در ميان مناطق روستايي مي توان گفت که پرتاب اين سفينه به سوي ماه براي چين موفقيتي فراتر از تصور به شمار مي رود. اين مدارگرد ماه دومين ماموريت اکتشافي ماه چين است و به مدت 6 ماه به اکتشاف و جستجوي مناطق مناسب فرود فضاپيماها در ماموريتهاي آينده انسان به کره ماه خواهد پرداخت.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode