ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 تير 1400     |     کد : 196225

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم نقش آفرینی دستگاه‌های فرهنگی در جهت بازخوانی جنایات آمریکا برای نسل جوان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم نقش آفرینی دستگاه‌های فرهنگی در جهت بازخوانی جنایات آمریکا برای نسل جوان تاکید کرد.

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم نقش آفرینی دستگاه‌های فرهنگی در جهت بازخوانی جنایات آمریکا برای نسل جوان تاکید کرد.

رقیه صادق زاده روز سه شنبه، ۸ تیرماه در نشست تخصصی ویژه بانوان با عنوان "بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی و حتی دوران پیش از امام خمینی(ره) می‌توان جنایاتی را در سراسر دنیا مشاهده کرد و یا شنید که ردپایی از آمریکا در آن‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاهیان، نخبگان و سایر افراد می‌توانند در بازخوانی و افشای اقدامات پشت پرده آمریکا در جریانات کشتار مردمان بیگناه نقاط مختلف دنیا و حتی جریان نسل کشی مردم میانمار و ... برای نسل آینده و به خصوص نسل جوان نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رخدادهای ظالمانه‌ای هم‌چون سوقصد به جان مقام معظم رهبری، ترور شهید محراب آیت‌الله صدوقی یزدی، بمباران سردشت، شهادت دکتر بهشتی و ... بودیم که تبیین هر کدام از این جنایات نیاز به برگزاری جلسات روشن فکری و نشست‌های مختلفی در تمامی دستگاه‌ها مخصوصا در صداوسیما دارد تا به بهترین شیوه مشخص شود که روزهای ششم الی ۱۲ تیرماه مصادف با چه هفته‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حربه‌ی دشمن برای تشویق مردم به عدم فرزندآوری در سال‌های گذشته، تصریح کرد: در هماهنگی که برای برگزاری برنامه‌های جمعیت و سلامت زنان استان با دستگاه‌های مختلف انجام گرفته است، مقرر شده تا جلساتی در این خصوص برگزار شود و البته طرح‌هایی نیز طی چندسال اخیر برای تشویق به فرزندآوری اجرا شده است.

صادق زاده با اشاره به گفت‌وگو با چند نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح‌های تشویق به فرزندآوری و بیان مشکلات بانوان در این خصوص، تاکید کرد: نیاز است که تمامی موارد این طرح‌ها در مجلس به تصویب برسد تا بانوان به خصوص بانوان شاغل برای فرزندآوری آسوده خاطر باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم افزایش جمعیت و تعداد بالای فرزندآوری در کشور، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استانی درگیر این قضیه هستند.

در ادامه رقیه نوری زاده، مشاور امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی با اشاره به طرح‌های آستان آستان مقدس برای تشویق بانوان به فرزندآوری، اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در رابطه با بحث جمعیت، مطالبی را مرتبا مطرح می‌کنند که این امر ناشی از کوتاهی مسئولان و نقشه فریبنده دشمنان برای تلقین کردن موضوع "فرزند کمتر، زندگی بهتر" است که در نهایت منجر به یک فاجعه در آینده خواهد شد.

وی متذکر شد: داریم به سمتی می‌رویم که مفهوم کلمه عمه، خاله، دایی و عمو و حتی جایگاه برادر و خواهر برای کودکان معنایی ندارد.

وی افزود: دشمن برای رسیدن به این معضل و بحران آینده جمعیت کشور کار کرده است و مسائل مختلفی چون مباحث اقتصادی و سایر مشکلات را برای توجیه عدم اقدام به فرزندآوری مطرح می‌کند.

نوری زاده گفت: معمولا خانواده‌هایی که در رفاه قرار دارند، تنها دارای یک فرزند هستند و بر اساس بررسی‌ها، این خانواده‌های تک فرزند از نظر رشد جسمی، فکری و اجتماعی در سطحی پایین تر از خانواده‌های چند فرزند قرار دارند.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های آستان قدس رضوی برای حل این بحران، اظهار کرد: بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری، اولین گام آستان قدس رضوی برای کمک به محرومان، در رابطه با سبک زندگی رضوی بوده که از سه سال پیش وارد عمل شده است و در این راستا ابتدا بر روی زوج‌های جوانی که تقریبا در سال اول ازدواج قرار داشتند سرمایه گذاری کرده و به مدت سه سال از آن‌ها پشتیبانی معنوی و مادی با سفر زوج‌ها به مشهد مقدس انجام‌ گرفت.

وی با اشاره به پشتیبانی مشاوران حوزه خانواده از این خانواده‌ها و تشویق به فرزندآوری آن‌ها، گفت: برگزاری کارگاهی در رابطه با همسران، طرح شکوه مادری و شناسایی ۷۰ هزار مادر بالای سه فرزند فعال اجتماعی به عنوان سفیران این حوزه در کشور از جمله اقدامات آستان قدس رضوی در این راستا بوده است و امسال نیز همین مادران مبلغ فرهنگی در طرح شمین رضوی (شبکه مادران یاور نسل رضوی) از طریق فضای مجازی تعدادی از مادران دارای دو فرزند کمتر و یا بدون فرزند را به صورت هسته‌های گرد آمده و تشویق به فرزندآوری می‌کنند.

مشاور امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای برگزاری تمامی این طرح‌ها و رسیدن به هدف مورد مظر در بحث جمعیت میازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها هستیم.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 تير 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode