ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
جمعه 6 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 آبان 1395     |     کد : 174285

همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی نماد قدرت ووعشق به آزادگی درپرتو اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود گفت: همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی نماد قدرت وعشق به آزادگی درپرتو اسلام است و انسجام و وحدت مسلمانان جهان را به نمایش می گذارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود، با بیان این‌که اربعین تنها برای امام حسین(ع) گرفته می‌شود، اظهار داشت: کاربرد این واژه در کاربرد شیعه توجه به اقامه عزاداری امام حسین(ع) است که سفارش شده تا شیعیان پیاده به اقامه امام حسین(ع) بروند.

وی اظهار داشت: توصیه به زیارت اربعین باعث شده است که شیعیان همه‌ساله از نقاط مختلف جهان به سوی کربلا حرکت کنند و این حرکت که غالباً پیاده انجام می‌شود، یکی از پرجمعیت‌ترین راهپیمایی‌ها در جهان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود افزود: همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی نماد قدرت و آزادگی اسلام است و انسجام و وحدت مسلمانان جهان را به نمایش می گذارد. همایش بزرگ پیاده روی اربعین نشان از قدرت پایدار دنیای اسلام است که همدلی و وحدت امت اسلامی را ماندگار می‌کندوبه این طریق باید ندای حقانیت ومظلومیت ما به گوش جهانیان برسد.

اباذری با بیان اینکه فلسفه و درس اربعین زنده نگه داشتن عاشوار است، تاکید کرد: ما باید در اربعین قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را زنده نگه داریم، چرا که تداوم عهد با امام حسین(ع)، تداوم ایستادگی دربرابر ظلم و ستم و همچنین احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است.

 وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یک همایش و مانور بزرگی است که مشتاقان را به عرصه ظهور می‌رساند و اعلام می‌کند که راه اباعبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان همچنان ادامه دارد.

 وی با بیان این که اربعین روز برافراشته شدن پرچم پیام شهادت کربلا و روز بازماندگان شهدا است، ادامه داد: اربعین روزی است که در این روز با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص) یاد نهضت حسینی را برای همیشه جاودانه کردند.

 حجت‌الاسلام اباذری در پایان با اشاره به تبیین بحث ولایت و ولایت‌مداری در زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: اگر جامعه پیرامون ولایت حرکت کند موفق و پیروز می‌شود و به اهداف خود می‌رسد و اگر حول این محور حرکت نکند جامعه متلاشی می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 18 آبان 1395  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode