ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
جمعه 6 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 بهمن 1386     |     کد : 111092

شور عزاداران حسینی در تبریز چشم گیر بود

 
 

   
.

 برنامه های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی امسال پرشورتر و باشکوه تر از سال های گذشته در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، برنامه های سوگواری سرور و سالار شهیدان در تاسوعا و عاشورای حسینی همزمان با نقاط مختلف کشور و جهان در تبریز به اوج خود رسید و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت با برپایی هیئت های سوگواری در رثای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

این برنامه که در ظهر عاشورا و با برپایی نماز جماعت ظهر و عصر ادامه یافت، دارای صحنه های شکوه مندی از حضور ده ها هزار نفر از عاشقان حسینی در صفوف به هم فشرده نماز جماعت بود که در میادین مرکزی و نیز شهرک های اطراف شهر برپا شد.

همچنین مساجد شهر پذیرای نمازگزارانی بودند که به علت برودت هوا در این اماکن مقدس به نماز ایستادند.

حضور مردمی در این فریضه مهم، پرشورتر از سال های گذشته بود و انبوه نمازگزاران در میادین شهرداری و زعفرانیه و همچنین میادین اصلی دیگر تا چند برابر تعداد نمازگزاران سال های قبل بود.

علاوه بر این تلاش ماموران انتظامی در سازماندهی و کنترل ترافیک شهری از نقاط قابل توجهی بود که همکاری دسته جات حسینی در عبور و مرور خودروها به خصوص خودروهای امدادی و عدم ایجاد آلودگی صوتی در کنار مراکز درمانی شهر و رعایت حال بیماران نشان از ارتقای فرهنگ عزاداری داشت.

اجرای نمایش خیابانی در نقاط مختلف شهر از جمله میدان شهید بهشتی، خیابان طالقانی در ظهر عاشورا از دیگر برنامه های روز گذشته بود که پس از اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور انبوه شیفتگان حسینی اجرا شد و در آن هنرمندان صحنه هایی از شهر عاشورا را به تصویر کشیدند.

پخش نذورات در صدها نقطه شهر و پذیرایی از عزاداران حسینی، برپایی مراسم شام غریبان و نیز حرکت دسته هاي حسینی در خیابان های شهر از ابتدای صبح تا پاسی از شب از جلوه های عاشورای حسینی در تبریز بود که در نقاط مرکزی شهر این حضور محسوس و ملموس بود.

شایان ذکر است: مراسم عزاداری در بازار تاریخی تبریز جزو مهم ترین و پرسابقه ترین مراسم هاست که از زمان صفویه آغاز شده و در ایام محرم تا روز 12 محرم و طی مراسمی با عنوان یقه بندی ادامه می یابد.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 بهمن 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode