ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393     |     کد : 150690

برگزاری همایش عاملین زکات باحضوررییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود

همایش عاملین زکات باحضورگسترده عاملین زکات شهرستان هشترودورییس اداره زکات کمیته امدادامام خمینی(ره)آذربایجانشرقی برگزارشد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی،مشاور مدیر کل و رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: جمع آوری زکات در سال گذشته در این استان با ۳۷ برابر افزایش نسبت به سال ۹۱ به ۱۲۰ میلیارد ریال رسید.

قاسم محمدزاده روز چهارشنبه در همایش خیران و عاملان زکات کمیته امداد امام (ره) هشترود، با اشاره به سیر صعودی پرداخت زکات در استان، یادآوری کرد: در سال ۹۰ مردم استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و در سال ۹۱ نیز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کرده بودند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته باید از محل زکات مستحبی و واجب ۴۰ هزار میلیارد ریال در استان جمع آوری می شد، ادامه داد: با وجود تحقق نیافتن این میزان زکات، مردم استان مشارکت خوبی با کمیته امداد در این زمینه داشتند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال در امور محرومان هزینه شده که امسال این مبلغ به ۳۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون ۷۵ هزار خانوار در سطح استان تحت پوشش این نهاد هستند که ارایه خدمات مطلوب به آنان نیازمند کمک و مساعدت خیران است.

مشاور مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان شرقی از برگزاری دوره های آموزشی عاملان، امداد یاران و مبلغان در شهرستان های استان در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: در سه ماه دوم نیز همایش استانی عاملان زکات برگزار و پایگاه های جمع آوری زکات در تمام شهرستان ها دایر می‌شود.
محمدزاده افزود: روستاییان می توانند با پرداخت زکات، در عمران و آبادانی روستاهای خود قدم موثری بردارند، زیرا زکات هر روستا در آن محل صرف طرح های عمران روستایی می‌شود.
دراین همایش حجت‌الاسلام سیدسعیدرشادی امام جمعه هشترودنیزدرضمن بیاناتی به تبیین آثاروبرکات دنیوی واخروی پرداخت زکات اشاره کرده وگفت:استفاده ازظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی درگسترش فرهنگ زکات ضروری است.

گفتنی است در این آیین از سه خیر و عامل زکات نمونه هشترود تجلیل شد.


نوشته شده در   شنبه 6 ارديبهشت 1393  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode