ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 بهمن 1398     |     کد : 190960

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

بیش از 50 هزار سادات در تبریز شناسایی شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که تشکل «سادات آذربایجان» شکل گرفته تا سادات را شناسایی کرده و نسب نامه‌ها و شجره نامه‌ها در این خصوص جمع‌آوری شود، افزود: توانمندسازی سادات و همچنین انجام پژوهش و تالیف کتب نیز از سایر اهداف این تشکل دینی بوده و تاکنون بیش از 50 هزار سادات در تبریز شناسایی شده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که تشکل «سادات آذربایجان» شکل گرفته تا سادات را شناسایی کرده و نسب نامه‌ها و شجره نامه‌ها در این خصوص جمع‌آوری شود، افزود: توانمندسازی سادات و همچنین انجام پژوهش و تالیف کتب نیز از سایر اهداف این تشکل دینی بوده و تاکنون بیش از 50 هزار سادات در تبریز شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی روز سه‌شنبه در اولین همایش بانوان جامعه سادات آذربایجان، با اشاره به راه‌اندازی تشکل سادات آذربایجان، اظهار کرد: فعالیت‌های اولیه‌ این تشکل شروع شده و فعالیت‌های خود را پیگیری خواهد کرد تا تشکل عظیمی حول محور سیادت در آذربایجان شرقی تشکیل شود.

وی با تاکید بر این‌که خداوند متعال جایگاه بزرگی به سیادت در عالم داده و این شرافت و بزرگی را در خاندان بنی هاشم قرار داده است، افزود: این شرافت و سیادت نسل به نسل منتقل شده و امروز مفتخریم که بعد از 35 نسل از زندگی پیامبراکرم(ص)، ساداتی منتسب به خاندان ایشان در جامعه زندگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که «تشکل سادات آذربایجان» تشکل به جا و خوبی است، افزود: این حرکت در اصل از طرف مجمع تقریب مذاهب شروع شد؛ امروز حدود شش میلیون نفر سادات در ایران زندگی کرده و تاکنون نیز بیش از 50 هزار سادات در تبریز شناسایی شده‌اند، لذا این جامعه بزرگ، تشکل بزرگی را می‌طلبد تا فارغ از گرایشات سیاسی، به بحث دینی و معنوی در این رابطه پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که این تشکل در پی جلسات متعدد شکل گرفته و تا جامعه بزرگی از سادات را شکل داده و نسبت به شناسایی خاندان بزرگ سادات اقدام کند، افزود: باید خانواده‌های سادات شناخته شوند، چراکه خاندان شهید قاضی، خاندان آیت الله انگجی، خاندان آیت‌الله حجت و... نمونه ای از خاندان سادات هستند که در تبریز زندگی کرده‌اند.

وی با نگاهی به ریشه «سیادت» در آذربایجان شرقی، گفت: معتبرترین امام‌زادگان شهر تبریز چون "امام‌زاده سید جمال(ع)، سید حمزه(ع) و سید محمد(ع) کججانی و... و همچنین از امام زاده سید احمد(ع) مرند از جمله اصیل‌ترین امام‌زادگان استان هستند که نشان می‌دهد خاندان سادت قدمت بسیاری در استان دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که در جامعه اسلامی گاه عده‌ای بیان می‌کنند که بچه‌ها را به حال خود رها کنید تا در زمان خود تربیت شوند، اما زندگی پیامبراکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) و همچنین زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نشان می‌دهد که تربیت فرزند قبل از ولادت آن شروع می‌شود؛ در حقیقت سبک زندگی ایشان، روش‌های تربیتی را روشن می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اهمیت توجه به سبک زندگی حضرت زهرا(س)، گفت: روح و محتوای زندگی ایشان در ساده زیستی است و باید توجه کنیم که امروز تشریفات ظاهری و تجملات باعث شده تا سن ازدواج بالا برود.

وی با تاکید بر این‌که حضور در اجتماع حضرت زهرا(ع) بعد دیگر زندگانی ایشان است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایشان، زمانی که حضرت علی را در آماج تیرها می‌بیند، در اجتماع حضور یافته و درب اهالی مدینه را می‌زند تا برای حضرت علی(ع) بیعت بگیرد و در نهایت نیز در میان در و دیوار سینه‌اش سپر شده و اولین شهیده راه ولایت می‌شود؛ امروز نیز حضور در اجتماع بانوان به عنوان نیمی از قشر جامعه، می‌تواند برگرفته از زندگی حضرت زهرا(س) باشد.

بر اساس این گزارش، اولین همایش بانوان جامعه سادات آذربایجان با حضور امام جمعه تبریز، جمعی از مسئولان و همچنین سادات در مسجد سالار شهیدان تبریز برگزار شد.


 


نوشته شده در   چهارشنبه 9 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode