ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 8 مهر 1403
يکشنبه 8 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 تير 1395     |     کد : 172213

تلاش دشمنان برای حذف نهاد خانواده در کشور

امام جمعه هشترود در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: دشمنان برای حذف نهاد خانواده در کشور تلاش می‌کند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام علی رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود که در دفتر امام جمعه این شهرستان و در موضوع فرهنگ وولنگاری فرهنگی گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و تلاش همه نیروهای انقلابی و مردم آن زمان برای تغییر برخی از فرهنگ ها در کشور بود.

امام جمعه هشترود افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود نسبت به مساله فرهنگ در کشور احساس نگرانی کرده و بحث ولنگاری فرهنگی را مطرح کرده اند. این فرمایش رهبر انقلاب مختص به دولت فعلی نیست و معمولا در دولتهای مختلف روی بحث فرهنگ تاکید کرده اند اما در این دولت تاکیدشان بیشتر شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: رهبر انقلاب بر تولیدات مناسب فرهنگی تاکید دارند و حتی تاکید دارند که در کشور برخی از مسائل فرهنگی و حتی اجتماعی به حال خود رها شده اند. لذا باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

 

 وی تاکید کرد: یکی از مقوله های فرهنگ که تاثیرگذاری عظیمی در دنیا دارد و انتقال پیام نیز با آن صورت می گیرد بحث رسانه هاست. فیلم و تئاتر یکی از ابزارهای نفوذ فرهنگی است که دشمنان روی انها برنامه ریزی دقیقی کرده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هشترود تاکید کرد: در چند سال اخیر محتوای اصلی فیلم های تولیدی و مطرح در کشور با محوریت خانواده و با رویکرد خیانت است. عادی سازی روباط محرم و نامحرم، از بین بردن جایگاه مادر در خانواده و بطور کلی حذف نهاد خانواده و ترویج بی بند و باری در آن از تلاشهای دشمنان در این زمینه است.

 رحیمی ادامه داد: در چند سال اخیر تولیدات رسانه ای در حوزه دفاع مقدس کمرنگ شده اگرچه امسال با تولید چند فیلم سینمائی در این زمینه قدم های خوبی برداشته شد.

رحیمی ابراز کرد: یکی دیگر از دغدغه های رهبر انقلاب، بحث فضای مجازی است چراکه در این بحث خلاهائی وجود دارد که باید با تلاش بیشتر خود خلاهای خود را برطرف کنیم. حتما باید از شبکه های اجتماعی نیز نباید غافل شد و حضور آگاهانه داشت.

حجت‌الاسلام یعقوب اباذری،رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترودنیزضمن تاکیدبرلزوم راهبرداساسی درحوزه فرهنگ وتولیدمحصولات فرهنگی گفت:متاسفانه یکی ازدردهای جامعه مااین است که دربسیاری ازمواردمولفه های فرهنگی ما یه به دست افرادغیرمتخصص اداره می‌شودویا حساسیت ودرایت لازم دراین زمینه ازمسئولین دیده نمی شود.

اباذری درادامه افزود:فرهنگ اصیل ما برگرفته ازتفکرتوحیدی واندیشه های اصیل دینی است وبرای رسیدن به فضای مطلوب فرهنگی درجامعه چاره جزازبازگشت به دین وگزاره های دینی نداریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی همچنین گفت:متاسفانه درخصوص تقویت نهادهای تاثیرگزارفرهنگ دینی سرمایه گذاری لازم صورت نمی گیرد واستفاده ازظرفیتهای بزرگ نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی وحوزه های علمیه همچنان موردغفلت دولت است.


نوشته شده در   يکشنبه 13 تير 1395  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode