ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 دي 1398     |     کد : 190597

حجت الاسلام قمی:

باید نقش بانوان مُبلغه در جامعه جدی گرفته شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید نقش بانوان مُبلغه در جامعه جدی گرفته شود و در این مسیر نباید از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه غافل بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید نقش بانوان مُبلغه در جامعه جدی گرفته شود و در این مسیر نباید از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه غافل بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی، پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در همایش مبلغات فاطمی استان تهران که در تالار شیخ صدوق ری برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) گاهی برای شنیدن درد دل یک پیرزن روی خاک می‌نشست، اظهار داشت: در تبلیغ باید درد جامعه را شناخت و درکی از آن درد پیدا کرد و به مداوا و چاره اندیشی برای درد جامعه پرداخت.

وی گفت: بسیاری از اوقات مسائل مهارتی و اجرایی سبک زندگی ریشه در معارف و چه بسا ضعف در معرفت دارد، نحوه تربیت فرزند، نحوه تعامل با همسر و… دستگیره مباحثه بسیاری از مخاطبین است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نقش محوری مادر، بانویی مجاهده و حجت اله علی الحجج را از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) دانست و افزود: امروز جامعه نیاز به استقامت و صبر دارد، لذا نقش مبلغات در تواصی به صبر بسیار سنگین است، نقش بانوان از بسیاری جهت در برهه کنونی از نقش آقایان مؤثرتر است.

قمی با اشاره به روز میلاد حضرت زینب (س) گفت: امروز، روز میلاد بانویی است، که تنها یک پرستار نبود، حضرت زینب (س) علاوه بر پرستاری یک مبلغه بود و انصافاً کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود و اگر این محرم و صفر است، که اسلام را زنده نگه داشته است، همه مدیون مجاهدت تبلیغی و صبوری بانو زینب کبری (س) هستیم.

وی افزود: من در اولین نوبت که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، ۳ الی ۴ جمله عرض کردم که یکی از آنها این بود، که باید «بانوان را به عنوان مبلغه و در مقام تبلیغ جدی گرفت.»، امروز نباید از ظرفیت‌های عجیب و عظیم بانوان حوزوی غافل بود و مقام معظم رهبری نیز این عرض بنده را تأیید کردند.

قمی گفت: وظیفه خود می‌دانیم، که پشتیبان، خادم و حامی بانوان مبلغه باشیم.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 11 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode