|
|
اسرار و فلسفه غيبت 2
|
يكى از علائم و مشخصات امام منتظر و مهدى آخر الزمان عليهالسلام اين است كه بيعت هيچ كس و هيچ حكومت غاصب و ستمگرى حتى به عنوان تقيه برگردان او نيست و ظاهر مىشود در حالى كه نسبت به احدى از جبابره و حكومتهاى مختلف تمكين و تسليمى نداشته و از راه تقيه هم حكومتهاى مختلف تمكين و تسليمى نداشته و از راه تقيه هم حكومتها غير اسلامى و حكومتهائى را كه تمام اسلامى نيست در ظاهر امضا نكرده است.
|
شنبه 22 فروردين 1388
|
|
|
اسرار و فلسفه غيبت 1
|
پيش از آنكه فوائد و مصالح غيبت حضرت صاحب الزمان - أرواح العالمين له الفداء - سخن به ميان آوريم، بايد در نظر بگيريم كه تا كنون علوم و دانشهائى كه بشر از راههاى عادى تحصيل كرده به كشف تمام اسرار خلقت موجودات اين عالم موفق نشده و اگر علم، هزارها بلكه ميليونها سال ديگر هم جلو برود هنوز معلومات او در برابر مجهولاتش بسيار مختصر و ناچيز است و به گفته يكى از دانشمندان بزرگ، مثل «لاشىء» است
|
شنبه 22 فروردين 1388
|
|
|
ازشهادت امام حسن عسكري (ع) تا غيبت صغري
|
برهه دوم زندگى امام عصر(ع), از زمانى شروع شد كه سايه پدر را از دست داد و خود عهده دار منصب امامت گرديد. اين دوران, كه مى توان آن را دوران حيرت و محنت(1) شيعيان ناميد, بر دوستداران اهل بيت(ع) بسيار سخت گذشت و آنان, آزمون سرنوشت سازى را پشت سر گذاشتند...
|
شنبه 22 فروردين 1388
|
|
|
آثار وجودي امام در زمان غيبت
|
آثار و بركات وجود آن حضرت در زمان غيبت بر همه روشن است. اگر بخواهيم به طور مفصل در اين زمينه بحث كنيم, بايد به داستان ها و كتاب هايى كه در اين زمينه نقل و نوشته شده است مراجعه كنيم. بعضى را هم خودمان تجربه كرده ايم. اين مسئله در يك جلسه قابل بحث نيست.
|
شنبه 22 فروردين 1388
|
|
|
انتظار و لزوم آن
|
توجه به معنا و حقيقت انتظار، دريچهاى استبراى رسيدن به اين مهم . انتظار يك دورهى آمادهسازى و زمينه سازى است و هر انقلاب و حركتى كه اين دوره را پشتسر نگذاشته باشد ابتر و ناقص و بىثمر خواهد بود .
|
جمعه 21 فروردين 1388
|
|
|
خصوصیات اخلاقی و اجتماعی ظهور امام زمان (عج)
|
يكي از پرسشهاي اساسي در مورد «عصر ظهور»، امكان اصلاح اخلاقي و تغيير و تحولات روحي و معنوي در انسانها و دوري آنان از معصيت، فسادگري، جنايت و بيداد است؛ يعني آيا انسانها واقعاً خوب و صالح ميشوند؟...
|
چهارشنبه 19 فروردين 1388
|
|
|
انتظار موعود در آیین یهود
|
آرزوى ظهور یک مصلح، در همه مذاهب، امرى مشترک و از اصول مسلم اعتقادى ادیان به شمار مىرود . انتظار موعود، نه تنها در ادیان زرتشتى، یهودى، مسیحى و اسلام وجود دارد، بلکه در کتب یونان قدیم، افسانههاى میترا، کتب قدیم چینیان، عقاید هندیان و در بین اهالى اسکاندیناوى و حتى در مصریان قدیم و بومیان وحشى مکزیک و نظایر آنها نیز مىتوان یافت ....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
اديان و انتظار
|
در عهد قديم از كتاب مقدّس، مىخوانيم:
از وجود اشرار وظالمان دلتنگ مباش كه به زودى ريشه ظالمان بريده خواهد شد،ومنتظران عدل الهى زمين را به ميراث برند.....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
انتظار از ديدگاه حضرت آيةاللّه خامنهاى (ره)
|
حضرت آية اللّه خامنهاى(مدّظلّه) در سالروز ولادت با سعادت مهدى موعود(عج) فرمودند:
انتظار ظهور امام زمان(عج) به معناى انتظار براى پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت براى همه انسانها، انتظار رفع ظلم از صحنه زندگى بشر و انتظار فرا رسيدن دنيايى برتر از لحاظ معنوى و مادى است و بر همين اساس، نيمهشعبان عيد بسيار بزرگى است.....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
انتظار لحظه به لحظه
|
براى ظهور، وقت تعيين نشده است ، و همواره وقوع آن را ((امرى ناگهانى )) توصيف كرده اند، و با واژه هاى ((فجاءة )) و ((بغتة )) از آن سخن گفته اند، كه هر دو به معناى وقوع ناگهانى و يكباره است ...
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
|
|