ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 8 مهر 1403
يکشنبه 8 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 خرداد 1395     |     کد : 171559

همایش طلایه داران تبلیغ هشترود در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، همایش روحانیون شهرستان هشترود برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، همایش روحانیون شهرستان هشترود در آستانه ماه مبارک رمضان صبح روز چهارشنبه ۱۲ خرداد در دفتر امام جمعه این شهرستان و با حضور جمعی از روحانیون و مبلغان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام یعقوب اباذری،رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود در این همایش ضمن تاکیدبرنقش مهم وبی بدیل روحانیت درگسترش فرهنگ دینی وفضای معنوی جامعه گفت:همیشه درطول تاریخ روحانیت اصیل مهم ترین نقش را درهدایت جریانهای فکری،اجتماعی وانقلابی داشته اندومهم ترین عاملان گسترش معنویت واحکام وشریعت نبوی درطول تاریخ اسلام بوده اند.

وی با اشاره به فرار رسیدن ماه رمضان افزود: ماه مبارک رمضان یکی ازمهم ترین فرصتهای معنوی وپربرکت برای جریانسازی فکری وفرهنگی ونهادینه کردن ارزشهای دینی وانقلابی است ومبلغین باید باخلوصی که درتبلیغ دین باهمه شئون مادی ومعنوی اش دارند،بتوانندلذت دلبستگیهای معنوی را به مردم بچشانند.

حجت‌الاسلام اباذری درادامه،سبک زندگی اسلامی رایکی از مولفه های مهم درتبلیغ ماه مبارک رمضان برشمردوگفت:دریک نظردقی منازعات امروز بشری درتعامل بایکدیگر جنگ آداب است وعلمای اهل فن برای زندگی اجتماعی بیش از۷۰۰نوع آداب تعریف کرده اندکه درصورت پایبندی به آنها محیط زیست سالم انسانی دست یافتنی تراست وعلما باید بااین امر برخورد متناسبی داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی همچنین یکی از وظایف مهم روحانیت راایجادرابطه وپیوندعاطفی،اعتقادی وایمانی لازم بین مردم وامام زمان(عج) وتوجه دادن بشریت به فرهنگ انتظار وایجادبینش وروحییه اضطرارنسبت به ظهورحضرت ولیعصر(عج)است.

اباذری با اشاره به اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان افزود: سامانه سجام که یک طرح کشوری است با هدف جمع آوری اطلاعات و مشخصات مبلغین و ثبت فعالیتهای تبلیغی آنها راه اندازی شده و تمامی مبلغین دینی از طریق این سامانه در موضوع اعزام مبلغ فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات هشترود با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: محفل انس با قرآن و برگزاری محفل های جزء خوانی در هیات های خانگی و مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس هم دراین جلسه گفت: همواره دشمن سعی کرده تا نقش علما را در بین مردم و جامعه خدشه دارد کند ام همواره نیز با شکست مواجه شده اند.

وی تاکید کرد: روحانیت منطقه مشاوران بنده هستند و حتما بنده را از راهنمائی های خود دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه هشترود نیز در این مراسم با تاکید بر نوآوری در تبلیغ، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای تقویت معنوییات در جامعه دانست و تصریح کرد: در این ماه هم رحمت الهی غلیان دارد و هم دلهای مردم آماده گی پذیرش معنویت را زیاد دارد و از روحانیان نیز انتظار می رود تا راه اندازی برنامه های قرآنی و قراعت روزانه قرآن را در برنامه های تبلیغی خود قرار دهند.


نوشته شده در   جمعه 14 خرداد 1395  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode