ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 12 تير 1403
سه شنبه 12 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 اسفند 1394     |     کد : 100583

واکنش وزیر بهداشت به آمار بالای تصادفات جاده‌ای

وزیر بهداشت، برای چندمین بار، از آماربالای تصادفات جاده‌ای در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده ای در ایران از کشورهای آفریقایی هم بیشتر است ولی با این حال، با رو دربایستی کارها را به تعویق می‌اندازیم.

همشهری آنلاین:وزیر بهداشت، برای چندمین بار، از آماربالای تصادفات جاده‌ای در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده ای در ایران از کشورهای آفریقایی هم بیشتر است ولی با این حال، با رو دربایستی کارها را به تعویق می‌اندازیم.

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد حسن هاشمي كه در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا سخن مي‌گفت افزود: آمار ۱۷ هزار کشته و ده‌ها برابر آن مجروح در تصادفات، به هیچ وجه برازنده كشور نیست به همين دليل، بايد از تعارف بگذريم و عمل كنيم.

وزير بهداشت تاكيد كرد: در حالي كه توانمندی‌های كشور در عرصه‌های مختلف کم نیست و ایران رتبه اول علمی در منطقه و رتبه شانزدهم در دنیا را دارد و در حوزه دفاعی هم قدرت اول منطقه هستیم اما نمی‌توانیم مشکل آلودگي هوا، كشته‌هاي تصادفات جاده اي و .. را حل کنیم و اين مایه تاسف است.

او افزود: در حالي كه آمار تصادف موتورسیکلت‌ها وحشتناک است اما نمی‌توانیم مشکل موتورسیکلت‌ها را حل کنیم؟ آیا نمی‌توانیم موتوری ایمن‌تر از آنچه که هست بسازیم؟ همه می‌دانیم که تقویت صنعت ریلی کشور در شهرهای بزرگ چه تاثیری در کاهش آمار کشته‌های حوادث رانندگی و حتی آلودگی هوا ایجاد می‌کند چرا كاري نمي‌كنيم؟

    در ايران، هيچكس نمي‌خواهد آدم بده شود

هاشمي گفت: چرا باید بعد از 37 سال خودروی ملی ما این باشد؟ یکی از اشکالات این است که کسی نمی‌خواهد ، آدم بده شود، برای همین تصمیم نمی‌گیرند و موضوع را رها می‌کنند. اشکال این است که نمی‌خواهیم آدم بده شویم.

    تا كي مي خواهيم مردم را به زندان بيندازيم چون بيمه نداشتند؟

وزير بهداشت به عوارض ناشي از تصادفات جاده اي و حوادث رانندگي اشاره كرد و اظهار داشت: تا کی می‌خواهیم مردم را به زندان بیندازیم چون بیمه نداشته‌اند؟ در سراوان هر یک نفر، نان آور ۱۱ نفر است. اگر این فرد تصادف کند و به زندان بیفتد، نان آن ۱۱ نفر را چه کسی می‌دهد؟

 هاشمي گفت: همانطور که ماموران پلیس، علاقه‌ای به مجازات و جریمه متخلفان ندارند ما هم در اورژانس علاقه‌ای به پذیرش مصدومان و حادثه‌دیدگان حوادث رانندگی نداریم و دلمان می‌خواهد که هیچ یک از شهروندان،‌حوادث مصدوم نشوند.

هاشمي افزود: وزارت بهداشت در تصادفات، کمترین نقش را دارد چرا كه وظیفه ما در این حوزه زمانی آغاز می‌شود که تصادف رخ داده است.

وزیر بهداشت گفت كه اگر به جای ماموران پلیس راهور بود، از شماره‌گذاری خودروهایی که بیشترین آسیب را به شهروندان رسانده‌اند، جلوگیری می‌کرد.

    ضرورت برخورد شديد با متخلفان

او افزود: افزایش نرخ جرایم رانندگی می‌تواند در بازدارندگی از حوادث تاثیر زیادی داشته باشد. این موضوع در دنیا ثابت شده که برخورد شدید با متخلفان و افزایش جرایم رانندگی بازدارنده بوده و باعث کاهش تخلفات رانندگی می‌شود. مردم ممکن است در آغاز افزایش رانندگی و یا برخی دیگر از سخت‌گیری‌ها ناراحت شوند اما در نهایت آنان قدردان هستند و می‌دانند که این تصمیم‌ها برای خودشان گرفته می‌شود.

    مجله مقابله با سيگار

وزیر بهداشت درهمين خصوص به زیان‌های سیگار اشاره کرد و گفت: حرف ما این است که ضرر سیگار را تنها سیگاری‌ها ببینند. 90 درصد سرطان‌های ریه، به خاطر سیگار است اما وقتی این موضوع را مطرح می‌کنیم، یکی می‌گوید اشتغال دچار مشکل می‌شود، یکی می‌گوید مالیات دچار مشکل می‌شود مجلس هم می‌گوید سیگاری‌ها هم بالاخره به ما رای می‌دهند.

    لزوم فرماندهي واحد براي حوادث رانندگي

دكتر هاشمي گفت: هلال‌احمر، پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و دیگر دستگاه‌های امدادی باید تحت یک پوشش واحد درآيند تا در هنگام حوادث با یک تماس تلفنی بتوان تمام این دستگاه‌ها را خبر کرد اما متاسفانه هرکس برای اینکه اقتدارش را تضمین کند، چنین چیزی را قبول نمی‌کند و قانونگذار هم کاری انجام نمی‌دهد.

وزير بهداشت به اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت ارگان‌های جاده‌ای اشاره كرد و گفت: در سال جاری بیش از 1500 میلیارد تومان، برای تجهیز اورژانس‌های کشور هزینه کرده‌ایم در عين حال، در برخی نقاط کویری کشور فاصله شهرها به اندازه‌ای است که در مواردی از محل حادثه تا نزدیک‌ترین شهر بیش از 300 کیلومتر مسافت است و از این رو در تلاش هستيم تا با گسترش آمبولانس هوایی، مناطق کویری را تحت پوشش قرار دهیم البته تنها فراهم کردن بالگرد مهم نیست .ما بالگرد فراهم می‌کنیم می‌گویند جایگاه سوخت نیست، جایگاه فراهم می‌کنیم می‌گویند آشیانه نیست و این زنجیره ادامه دارد.

او افزود: وزارت بهداشت آماده همکاری با پلیس راهوراست چرا كه کمک به پلیس راهور، کمک به کاهش تصادفات، آسیب‌ها و در نهایت کمک به حوزه سلامت است.


نوشته شده در   دوشنبه 17 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode