ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
جمعه 6 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 فروردين 1389     |     کد : 114570

مراغه قطب صادرات خشكبار كشور است

رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: شهرستان مراغه قطب صادرات خشكبار كشور است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، صادق نجفي در نخستين بازديد خود از شهرستان‌هاي استان در ديدار با بازاريان و هيئت رئيسه اتحاديه‌هاي صنفي شهرستان مراغه، از مراغه به عنوان قطب صادرات خشكبار كشور ياد كرد.
وي در اين ديدار با اشاره به اينكه بعد از تبريز در سراسر استان بيشترين تعداد واحدهاي صنفي در اين شهرستان است، اظهار داشت: ظرفيت‌هاي موجود در بخش‌هاي بازرگاني و اقتصادي در شهرستان‌هاي استان بسيار بالاست و شهرستان مراغه نيز در بخش توليد و صادرات خشكبار كشور حرف اول را مي‌زند.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با تأكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري در نامگذاري سال 89 به عنوان سال كار مضاعف همت مضاعف، از بيانات ايشان به عنوان چراغ هدايت در تمام زمينه‌ها ياد كرد و افزود: در عرصه‌هاي اقتصادي بايد بيش از پيش براي توسعه و افزايش توانمندي‌هاي اقتصادي تلاش كرد، چرا كه امسال با اجراي طرح ملي هدفمند كردن يارانه‌ها، بخش‌هاي اقتصادي بايد فعاليت افزون‌تري از خود نشان دهند.
نجفي، بهره‌مندي از تمام ظرفيت‌هاي موجود اقتصادي شهرستان‌ها را از ديگر برنامه‌هاي سال 89 براي توسعه توليد و صادرات غيرنفتي استان دانست و تصريح كرد: ساخت واحدهاي عظيم توليد به تناسب نياز شهرستان‌ها بايد در سراسر استان صورت گيرد و در اين زمينه دولت نيز به طور همه جانبه حمايت‌هاي جدي از توليدكنندگان به عمل مي‌آورد.
وي با اشاره به نقش غيرقابل انكار بازار در تنظيم وضعيت بازار داخلي استان و بازار بزرگ مراغه به عنوان دومين بازار بزرگ استان، از بازاريان اين شهرستان به عنوان امين‌ترين و منصف‌ترين بازاريان ياد كرد و اظهار داشت: در طول سال در هيچ يك از شهرستان‌هاي استان و به خصوص مراغه با مشكلي در زمينه تنظيم بازار داخلي مواجه نبوده‌ايم و در بخش بازار نيز مديون تلاش و هماهنگي كامل اصناف استان و شهرستان مراغه بوده‌ايم.
در ادامه اين نشست باقر اصل‌نجاري رئيس اداره بازرگاني شهرستان مراغه نيز ضمن سخناني با اشاره به اقدامات اساسي صورت گرفته در نزديكي روزهاي پاياني سال 88 گفت: به منظور تنظيم بازار داخلي شهرستان كه بعد از تبريز بزرگ‌ترين شهرستان در كل استان به حساب مي‌آيد، بيش از 360 تن پرتقال، 50 تن سيب، و 60 تن گوشت مرغ منجمد توضيح شده است.
وي، تدابير اتخاذ شده در ارتباط با كنترل بازار را نيز موثر عنوان كرد و اظهار داشت: 2 هزار و 177 مورد بازرسي از اصناف استان صورت گرفته است كه از اين تعداد بازرسي 366 مورد به عنوان متخلف شناخته شده‌اند و ارزش پرونده‌هاي تشكيل شده در اين ارتباط نيز 82 ميليون و 466 هزار و 460 ريال است.
رئيس اداره بازرگاني شهرستان مراغه همچنين برپايي نمايشگاه‌هاي دائمي فرش و رونق بازرگاني خارجي شهرستان مراغه در زمينه صادرات خشكبار را از برنامه‌هاي آتي اين شهرستان در امور اقتصادي و بازرگاني عنوان كرد
.


نوشته شده در   دوشنبه 16 فروردين 1389  توسط   مراغه مراغه   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode