ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1389     |     کد : 10037

جنگ جهاني اپل و نوکيا

درگيري ميان دو شرکت بزرگ اپل و نوکيا که از يکسال قبل در آمريکا آغاز شده بود اکنون به اروپا و انگلستان نيز رسيده و به اين ترتيب به نظر مي رسد که اين مناقشه به يک جنگ جهاني تبديل شده است.

درگيري ميان دو شرکت بزرگ اپل و نوکيا که از يکسال قبل در آمريکا آغاز شده بود اکنون به اروپا و انگلستان نيز رسيده و به اين ترتيب به نظر مي رسد که اين مناقشه به يک جنگ جهاني تبديل شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، اختلاف ميان خانه کوپرتينو و غول فنلاندي نوکيا در پي عرضه "آي- فون" از سوي اپل به بازار تلفنهاي همراه هوشمند در سال 2007 ايجاد شد، اما اين اختلاف نظر که زماني تنها در سطح رقابت در بازار بود از سال گذشته به مراجع حقوقي و قضايي کشيده شد.
در حقيقت درگيري قضايي ميان اپل و نوکيا يکسال قبل آغاز شد زماني که نوکيا اظهار داشت: "آي- فون اپل حقوق انحصاري نوکيا را درباره ضوابط فناوريهاي بي سيم (WLAN) نقض کرده است."
نوکيا مدعي شد که 10 حق انحصاري اين شرکت از سوي اپل نقض شده است و نوکيا در مدت 20 سال بيش از 40 ميليارد يورو در بخش تحقيقات و توسعه اين فناوريها سرمايه گذاري کرده بود.
در پي شکايت نوکيا از اپل، شرکت استيو جابز در اقدامي تلافي جويانه از نوکيا به خاطر نقض 13 امتياز متعلق به اپل به دادگاهي در آمريکا شکايت کرد در اين شکايت، اپل مدعي شده بود که نوکيا در ساخت تلفن همراه هوشمند "ان- 97" از اين فناوريها استفاده کرده است.
اين جنگ که زماني تنها در آمريکا بود اکنون به اروپا و انگليس نيز رسيده است به طوريکه وکلاي اپل در يک دادگاه محلي در لندن 9 مورد منازعه جديد را درمقابل شرکت فنلاندي مطرح کردند.
براساس گزارش اي. وويک، نوکيا هيچ نگراني درخصوص اين شکايت جديد نشان نداده و سخنگويان اين شرکت با بي اهميت نشان دادن اقامه دعوي جديد شرکت استيو جابز در اروپا خاطر نشان کردند اتهاماتي که پيش از اين اپل در دادگاههاي مختلف آمريکا مطرح کرده بود اکنون به يک دادگاه انگليسي عرضه شده اند.
نوکيا و اپل تا قبل از سال 2012 نمي توانند دلايل ادعاهاي خود را در خصوص نقض اين امتيازات ارائه کنند بنابراين به احتمال زياد اين دو شرکت مي توانند تا رسيدن زمان ارائه اين مدارک، اختلافات خود را خارج از دادگاه حل کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 13 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode