ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9795

قدم مانده به صبح

سري جديد برنامه شبانگاهي " دوقدم مانده به صبح" کاري از گروه فيلم و نمايش شبکه چهار سيما که چند سالي است بصورت زنده از اين شبکه پخش مي شود از 17 مهر ماه با عنوان تازه " يک واژه مانده به صبح" پخش خود را آغاز خواهد کرد.

 سري جديد برنامه شبانگاهي " دوقدم مانده به صبح" کاري از گروه فيلم و نمايش شبکه چهار سيما که چند سالي است بصورت زنده از اين شبکه پخش مي شود از 17 مهر ماه با عنوان تازه " يک واژه مانده به صبح" پخش خود را آغاز خواهد کرد.
اين برنامه از 8 مرداد سال 1386 روي آنتن شبکه چهار سيما رفت و با استقبال خوب از سوي اهالي فرهنگ و هنر قرار گرفت و جزء يکي از برنامه هاي پر مخاطب تلويزيون محسوب مي شد. سازندگان اين برنامه زنده در طول چهار دوره حدود 700 قسمت 95 دقيقه اي برنامه اجرا کردند و ميزبان 1500 مهمان از چهره هاي برجسته رشته هاي مختلف بودند. اجراي شاخص و متفاوت "محمد صالح اعلاء" در کنار حضور کارشناسان صاحب نامي چون دکتر علي اکبر ولايتي ، فريدون جيراني ، محمد رحمانيان و ... از نکات مثبت اين برنامه محسوب مي شود .
پخش " دو قدم مانده به صبح " از ابتداي ماه مبارک رمضان متوقف شد و حال سازندگان برنامه را با تغييرات چشمگير و عنوان تازه اي بزودي دوباره به رسانه ملي باز مي گردند.
"سعيد بشيري" تهيه کننده و کارگردان اين برنامه در گفتگو با روابط عمومي شبکه چهار ضمن اشاره به تغييرات سري جديد " دوقدم مانده به صبح" گفت: در دوره جديد اين برنامه با توجه به تغيير نام برنامه به "يک واژه مانده به صبح" سعي داريم براي هر هفته يک واژه را انتخاب و در طول هفته آن را با دعوت از کارشناسان مختلف از زواياي گوناگون مورد واکاوي قرار دهيم. از واژه هاي انتخابي مي توان به اميد ، دين و بي ديني ، ايثار، جاودانگي و زوال، ماديات ، سفر، محرم، راه و .... اشاره کرد که آنها را از نظر جنبه هاي مختلفي چون ادبيات ، روانشناسي ، جامعه شناسي، دين ، سينما، هنرهاي تجسمي، فلسفه و ... مورد بررسي قرار خواهيم داد.
بشيري در ادامه افزود: در دوره جديد با توجه به واژه هاي انتخابي تا پايان هفته روي آن موضوع متمرکز مي شويم و سعي داريم به نوعي به واشکافي آن از مناظر مختلف بپردازيم و مجري – کارشناسان برنامه هم نسبت به موضوعات تغيير پيدا خواهند کرد و سعي داريم از چهره هاي تازه تري که کمتر در تلويزيون حضور داشته دعوت کنيم.
وي با اشاره به پيگيري تعداد زيادي از مخاطبان شبکه چهار براي ادامه پخش اين برنامه گفت : از همان ابتدا که " دوقدم مانده به صبح" در سال 86 روي آنتن رفت سعي کرديم متفاوت از ساير برنامه هاي شبانگاهي و فرهنگي باشيم.
بشيري افزود: سعي داشتيم در واقع پاتوقي ثابت را براي اهالي فرهنگ و هنر ايجاد کنيم و فکر مي کنم پس از مدتي که از پخش برنامه گذشت و واکنش هايي که از سوي مخاطبان به ما منتقل شد در به ثمر رسيدن اين ايده موفق شديم.
کارگردان دو قدم مانده به صبح گفت: کم کم افرادي به برنامه آمدند که شايد سالها بود به تلويزيون نيامده بودند و فکر مي کردند در اين برنامه مي توانند حرف ها و نقطه نظراتشان را مطرح کنند.
به گفته بشيري ، در سري گذشته موضوعات مختلفي در حوزه هاي فرهنگ و تمدن اسلامي ، سينما و فلسفه ، عکاسي، شعر و ... مورد بررسي قرار گرفت و اطلاعات تخصصي و خوبي به مخاطبان منتقل شد ولي در سري جدي کمي تغييرات در محتوا داريم قرار است به صورت منسجم تري موضوعات و مفاهيم را مورد نقد قرار دهيم.
اين تهيه کننده با اشاره به توفيق "محمد صالح علاء" در اجراي دوره هاي گذشته برنامه اظهار داشت: با توجه به اينکه صالح علاء داراي شأن فرهنگي بالايي در ميان اهالي فرهنگ است و نيز آشنايي و تسلط وي بر موضوعات مختلف مانند سينما، ادبيات و .... و بخصوص اجراي متفاوت و خاص ايشان تصميم گرفتيم در دوره جديد برنامه نيز از حضور صالح علاء بهره مند شويم زيرا نام ايشان با اين برنامه گره خورده است و مخاطبان دو قدم مانده به صبح برنامه را با نام و چهره صالح علاء مي شناسند.
کارگردان " يک واژه مانده به صبح" همچنين با اشاره به دکور سري جديد برنامه و نشانه هاي بکار رفته در آن گفت: طراح دکور اين برنامه از ابتدا " شاهرخ جعفري" بود و چون دکور سري قبلي برنامه کاملاً منطبق با موضوعات برنامه طراحي شد. در سري جديد برنامه هم طراحي دکور به عهده ايشان گذاشته شد و در تلاشيم دکوري مناسب و معما گونه مناسب اهداف داشته باشيم و همانطور که در برنامه سعي مي کنيم يک واژه را از معناي لفظي تا عمق آن مورد بررسي قرار دهيم، در طراحي دکور نيز قرار است اين فضا تداعي شود.
وي در پايان ضمن قدرداني از حمايت هاي مديريت سابق شبکه جناب آقاي دکتر پور حسين و مدير گروه فيلم و نمايش شبکه اظهار اميدواري کرد که بتوانند در دوره جديد برنامه با هدايت و مساعدت مديريت شبکه جناب آقاي دکتر رستم وندي سلايق و خواسته هاي مخاطبان شبکه را بر آورده سازند.
گفتني است سري جدي اين برنامه از 17 مرداد در همان ساعت قبلي 23:15 پخش خود را آغاز خواهد کرد.

عوامل و دست اندرکاران " يک واژه مانده به صبح" :
تهيه کننده و کارگردان: سعيد بشيري، مدير برنامه: رحمان سيفي آزاد، مجري : محمدصالح علاء ، مدير توليد: مهرداد حق شناس، برنامه ريز و دستيار کارگردان: شقايق ساماني، طراح دکور: شاهرخ جعفري، تدوين: ابراهيم معماريان، وحيد لروند، سحر ياوري، گريم: نريمان محتشم.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode