ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 8 مهر 1403
يکشنبه 8 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393     |     کد : 152665

برگزاری همایش امام شناسی با حضور آیت ا... میلانی در شهرستان مراغه

همایش امام شناسی با حضور آیت ا... میلانی در شهرستان مراغه برگزار شد



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،احدی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه در این زمینه گفت:این همایش که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه مراغه برگزار شد و مهمان ویژه همایش آیت الله سیدعلی میلانی رئیس بنیاد فرهنگی امامت از شهرستان قم بودند که با ایراد سخنانی در خصوص امام شناسی و تبیین جایگاه امامت در دین اسلام، در جمع طلاب مراغه افزود: دین اسلام از سه قسمت مبانی اعتقادی، احکام عملی واخلاق تشکیل یافته که زمینه های تحقق و ترویج این سه رکن در فرهنگ و شخصیت های اهل بیت (ع) نهفته است. ایشان،این سه محور را جزو اسرار و اهداف بعثت رسول اکرم (ص) اعلام کرد و گفت: مبانی اعتقادی شامل اصول دین، احکام علمی شامل فروع دین و اخلاق اسلامی در رفتارها و فرهنگ های مسلمانان و شیعیان جهان است که با تمسک به آن ها، انجام می دهند.

رییس بنیاد فرهنگی امامت ادامه داد: تمام طلاب، حوزویان و فعالان فقهی و دینی باید در این راستا اقدام به پژوهش و تحقیق کنند تاعلاوه بر اینکه خود فرهنگ اهل بیت (ع) را درک می‌کنند، آن ها را برای سایر افرادجامعه نیز انتقال دهند.

آیت الله میلانی خاطرنشان کرد: شناخت این سه رکن به هم گره خورده بطوریکه انسان باید ابتدا اصول دین را بشناسد سپس در مسیر شناختن و درک فروع دین و اخلاق اسلامی حرکت کند. وی گفت: آموزه های اهل بیت(ع) بعد از قرآن وآموزه های پیامبر(ص)، از مستند ترین اسناد تاریخ اسلام بوده و پیروان مذهب شیعه ازاین امتیاز برخوردارند که در تمام امور زندگی از این مستندات استفاده می‌کنند.

آیت ا... میلانی در ادامه به شیوه مدیریت ائمه اطهار در طول تاریخ اشاره کرده و لزوم بهره گیری از آموزه های مدیریتی امامان (ع) در مدیریت امروزی جوامع را خواستار شد.


نوشته شده در   سه شنبه 27 خرداد 1393  توسط   مراغه مراغه   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode