ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394     |     کد : 100958

رهبر معظم انقلاب: كشور رو به پيشرفت است

در ديدار اعضاي مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم...


در ديدار اعضاي مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم
رهبر معظم انقلاب: كشور رو به پيشرفت است
حوزه علميه قم نيازمند انديشه، تدبير و برنامه‌ريزي دقيق است


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌صبح ديروزدر ديداراعضاي مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه‌ علميه‌ قم با تبيين جايگاه و نقش بي‌بديل و تأثيرگذار حوزه‌ علميه‌ قم در پيروزي انقلاب به برخي تلاش‌ها براي انقلاب‌زدايي از حوزه‌هاي علميه اشاره و تأکيد کردند: حوزه‌ علميه‌ قم بايد همچنان يک «حوزه‌ انقلابي و مهد انقلاب» باقي بماند و رسيدن به اين هدف نيازمند انديشه، تدبير و برنامه‌ريزي دقيق است.

رهبرانقلاب اسلامي‌سخنان خود را با بيان مقدمه‌اي درباره تأثيرگذاري حوزه‌ علميه‌ قم در پيروزي انقلاب اسلامي‌و استمرارآن و نسبت حوزه‌ علميه‌ قم با انقلاب آغاز کردند و گفتند: دو جريان در شکل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي‌تأثيرگذاري آشکار داشتند: 1- دانشگاه 2- حوزه‌ علميه.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به وجود مبارزات دانشگاهي در نقاط مختلف جهان به‌دليل فضاي طبيعي دانشگاه‌ها و آشنايي دانشجويان با مسائل روز افزودند: مبارزات دانشجويي در ايران، چه در دوره‌ مبارزات اسلامي‌و چه قبل از آن هم وجود داشت اما مبارزات دانشجويي به‌دليل دامنه‌ محدود تأثيرگذاري آن هيچگاه به يک تحول و انقلاب در کشور منتهي نشد.

ايشان تأثيرگذاري حرکت و مبارزه‌ دانشگاهي در پيروزي انقلاب اسلامي‌را به‌دليل حضورعامل اصلي يعني مبارزات روحانيت دانستند و خاطرنشان کردند: ما قدردان مبارزات دانشجويان هستيم‌، اما اگراين مبارزات بدون حضور مبارزات روحانيت بود، قطعاً به همان محيط دانشگاه محدود مي‌شد و به اتمام مي‌رسيد.

رهبرانقلاب اسلامي‌«فراگير بودن و تأثيرگذاري» را دو ويژگي حرکت روحانيت در انقلاب اسلامي‌برشمردند و افزودند: حوزه‌ علميه‌ قم از دوبخش «مرجعيت و طلاب» تشکيل شده است که امام رحمه‌الله به‌عنوان بخش مرجعيت، اعلاميه مي‌دادند و سخنراني مي‌کردند اما آن بخشي که سخنان و ديدگاه‌هاي امام رحمه‌الله را به عمق جامعه و تا دوردست‌ترين مناطق رساند، روحانيت و طلاب بودند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر حوزه‌ علميه‌ قم نبود، حرکت امام رحمه‌الله شايد به موفقيت نمي‌رسيد و اين، نشاندهنده‌ نقش حوزه‌ علميه‌ قم در شکل‌گيري و استمرار انقلاب اسلامي‌است.

ايشان افزودند: آن نيرويي که مردم را به خيابان‌ها آورد و آن راهپيمايي‌هاي بزرگ و ميليوني را شکل داد، تأثيرگذاري طلاب بود که فکر و نيت امام رحمه‌الله را در دورترين نقاط کشور نيز منتقل کردند.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اين که حلقه‌ واسط ميان امام رحمه‌الله و شکل‌گيري انقلاب اسلامي، حوزه‌ علميه‌ قم بود، خاطرنشان کردند: با توجه به نقش ممتاز و بي‌بديل حوزه‌ علميه‌ قم در پيروزي انقلاب اسلامي، اکنون انگيزه‌ها و طرح‌هايي براي «انقلاب‌زدايي» از حوزه‌ علميه وجود دارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: اگر بخواهيم نظام اسلامي‌همچنان «اسلامي‌و انقلابي» بماند بايد حوزه‌ علميه «انقلابي» بماند، زيرا اگر حوزه‌ علميه انقلابي نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.

ايشان با تأکيد براين که بايد از هرگونه تلاشي براي «انقلاب‌زدايي» از حوزه‌هاي علميه احساس خطر کرد، افزودند: بايد با فکروتدبير و برنامه‌ريزي حکمت‌آميز، با اين خطرمقابله کرد تا حوزه‌ علميه قم همواره يک حوزه‌ انقلابي و مهد انقلاب باقي بماند و بينش و حرکت انقلابي در آن توسعه يابد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شيوه‌هاي مخالفت با انقلاب افزودند: گاه به‌صراحت با اصل انقلاب مخالفت مي‌شود‌،اما گاهي غيرمستقيم با مباني و مبادي اعتقادي انقلاب مخالفت مي‌شود که بايد در اين زمينه حساس بود و تأکيد مکرر بر ضرورت هوشياري در مقابلِ استکبار و آمريکا به همين علت است.

ايشان علت اصلي مخالفت نظام سلطه با جمهوري اسلامي‌را ايستادگي ايران در مقابل نظام ظالمانه‌ جهاني برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر اين ايستادگي نباشد، هر اسم و شکلي داشته باشيد، نظام سلطه با شما مخالفتي نخواهد داشت.

رهبرانقلاب اسلامي‌مخالفت با مباني و مسائل مورد تأکيد امام حکيم و بصيروهوشيارِ ملت را از ديگر شيوه‌هاي مخالفت غيرمستقيم با انقلاب و نظام اسلامي‌خواندند و افزودند: معناي حقيقي تقابل سياسي و تبليغي با مباني و تأکيدات امام خميني رحمه‌الله، ضديت با اسلام سياسي و اسلام نابي است که اولين‌بار پس از صدر اسلام در ايران به تشکيل حکومت پرداخته است.

ايشان در بيان راه‌حل مقابله با حرکتي که تضعيف تفکر و روحيه‌ انقلابي را در حوزه‌ها دنبال مي‌کند گفتند: مجموعه‌هاي دست‌اندرکار حوزه به‌ويژه مجمع نمايندگان طلاب حوزه‌ علميه‌ قم مي‌توانند با گسترش برنامه‌ريزي‌شده‌ ارتباط منظم و محتوايي با بدنه‌ حوزه، تشکيل گروه‌هاي فکري براي دستيابي به راه‌هاي صحيح ترويج تفکرات انقلابي، شناسايي و حل مشکلات و شبهات ذهني طلاب در اين زمينه نقش مؤثري ايفا کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مجمع نمايندگان طلاب را پديده‌ بسيارخوبي ارزيابي کردند که بايد از لحاظ قانوني و جايگاهي و نيز از لحاظ دروني و محتوايي تداوم يابد و تقويت شود.

ايشان افزودند: با اين نگاه و با برنامه‌ريزي لازم و در پرتو فضل الهي صدها مدرس موفق و انقلابي تربيت مي‌شوند و با تکيه بررابطه‌ قلبي و معنوي طلاب و مدرسين، در حوزه‌هاي علميه، تفکر و روحيه انقلابي هرچه بيشتر ترويج خواهد شد. رهبرانقلاب اسلامي‌در پايان سخنانشان تأکيد کردند: با وجود برخي پديده‌هاي نامطلوب در گوشه و کنار، جهتگيري کلي حرکت کشور، خوب و رو به پيشرفت است و افق آينده به لطف پروردگار درهمه زمينه‌ها روشن است.

پيش از سخنان رهبرانقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني‌نژاد رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه‌ علميه‌ قم گزارشي از طرح‌ها و فعاليت‌هاي اين مجمع و برنامه‌هاي آن بيان کرد.

رهبرمعظم انقلاب :سياست قطعي ايران همکاري باكشورهاي آسيايي است

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصر ديروز در ديدار «ترانگ تان سانگ» رئيس‌جمهوري ويتنام، به زمينه‌هاي متنوع اقتصادي، فنّي، تجاري و فرهنگي در گسترش روابط دو کشور اشاره و خاطرنشان کردند: شجاعت و مقاومت ملت ويتنام و شخصيت‌هاي برجسته‌ آن نظير«هوشي مينه» و «ژنرال جياپ» در مقابل تجاوزگري بيگانگان، موجب شده است که ملت شما در چشم ملت ايران، محترم و معتبر باشد و اين تکريم و همدلي، زمينه بسيار مناسبي براي افزايش همکاري‌هاست.

رهبرانقلاب با اشاره به تلاش قدرت‌هاي برتر دنيا براي دخالت در امورکشورهاي ديگر، گفتند: اين دخالت‌ها گاه از طريق راه انداختن جنگ‌هايي همچون جنگ ويتنام و گاهي نيز با روش‌هاي ديگرانجام مي‌شود و راه مقابله با اين دخالت‌ها، همکاري و نزديک شدن کشورهاي مستقل به يکديگر است. ايشان، سياست قطعي جمهوري اسلامي‌را همکاري با کشورهاي آسيايي از جمله ويتنام خواندند و افزودند: ما از همکاري‌هاي شما در مجامع جهاني نيز مطلع هستيم و معتقديم تا جايي که امکان و ظرفيت وجود دارد، بايد همکاري‌ها را گسترش داد.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهوري نيزحضور داشت، رئيس‌ جمهوري ويتنام با تشکر از سخنان رهبر انقلاب در تجليل از مبارزات مردم و رهبران ويتنام عليه بيگانگان، گفت: مردم ويتنام ده‌ها سال در مقابل تهاجم خارجي‌ها مقاومت کردند تا توانستند به استقلال و آزادي دست يابند.

ترانگ تان سانگ با قدرداني ازحمايت‌هاي ايران از ويتنام در مجامع بين المللي، تاکيد کرد: ويتنام نيزدرمحافل بين المللي از مواضع ايران حمايت کرده و استفاده از انرژي صلح آميز هسته‌اي را حق قطعي ايران مي‌داند و در آينده هم از مواضع ايران حمايت خواهد کرد.

رئيس‌ جمهوري ويتنام با تأکيد بر ضرورت افزايش همکاري‌هاي دوجانبه در تمام زمينه‌ها گفت: اميدواريم ايران در چارچوب سياست نگاه به شرق، همچون گذشته به ويتنام به عنوان يک شريک کليدي نگاه کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode